Czy da się zarobić na sprzedaży zup?
Koncept Pyszna Zupka należy do Grupy ABM, która jest też właścicielem kilku innych marek gastronomicznych, m.in. Bon Apetito, Catering24, Klooski.
– Zauważyliśmy duże zapotrzebowanie na posiłki, które można zjeść szybko, które są łatwe do zabrania ze sobą, estetycznie i ekologicznie opakowane i na dodatek w atrakcyjnej cenie – mówi Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem sieci Pyszna Zupka. – Tak narodził się pomysł na sieć lokali, serwujących zupy.
Wyspa lub bistro
Pierwszy lokal Pysznej Zupki został otwarty w wakacje 2019 roku, w formie wyspy gastronomicznej w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Dalszy rozwój został przyhamowany z powodu pandemii, ale cały czas trwają rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców sieci. Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Galerie handlowe to nie jedyna możliwość lokalizacji – lokal można otworzyć też w centrum miasta, w okolicach biur, uczelni, szkół.
– Nasza grupa docelowa to przede wszystkim osoby młode, studenci, ale też pracownicy korporacji – wyjaśnia Anna Karbowa.
Pyszna Zupka może funkcjonować jako wyspa albo mały lokal typu bistro. Na ten ostatni wystarczy 10-20 m2. Według szacunków franczyzodawcy, koszty inwestycji zaczynają się od 50 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna to 9,9 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, do tego dochodzi 333 zł opłaty marketingowej.
Franczyza w grupie
Każdego dnia w menu jest 6-7 zup, które codziennie się zmieniają. Wkrótce w ofercie znajdą się też sałatki. Na bieżąco można sprawdzić menu na stronie internetowej. Zupy codziennie będą dostarczane do lokali gotowe, z centralnych kuchni.
– Jesteśmy dużą grupą gastronomiczną i mamy lokale oraz kuchnie w całej Polsce – dodaje Anna Karbowa.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia ze znajomości menu, obsługi klienta, serwowania posiłków. – Ważna jest też wiedza i świadomość ekologiczna, dla naszych klientów to bardzo ważny aspekt – podkreśla Anna Karbowa.
Franczyzobiorcy mogą uzyskać wyłączność terytorialną, która jest ustalana indywidualnie. Według szacunków licencjodawcy inwestycja w koncept zaczyna się zwracać po mniej więcej sześciu miesiącach.
– Nasi franczyzobiorcy będą mieć możliwość dalszego rozwoju, inwestując w nasze kolejne marki gastronomiczne. Obecnie na licencji rozwijamy sieć restauracji Bon Apetito, przygotowujemy też kolejne koncepty do wejścia we franczyzę – informuje Anna Karbowa.
WIZYTÓWKA PYSZNEJ ZUPKI
Lokale serwujące zupy.
- koszt inwestycji od 50 tys. zł
- opłata licencyjna 9,9 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali