Wyzwanie podjęte
Marika Migdal podczas studiów dorabiała w restauracjach – i to było jej jedyne doświadczenie w gastronomii. Pomimo tego zdecydowała, że właśnie w tej branży poprowadzi swój pierwszy własny biznes. Wybrała franczyzę Da Grasso.
– Już wcześniej znałam tę sieć i wiedziałam, że jest na rynku od wielu lat – podkreśla Marika Migdal. – Do zakupu licencji przekonał mnie dobrze przemyślany biznesplan, który zakładał sprzedaż wieloma kanałami. Bardzo mi się to spodobało, bo takie rozwiązanie zabezpiecza przed wieloma problemami. Sytuacja z pandemią pokazała, że było to bardzo mądre podejście. Doceniłam też fakt, że sieć stawia na partnerstwo we współpracy z franczyzobiorcą. Przedstawiciel Da Grasso cierpliwie odpowiadał na moje pytania i brał pod uwagę moje zdanie. Chyba bałabym się otworzyć lokal gastronomiczny samodzielnie. Franczyza daje mi poczucie komfortu, bo wiem, że mogę liczyć na wsparcie i nie jestem zdana sama na siebie.
Zakasała rękawy
Na początek Marika Migdal podjęła spore wyzwanie. Przejęła od innego franczyzobiorcy już działający lokal w Lubinie – niestety w bardzo słabej kondycji.
– Poprzedni właściciel nie poświęcał biznesowi zbyt dużo czasu. Gdy przejmowałam lokal, był praktycznie na skraju upadku. Ale zdecydowałam, że nie mogę się poddać – nie ukrywa Marika Migdal. – W ciągu zaledwie czterech miesięcy zdołałam wygenerować obroty o 300 proc. wyższe od poprzedniego franczyzobiorcy. Ten sukces zachęcił mnie, aby otworzyć kolejną pizzerię.
Drugi lokal powstał w Bolesławcu. Został otwarty w czerwcu 2020 roku, czyli tuż po wiosennym lockdownie. Co warte podkreślenia, pomimo wprowadzonych obostrzeń, już po pierwszym miesiącu działalności stał się rentowny.
– Biznesplan Da Grasso, jak się okazuje, przewidywał trudności wynikające z pandemii – relacjonuje Marika Migdal. – Około 70-80 proc. zamówień, które realizujemy to dostawy. Dzięki temu nawet w okresie zamknięcia restauracji nie grozi nam wstrzymanie pracy. Oba moje lokale przez cały 2020 rok pracowały pełną parą. Bardzo ważne było też dla mnie, że w tym trudniejszym okresie mogłam liczyć na zrozumienie ze strony sieci. Da Grasso zwolniło mnie z opłaty franczyzowej i przeznaczyło dodatkowe środki na intensyfikację działań reklamowych online. Dzięki temu zachowaliśmy płynność działania.
Przemyślane lokalizacje
Sieć Da Grasso liczy obecnie 185 restauracji. Powstają zarówno w dużych, jak i małych miastach.
– Nasze obecne plany rozwojowe zakładają otwarcia kolejnych placówek w 30 różnych miejscach w Polsce – informuje Magdalena Parfianowicz, kierownik działu placówek franczyzowych Da Grasso. – Gdy rozważamy otwarcie placówki w dużym mieście, rekomendujemy lokale osiedlowe. W miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców preferujemy lokale w centrach miast. Otwieramy też placówki w food courtach, choć zdecydowanie mniej. Co ważne, każdy nowy franczyzobiorca otrzymuje od sieci rekomendację co do wielkości restauracji, zgodnie z potrzebami danej lokalizacji.
Całkowita kwota inwestycji zawiera się w widełkach od 100 do 300 tys. zł – zależy od wielkości lokalu, jego stanu technicznego. Istnieje możliwość leasingowania znacznej części inwestycji. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 12 tys. zł netto.
Od kandydatów na franczyzobiorców licencjodawca nie wymaga doświadczenia w gastronomii.
– Wszyscy franczyzobiorcy podczas szkoleń w naszej placówce szkoleniowej powinni poznać każde stanowisko pracy od kuchni. Dzięki temu są w stanie zrozumieć biznes, którym będą zarządzać – podkreśla Magdalena Parfianowicz.
Centrala nie śpi
Każdemu franczyzobiorcy towarzyszy dedykowany opiekun. Pomaga znaleźć odpowiedni lokal, weryfikuje jego przystosowanie pod działalność gastronomiczną, organizuje spotkania z projektantami, technologiem, wspólnie z przedsiębiorcą przygotowuje harmonogram działań marketingowych przed otwarciem, w dniu otwarcia oraz przez cały okres współpracy, może także przeprowadzić rekrutację personelu.
– Zawsze przedstawiamy franczyzobiorcy szczegółowy biznesplan, który powinien pokryć wszystkie elementy kosztów inwestycji i kosztów bieżących – informuje Magdalena Parfianowicz. – W pakiecie franczyzowym oferujemy projekt technologiczny z pełnym kosztorysem. Zapewniamy projekt materiałów reklamowych i ich wydruk. Franczyzobiorców wspieramy przez cały okres współpracy. Ustalamy ofertę, opracowujemy receptury i doskonalimy know-how prowadzenia placówki. Każdemu przedsiębiorcy przekazujemy stale aktualizowany system HACCP. Dbamy o atesty produktów i audytujemy potencjalnych partnerów handlowych. Testujemy surowce, obliczamy szczegółowe koszty produkcji dań. We współpracy z profesjonalnymi dostawcami i znanymi producentami zapewniamy dostępność wszelkich produktów i surowców. Prowadzimy szkolenia pracowników placówek, nie tylko przy otwieraniu lokalu, ale i przez cały okres współpracy. Zapewniamy sprawdzony system sprzedażowy, niezbędny do zarządzania gospodarką magazynową.
W okresie maj-październik 2020 roku Da Grasso odnotowało 150-procentowy wzrost zapytań o możliwość nawiązania współpracy franczyzowej, w porównaniu z rokiem poprzednim.
WIZYTÓWKA DA GRASSO
Sieć pizzerii, rozwijana od 1996 roku.
- 185 lokali
- kwota inwestycji od 100 do 300 tys. zł
- opłata wstępna 12 tys. zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali