Pizza w dowozie

Pierwszy lokal pod szyldem PizzeriaNocna.pl powstał 10 lat temu w Poznaniu.
– Zauważyliśmy, że w mieście brakuje miejsca, gdzie można zamówić jedzenie późną nocą – opowiada Tomasz Wilczyński, franczyzodawca konceptu PizzeriaNocna.pl. – Otworzyliśmy pierwszy lokal, potem kolejne własne, m.in. w Szczecinie, Wrocławiu, Krakowie. Nie ma drugiej działającej w takim modelu sieci lokali gastronomicznych, co najwyżej pojedyncze placówki.
Lokale Pizzerianocna.pl prowadzą sprzedaż wyłącznie w dowozie lub z odbiorem własnym, bez konsumpcji na miejscu. Są czynne od godz. 17 do 3 lub 4 nad ranem.
Trzy lata temu koncept zdecydował się na wejście we franczyzę. Wszystkie lokale własne zostały przekazane w ręce franczyzobiorców.
– Większość z nich przejęli dotychczasowi menadżerowie lub pracownicy, co tylko potwierdza fakt, że to dobrze prosperujące biznesy – podkreśla Tomasz Wilczyński.
Obecnie działa w sumie siedem pizzerii, wszystkie we franczyzie.
Na wyłączność
PizzeriaNocna.pl chce rozwijać sieć w dużych miastach. W każdym będzie działała tylko jedna placówka. Wyjątkiem ma być Warszawa. Tutaj franczyzodawca widzi miejsce na trzy lokale – albo prowadzone przez jednego franczyzobiorcę, albo przez trzech różnych. Można otwierać pizzerię od podstaw, ale licencjodawca daje także możliwość przyłączenia się do sieci już funkcjonującym lokalom (nie tylko działającym w dowozie, ale też standardowym), które chcą rozszerzyć ofertę i zwiększyć przychody, prowadząc również nocną sprzedaż. Jak szacuje franczyzodawca, w tym ostatnim przypadku na start wystarczy 25 tys. zł. Natomiast jeśli przygotowujemy lokal od podstaw, trzeba się liczyć z wydatkiem przynajmniej 75 tys. zł. W tych kwotach zawiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi od 15 do 25 tys. zł.
W oczekiwaniu na zyski
Franczyzodawca oferuje pomoc w znalezieniu lokalizacji, uzyskaniu dofinansowania – w razie takiej potrzeby, szkolenia, w tym spotkania z już działającymi licencjobiorcami.
– Zapewniamy pełne wsparcie i doradztwo przez cały czas trwania współpracy, w zakresie m.in. prowadzenia biznesu, optymalizacji kosztów działalności, prowadzenia księgowości – wylicza Tomasz Wilczyński. – Tworzymy grupę zakupową, co pozwala naszym franczyzobiorcą na wygenerowanie dużych oszczędności.
Jak mówi licencjodawca, niektóre pizzerie zaczęły osiągać zyski już po dwóch - trzech miesiącach działalności. Jednak średni czas oczekiwania na rentowność przyjmuje na maksimum pół roku.
– Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od kilku czynników, m.in. wielkości miasta, poziomu konkurencji. Na początku, kiedy biznes dopiero się rozkręca, są kilkusetzłotowe. Później kształtują się na poziomie od 2 do 8 tys. zł – dodaje Tomasz Wilczyński.
WIZYTÓWKA MARKI PIZZERIANOCNA.PL
Sieć pizzerii specjalizujących się w dowozie.
- 7 lokali franczyzowych
- opłata licencyjna 15-25 tys. zł
- czas oczekiwania na rentowność maksymalnie 6 miesięcy
ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali