Pizzerie wygrywają z pandemią
Sieć pizzerii Stopiątka wzmocniła pozycję na rynku zarówno pod względem nowych otwarć, jak również sprzedaży. W 2020 roku sieć uruchomiła 17 nowych pizzerii, czyli o 20 proc. więcej w stosunku do 2019 roku, kiedy rynek wolny był jeszcze od pandemii.
Bardzo dobrze dla sieci rozpoczął się również 2021 rok. W ciągu 1,5 miesiąca pod marką Stopiątka powstały już dwa lokale. Do końca roku w planie jest jeszcze 18 pizzerii. Nowe pizzerie otwierają również dotychczasowi franczyzobiorcy Stopiątki, korzystając z niższych czynszów najmu spowodowanych pandemią.
– Franczyzobiorcy, którzy inwestują w kolejne pizzerie potwierdzają, że nasza strategia walki z kryzysem jest skuteczna. Jednym z najważniejszych ruchów był nacisk na sprzedaż z dostawą do klienta. Zainwestowaliśmy w narzędzia online, które pozycjonują nasze pizzerie w internecie i rozwinęliśmy aplikację Stopiątka. Dzięki niej realizujemy zamówienia bez pośredników, co korzystnie wpływa na ich cenę i wysokość sprzedaży. Naszym celem jest stworzenie własnego zaplecza technologicznego i operacyjnego, by uniezależnić się od zewnętrznych dostawców usług – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, do której należą marki Stopiątka i Stopiątka Fabryka. Działania okazały się skuteczne, co potwierdzają obroty sieci, które w ubiegłym roku wzrosły o 25 proc. w stosunku do 2019 r.
Debiut na dniach
Stopiątka rozpoczęła również rozwój nowego konceptu franczyzowego. W marcu powstanie pierwsza pizzeria Stopiątka Fabryka. – Nowy model testowaliśmy rok. Chcieliśmy być pewni, że wszystkie rozwiązania zastosowane w koncepcie franczyzowym funkcjonują poprawnie. Stworzyliśmy zautomatyzowany system wypieku pizzy, który opiera się na organizacji pracy jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce – mówi Marcin Ciesielski.
Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa. Zamówienia i płatności będą zdalne – online poprzez aplikację Stopiątki oraz dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiątka Fabryka. Do końca roku ma powstać minimum pięć lokali Stopiątka Fabryka.
Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabryka to minimum 105 tys. zł, natomiast w tradycyjną pizzerię Stopiątka – 120 tys. zł. Aktualnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii Stopiątka.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali