Niewielka inwestycja
Pod szyldem Fines Operator Bankowy działa obecnie prawie 200 placówek franczyzowych.
– Pośrednictwo kredytowe to rodzaj usług, który w naszej ocenie nie zniknie z rynku. Liczba dostępnych ofert finansowych, a także ich zakres i zróżnicowanie, nie sprzyja klientom w samodzielnym znalezieniu optymalnego produktu – uważa Piotr Przedlacki, prezes zarządu spółki Fines. – Agregacja (łączenie – przyp. red.) wielu ofert produktowych jest podstawowym modelem działania na wielu rynkach gospodarki, również w sektorze finansowym. Przewagą, jaką daje współpraca w formie multiagencji, np. z Fines, jest szeroka oferta. Bez tego nie jesteśmy w stanie znaleźć optymalnej propozycji dla klienta. Rozwój branży, a właściwie szanse jakie pojawiają się na rynku, wynikają również z obecnej sytuacji w jakiej znalazły się banki. Obniżenie stóp procentowych przedkłada się bezpośrednio na opłacalność, a raczej nie opłacalność utrzymywania oddziałów własnych banków. Z naszej perspektywy to duża szansa dla pośrednictwa, ponieważ niekiedy to właśnie biura kredytowe są jedynym dystrybutorem ofert finansowych.
Szeroka oferta
Fines oferuje kredyty i pożyczki konsumenckie z 20 banków i firm pożyczkowych, różne formy finansowania dla przedsiębiorców, ubezpieczenia oraz fotowoltaikę. Cała oferta firmy znalazła się w tzw. strategii „7 Fines”.
– To szeroka, ale starannie wybrana oferta produktów finansowych, która umożliwia zbudowanie 2-3 silnych i stabilnych strumieni przychodów każdemu agentowi. W jej skład wchodzą kredyty bankowe, pożyczki pozabankowe, finansowanie dla firm (kredyty firmowe, leasing), kredyty samochodowe, kredyty hipoteczne, ubezpieczenia majątkowe i życiowe, instalacje fotowoltaiczne – wylicza Piotr Przedlacki.
Trudna usługa, stałe zyski
Licencjodawca najchętniej nawiązuje współpracę z osobami, które mają już doświadczenie w branży finansowej. Inwestycja w oznakowanie i wyposażenie placówki mieści się zazwyczaj w kwocie 10-20 tys. zł. Nie ma opłat wstępnych. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Jednak centrala nie narzuca planów sprzedażowych.
– To jest dosyć trudna usługa, czego nie ukrywamy. Można natomiast generować wysokie, a co najważniejsze stałe zyski, przy niewielkich nakładach początkowych. To biznes dla osób, które szybką znajdują klientów i łatwo nawiązują relacje z nimi – podkreśla Piotr Przedlacki.
Placówki franczyzowe otrzymują system informatyczny, który pozwala na składanie wniosków kredytowych i pożyczkowych. Korzystają z cyklicznych szkoleń oraz bieżącego wsparcia infolinii produktowej. Mogą też liczyć na szerokie wsparcie marketingowe: darmowe projekty graficzne, dostęp do sklepu z materiałami marketingowymi, własną stronę internetową placówki oraz wsparcie w zakresie prowadzenia profili w social mediach.
Miejsce dla pośrednika
Fines chce mieć placówkę w każdym mieście powiatowym. Nie wyklucza też jednak otwierania biur w większych miastach. Optymalny lokal powinien znajdować się w centrum miasta lub miejscu o dużym natężeniu ruchu, mieć powierzchnię 20-50 m2, najlepiej witrynę i wejście z ulicy.
– Wiemy jednak, że każde miasto posiada własną specyfikę i nawyki zakupowe mieszkańców. Dlatego każdy lokal rozpatrujemy indywidualnie. Nasz przedstawiciel regionalny wspiera przyszłego franczyzobiorcę w ocenie potencjalnej lokalizacji – dodaje Piotr Przedlacki.
WIZYTÓWKA MARKI FINES
Operator sieci agencji kredytowych.
- 200 punktów franczyzowych
- przewidywana kwota inwestycji:10-20 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.