Zyski z telewizji
- To typowa współpraca agencyjna. Rozliczamy się z partnerami za pomocą prowizji. Minimalna kwota, która umożliwi rozpoczęcie współpracy to koszt telewizora, czyli 3-4 tys. zł i jakieś pieniądze na rozreklamowanie się na starcie - mówi Marcin Sobczak, starszy kierownik sprzedaży Canal+.
Sprzedaż prowizyjna
Canal+ to platforma płatnej telewizji premium. Można z niej korzystać przez internet za pośrednictwem aplikacji Canal+ na telefony, tablety, telewizory Android TV czy Apple TV oraz nowoczesne dekodery w ramach oferty satelitarnej. Oferuje ona oglądanie wydarzeń sportowych, hitów filmowych, seriali oraz autorskich serii dokumentalnych.
Współpraca z platformą polega na sprzedaży produktów Canal+ w ofercie abonamentowej albo prepaid. Za sprzedaż oferty abonamentowej partnerowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne oraz bonusy związane z realizacją planów sprzedażowych. Z kolei za sprzedaż produktów prepaid partner jest wynagradzany z tytułu różnicy pomiędzy ceną ich sprzedaży a zakupu. Można też liczyć na premię za działania marketingowe związane z produktem prepaid.
- Prowizja zależy od tego, co się sprzedaje, ale średnio za sprzedaną nową umowę telewizyjną wynosi ona 200-250 zł netto. Dzisiaj uzyskanie takiej marży z jednego produktu to rzadkość - mówi Marcin Sobczak.
Jakiś czas temu firma zajęła się też sprzedażą fotowoltaiki. Na tym też mogą zarabiać partnerzy.
- Jeżeli nasz partner poleci fotowoltaikę i cała instalacja dojdzie do skutku, to będzie miał z tego prowizję - mówi Marcin Sobczak.
Przede wszystkim jednak Canal+ skupia się na produktach i usługach, które są blisko telewizji, internetu i telefonu.
- Nie mamy w planach sprzedawania na przykład AGD, co testowała już nasza konkurencja. Nasze produkty muszą być silnie skorelowane z core biznesem, czyli sprzedażą telewizji w wersji satelitarnej albo przez internet - mówi Marcin Sobczak.
Salony niekoniecznie w galerii
Przy tym partnerzy, którzy zdecydują się na współpracę, oprócz telewizora muszą też dysponować lokalem - własnym albo wynajętym. Do tej pory firma szczególnie preferowała lokale w galeriach handlowych, gdzie są one najdroższe. Dla partnerów ulgą był jednak program dofinansowania do czynszu w galerii, który funkcjonuje do dzisiaj.
Jednak pandemia zmieniła preferencje Canal+ odnośnie lokalizacji punktów oraz ich rodzaju. Obecnie firma stawia na placówki multibrandowe.
- Po tym, jak nas zweryfikował rynek galerii handlowych, zdecydowanie bliżej nam do punktów multibrandowych, w których nasze usługi są jednym z towarów. Zwykle są to sklepy przy ulicach a nie w galeriach handlowych. Główny powód to zdecydowanie niższe koszty, poza tym w efekcie pandemii ruch się przeniósł z galerii handlowych na ulicę i prędko do galerii handlowych nie wróci - mówi Marcin Sobczak.
Takie punkty to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy mają np. sklep z akcesoriami do telefonów i chcą dorobić oferując także produkty Canal+.
- Wystarczy wygospodarować dla nas 4 mkw., żeby wstawić swój telewizor i można działać - mówi Marcin Sobczak.
Przy tym takie punkty mogą być otwierane nawet w małych miasteczkach do 10 tys. mieszkańców.
Teraz wszystkich działających placówek sprzedaży Canal+ ma ok. 500.
- Trudno powiedzieć do jakiej skali chcemy dojść. Patrzymy na to przez pryzmat białych plam na mapie, czyli miejsc w których nas nie ma, albo które jeszcze mają potencjał - mówi Marcin Sobczak.
Plany sprzedażowe
Umowy partnerskie z Canal+ są zawierane na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia przez każdą ze stron.
- Jeśli ktoś nie jest zadowolony ze współpracy, to w każdej chwili, bez podania przyczyny, można ją zakończyć. Tych trzech miesięcy wypowiedzenia potrzebujemy na rozliczenie się - mówi Marcin Sobczak.
Dodaje, że Canal+ może wypowiedzieć partnerowi umowę, jeżeli ten nie wypełnia założonych planów sprzedażowych.
- Działamy na planach sprzedaży i każdy punkt ma określone miesięcznie cele w tym zakresie. Przez pryzmat ich realizacji patrzymy na potencjalną opłacalność współpracy z partnerem z naszej strony. Jeśli cele sprzedażowe nie są realizowane, możemy wypowiedzieć umowę. Oczywiście na początku dajemy trochę czasu, żeby mógł się rozkręcić. Zazwyczaj trwa to rok - mówi Marcin Sobczak.
WIZYTÓWKA MARKI CANAL+
Platforma oferująca usługi płatnej telewizji premium.
- miesięczna opłata franczyzowa: 0 zł netto,
- nie ma opłaty licencyjnej,
- partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedanych usług - średnio 200-250 zł za nową umowę telewizyjną.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Inwestycja w otwarcie punktu sprzedaży Canal + to kwota rzędu kilku tys. zł. Ale czy w zderzeniu z konkurencją licznych platform streamingowych to może być opłacalny biznes?
Zastosowanie monitorów reklamowych pozwala na prezentację marki sieci franczyzowej oraz oferowanych produktów. Ale nie tylko!
Telakces.com przeprowadza restrukturyzację sieci i przygotowuje się do nowych otwarć.
Platforma CANAL+ to nowoczesna i najbogatsza pod względem oferty programowej platforma płatnej telewizji premium w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji