Nie dać się kryzysowi
Mobilna gastronomia od lat nie traci na popularności. W obecnych czasach tym bardziej chwali się swoimi atutami. Mobilne punkty gastronomiczne w okresie najtwardszego lockdownu wprawdzie też nie zarabiały, ale nie generowały przy tym kosztów stałych. Teraz, pomimo odmrożenia gastronomii, klienci wciąż mają opory, aby pójść do stacjonarnej kawiarni czy restauracji. Łatwiej im sięgnąć po lody czy kawę na świeżym powietrzu, podczas spaceru.
– Niezaprzeczalnym atutem naszych rowerowych kawiarni jest elastyczność, która pozwala nam dostosować się do praktycznie każdych warunków – podkreśla Marcin Łojewski, prezes zarządu Bike Cafe. – To pozwoliło nam łagodniej przejść przez okres epidemii. Dzięki mobilności naszych kawiarni, można w razie potrzeby w każdej chwili zmienić ich lokalizację. Np. te, które wcześniej stały wewnątrz pozamykanych z dnia na dzień biurowców czy muzeów przestawić w inne miejsca. Jak tylko zostały otwarte lasy i parki, mogliśmy wznowić działalność. Teraz pracujemy już pełną parą.
Kawiarnia w leasingu
Franczyzodawca Bike Cafe mówi, że od momentu zakończenia lockdownu podpisał już siedem nowych umów franczyzowych.
– Zainteresowanie naszą franczyzą w ostatnim czasie wyraźnie wzrosło. Zapewne ma to także związek z faktem, że wielu osobom skomplikowała się sytuacja zawodowa – zauważa Marcin Łojewski. – Inwestycja w nasz koncept nie jest wysoka, natomiast jest bezpieczniejsza, niż otwarcie stacjonarnego lokalu gastronomicznego. Jestem przekonany, że z obecnego kryzysu wyjdziemy mocniejsi.
Rowerowe kawiarnie mają drewnianą zabudowę, zadaszenia, pozwalające pracować nawet zimą, a oprócz tego oczywiście ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy, wszelkie akcesoria konieczne do zaparzenia kawy i jej sprzedaży oraz zasilanie, które pozwala przygotować 800 espresso bez ładowania. Są też wyposażone w ścianki oddzielające klientów od osoby obsługującej. Wszystkie rowery mają również Bike Cafe Monitoring System, który ułatwia zarządzanie punktem, pozwala na wgląd w informacje o sprzedaży, na kontrolę pracowników, zlokalizowanie roweru. W pełni wyposażony rower, gotowy do pracy, jest dostarczany franczyzobiorcy we wskazane miejsce.
Standardowa wersja rowerowej kawiarni pod szyldem Bike Cafe kosztuje 57,9 tys. zł netto. Obecnie można jednak w istotny sposób obniżyć kwotę inwestycji na starcie, dzięki możliwości skorzystania z leasingu.
– Wówczas wymagany wkład własny wynosi 5-10 tys. zł – wyjaśnia Marcin Łojewski. – Oczywiście, trzeba mieć także zdolność kredytową. My ze swojej strony pomagamy w uzyskaniu leasingu. Jesteśmy całkowicie gotowi na przyjęcie nowych franczyzobiorców, i sprzętowo, i organizacyjnie.
WIZYTÓWKA MARKI BIKE CAFE
Sieć rowerowych kawiarni.
- 3 kawiarnie własne
- 80 franczyzowych
- marka ma swoje punkty nie tylko w Polsce, ale także w Szwajcarii, Finlandii, Danii, Szwecji, na Węgrzech

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali