Salon kosmetyczny we franczyzie
Marka Perfect Look Clinic istnieje na rynku od 2016 roku. W ofercie gabinetów są zabiegi kosmetologiczne twarzy i ciała, modelowanie sylwetki, ujędrnianie ciała, depilacja, medycyna estetyczna, a także te mniej powszechne, jak leczenie łuszczycy czy zabiegi trychologiczne. Obecnie sieć liczy 34 salony, w tym osiem własnych. Franczyzodawca zapowiada, że do końca czerwca chce mieć 50 gabinetów, a na koniec roku nawet 100. Trwają też rozmowy z potencjalnymi masterfranczyzobiorcami w Niemczech i w Czechach.
Mniejsze rynki
Koncept jest zainteresowany średnimi i mniejszymi miastami, liczącymi od 20 do 100 tys. mieszkańców.
– Z naszych doświadczeń wynika, że na takich rynkach salony najszybciej wchodzą na satysfakcjonujący poziom obrotów – wyjaśnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk, założycielka marki Perfect Look Clinic. – Choć zaznaczamy też swoją obecność w dużych miastach. Po pierwsze ze względów wizerunkowych, a po drugie tam również jest duże zainteresowanie naszą franczyzą. Mamy salony np. w Warszawie, we Wrocławiu, Trójmieście, Krakowie.
Franczyzodawca oczekuje, że licencjobiorcy zbudują własną lokalną minisieć, liczącą 4-6 salonów.
Założeniem konceptu jest, aby jeden gabinet przypadał na 12 tys. mieszkańców. W salonie zwykle jest od dwóch do pięciu gabinetów. Czyli np. w około 40-tysięcznym mieście powinien działać salon z trzema gabinetami.
Lokalizacji na salon trzeba szukać raczej na osiedlach niż w centrach miast. Franczyzobiorca szuka odpowiedniego miejsca, natomiast licencjodawca musi je zaakceptować. Mile widziane są lokale na parterze, koniecznie z dostępem do parkingu. Potrzebna jest też witryna.
Ile zainwestować?
Najczęściej otwierane są salony z trzema gabinetami. Powierzchnia lokalu powinna wynosić wówczas 80-100 m2. Warto znaleźć pomieszczenia, w których wcześniej działał już salon kosmetyczny lub o podobnym profilu, bo pozwoli to zaoszczędzić na kosztach inwestycji.
W gestii franczyzobiorcy jest remont lokalu, natomiast centrala marki zajmuje się resztą – wstawieniem mebli, obrandowaniem, wyborem i dostarczeniem sprzętu. Według wyliczeń franczyzodawcy, inwestycja w trzygabinetowy salon powinna zamknąć się w 80-120 tys. zł. W tej kwocie mieści się remont lokalu, meble, reklama, opłata licencyjna, która wynosi 29 tys. zł netto oraz 20-proc. wpłata własna do leasingu sprzętu – bo urządzenia do wykonywania zabiegów są zazwyczaj przez franczyzobiorców leasingowe.
– Pomagamy naszym franczyzobiorcom w uzyskaniu leasingu, mamy sprawdzone firmy, z którymi współpracujemy w tym zakresie – podkreśla Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk.
W kosmetyki i preparaty, używane w salonie, franczyzobiorcy zaopatrują się centralnie.
Personel i marketing
Franczyzodawca osobiście uczestniczy w rekrutacji personelu. Pracownicy oraz właściciel salonu przechodzą szkolenia wstępne, obejmujące obsługę sprzętu, ale przede wszystkim zagadnienia sprzedażowe, obsługę klienta. Jak podkreśla licencjodawca – kosmetyczki powinny mieć świadomość, że do ich zadań będzie należeć także sprzedaż usług oraz dbanie o relacje z klientami.
Franczyzobiorca Perfect Look Clinic nie musi codziennie być w salonie, ale musi na bieżąco dbać o pozyskiwanie klientów i kontakt z nimi. Każdy salon otrzymuje własny profil w social mediach, który franczyzobiorcy powinni na bieżąco monitorować i obsługiwać, odpowiadać na opinie i wiadomości od klientów. Wizyty w salonach są umawiane przez internetową platformę Booksy lub Messenger, rzadziej telefonicznie.
– Jako centrala przygotowujemy również dla franczyzobiorców płatne kampanie reklamowe na ich profilach w social mediach, o lokalnym zasięgu. To bardzo skuteczna forma – zapewnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk. – Chcemy, aby co tydzień w puli klientów każdego salonu 20 proc. stanowili nowi klienci.
Kiedy zwrot?
Jak zapewnia licencjodawca, najlepsze salony potrafią w ciągu tygodnia pozyskać 200-250 klientów. Właśnie tylu potrzeba, aby biznes stał się rentowny (oznacza to ok. 300 zabiegów miesięcznie).
– Na palcach jednej ręki mógłbym policzyć salony, które nie osiągnęły rentowności już w pierwszym miesiącu działalności – zapewnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk. – Niektórzy w ciągu trzech, czterech miesięcy uzyskali zwrot z inwestycji.
WIZYTÓWKA PERFECT LOOK CLINIC
Sieć salonów kosmetycznych.
- 34 salony w tym 8 własnych
- kwota inwestycji 80-120 tys. zł
- miesięczne opłaty od 800 do 2 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
– Franczyzobiorca Perfect Look Clinic może liczyć na zyski rzędu 10-15, a nawet 20 tys. zł miesięcznie – mówi Szymon Pankowski, dyrektor operacyjny marki Perfect Look Clinic.
Postaw na sprawdzony biznes, otwierając swój własny salon beauty z Perfect Look Clinic!
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.