Licencja z promocją
Koncept SO! COFFEE należy do międzynarodowej grupy Lagardere Travel Retail. W Polsce ma obecnie 55 kawiarni, z czego siedem franczyzowych. Zlokalizowane są zarówno w galeriach handlowych, jak i przy głównych ulicach miast, deptakach, na dworcach i lotniskach. Marka rozwija się również w Czechach, Francji, Rumunii i Hiszpanii.
Najnowsza kawiarnia pod szyldem SO! COFFEE została otwarta w Jarosławiu, w galerii Stara Ujeżdżalnia. Ma format wyspy handlowej, o powierzchni 42 m2. Do dyspozycji gości jest tu 30 miejsc siedzących. Jeden ze stolików jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – jego wysokość i szerokość jest dopasowana do wózków inwalidzkich, a blat ma specjalny piktogram, informujący o przeznaczeniu stolika.
– Kanapy, stoliki oraz bar zostały specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane przez polskich producentów – mówi Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego Lagardere Travel Retail. – We wnętrzu zostały zastosowane naturalne, ekologiczne materiały, takie jak drewno, metal, kamień. Idealnym dopełnieniem jest nastrojowe, designerskie oświetlenie.
Start we franczyzę
Kawiarnie SO! COFFEE można otworzyć w dwóch formatach: jako wyspę handlową lub lokal stacjonarny.
Według szacunków franczyzodawcy na inwestycję należy przeznaczyć minimum 290 tys. zł. Część wydatków można sfinansować leasingiem, np. zakup wyposażenia, sprzętów takich jak ekspres do kawy. Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych.
Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 30 tys. zł. Wsparcie franczyzodawcy obejmuje m.in. przygotowanie projektów budowlanych, technologicznych i aranżacyjnych; trwające blisko miesiąc szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników (produktowe, sprzedażowe, administracyjne); dokumentację i szkolenie z zakresu HACCP; wyposażenie lokalu w cały potrzebny sprzęt, od autoryzowanych dostawców.
– Przedstawiciel centrali: kierownik regionalny, trener lub wyznaczony pracownik sieci jest też przez kilka dni w lokalu, bezpośrednio przed i w trakcie otwarcia – podkreśla Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego Lagardere Travel Retail. – Na otwarcie przygotowujemy również akcję promocyjną oraz pokrywamy koszty materiałów marketingowych na sezonowe kampanie w pierwszym roku funkcjonowania kawiarni.
Promocja dla nowych
Miesięczna opłata franczyzowa w sieci SO! COFFEE wynosi 5 proc. od sprzedaży netto (nie mniej niż 2 tys. zł). Ale w tej chwili franczyzodawca przygotował promocję dla nowych licencjobiorców.
– Osoby, które do końca tego roku podpiszą z nami umowę franczyzową, przez pierwszych sześć miesięcy działalności nie będą musiały płacić opłaty miesięcznej – zachęca Grzegorz Łyczak.
WIZYTÓWKA SO! COFFEE
Sieć kawiarni należąca do międzynarodowej grupy Lagardere Travel Retail.
- 55 lokali
- min. kwota inwestycji 290 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Początek kolejnego roku to często okazja do podsumowania poprzedniego. Co słychać u franczyzodawców? Przegląd tygodnia 11-18 stycznia.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Konferencja liderów franczyzy, nowe otwarcie w So Coffee i Carrefour, finansowe podsumowania w CDRL oraz Sfinksie. Przegląd tygodnia 27 maja-3 czerwca.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali