Zarabiamy na energii odnawialnej
W Europie w 2019 roku 35 proc. energii pochodziło ze źródeł odnawialnych. W Polsce w maju tego roku tylko z samych paneli słonecznych wyprodukowano pięć razy więcej prądu, niż rok wcześniej. Coraz więcej firm, instytucji i klientów indywidualnych decyduje się na skorzystanie z alternatywnych źródeł energii. Wejście w tę branżę może się więc okazać dobrym interesem.
Oferta franczyzy
Solenerga to marka, która zajmuje się sprzedażą i instalacją elektrowni fotowoltaicznych, pomp ciepła, systemów klimatyzacji i stacji ładowania pojazdów.
– Naszym flagowym produktem są instalacje fotowoltaiczne. Sami projektujemy elektrownie słoneczne oraz realizujemy ich budowę – podkreśla Łukasz Ciołkowski, prezes zarządu Solenergi.
Koncept ma obecnie trzy własne biura handlowe oraz sześciu franczyzobiorców.
– Na ten moment oferujemy naszym franczyzobiorcom najbardziej spójny model biznesowy w obszarze odnawialnych źródeł energii – mówi Łukasz Ciołkowski. – Co ważne, inwestujemy w nowoczesne rozwiązania informatyczne, pozwalające prowadzić w pełni zautomatyzowany proces sprzedaży, realizacji inwestycji oraz szkoleń dla nowych handlowców. Wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację służącą do prezentacji ofert i zawierania umów. Zbudowaliśmy autorski system szkoleń, oparty o platformę e-learningową.
Inwestycja...
Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy już do centrali. Marka chce otwierać oddziały w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców oraz na obrzeżach i w dzielnicach sypialnych dużych aglomeracji. Lokal na biuro powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto.
– W tej kwocie zawiera się m.in. wyposażenie biurowe placówki, sprzęt elektroniczny, w tym dwa iPady oraz dron do robienia zdjęć dachów, obrandowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wystawowe panele fotowoltaiczne. Oprócz tego startowy pakiet marketingowy, zawierający np. roll-upy, ulotki, wizytówki, teczki – wylicza Łukasz Ciołkowski. – Franczyzobiorcom zapewniamy również rozbudowany zestaw szkoleń, które sprawiają, że nawet osoby nowe w branży odnawialnych źródeł energii mogą bez trudu wejść w ten biznes.
...i zyski
Szkolenia składają się z trzech części. Pierwsza odbywa się na platformie e-learningowej. Kolejny etap to dwudniowe szkolenia stacjonarne, w centrali firmy, zapoznające franczyzobiorców z produktami. W trzecim etapie, odbywającym się już w oddziale franczyzowym, licencjobiorca zarówno teoretycznie, jak i praktycznie poznaje różne techniki sprzedaży i specyfikę produktu.
– Dla każdego oddziału przygotowujemy także indywidualny plan rozwoju, z analizą rynku i konkurencji oraz projektem działań na kolejne pół roku – dodaje Łukasz Ciołkowski. – Nasi franczyzobiorcy mogą również liczyć na wsparcie infolinii technicznej i finansowej. Pracownicy helpdesku odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące działania oraz możliwości finansowania sprzedawanych przez nas produktów. Współpracujemy z kilkoma bankami i firmami leasingowymi co znacząco ułatwia sprzedaż.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży produktów, które kupują od centrali. Wysokość marży ustalają sami. Miesięczne zyski, jakie można osiągnąć dzięki podpisaniu 4-5 umów to nawet 20 tys. zł.
– Najbardziej aktywni zarobią dużo więcej – zapewnia Łukasz Ciołkowski.
Licencjobiorcy mogą rozwijać swój biznes – zatrudniać handlowców i otwierać kolejne oddziały.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...