Salon kosmetyczny we franczyzie
Marka Perfect Look Clinic istnieje na rynku od 2016 roku. W ofercie gabinetów są zabiegi kosmetologiczne twarzy i ciała, modelowanie sylwetki, ujędrnianie ciała, depilacja, medycyna estetyczna, a także te mniej powszechne, jak leczenie łuszczycy czy zabiegi trychologiczne. Obecnie sieć liczy 34 salony, w tym osiem własnych. Franczyzodawca zapowiada, że do końca czerwca chce mieć 50 gabinetów, a na koniec roku nawet 100. Trwają też rozmowy z potencjalnymi masterfranczyzobiorcami w Niemczech i w Czechach.
Mniejsze rynki
Koncept jest zainteresowany średnimi i mniejszymi miastami, liczącymi od 20 do 100 tys. mieszkańców.
– Z naszych doświadczeń wynika, że na takich rynkach salony najszybciej wchodzą na satysfakcjonujący poziom obrotów – wyjaśnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk, założycielka marki Perfect Look Clinic. – Choć zaznaczamy też swoją obecność w dużych miastach. Po pierwsze ze względów wizerunkowych, a po drugie tam również jest duże zainteresowanie naszą franczyzą. Mamy salony np. w Warszawie, we Wrocławiu, Trójmieście, Krakowie.
Franczyzodawca oczekuje, że licencjobiorcy zbudują własną lokalną minisieć, liczącą 4-6 salonów.
Założeniem konceptu jest, aby jeden gabinet przypadał na 12 tys. mieszkańców. W salonie zwykle jest od dwóch do pięciu gabinetów. Czyli np. w około 40-tysięcznym mieście powinien działać salon z trzema gabinetami.
Lokalizacji na salon trzeba szukać raczej na osiedlach niż w centrach miast. Franczyzobiorca szuka odpowiedniego miejsca, natomiast licencjodawca musi je zaakceptować. Mile widziane są lokale na parterze, koniecznie z dostępem do parkingu. Potrzebna jest też witryna.
Ile zainwestować?
Najczęściej otwierane są salony z trzema gabinetami. Powierzchnia lokalu powinna wynosić wówczas 80-100 m2. Warto znaleźć pomieszczenia, w których wcześniej działał już salon kosmetyczny lub o podobnym profilu, bo pozwoli to zaoszczędzić na kosztach inwestycji.
W gestii franczyzobiorcy jest remont lokalu, natomiast centrala marki zajmuje się resztą – wstawieniem mebli, obrandowaniem, wyborem i dostarczeniem sprzętu. Według wyliczeń franczyzodawcy, inwestycja w trzygabinetowy salon powinna zamknąć się w 80-120 tys. zł. W tej kwocie mieści się remont lokalu, meble, reklama, opłata licencyjna, która wynosi 29 tys. zł netto oraz 20-proc. wpłata własna do leasingu sprzętu – bo urządzenia do wykonywania zabiegów są zazwyczaj przez franczyzobiorców leasingowe.
– Pomagamy naszym franczyzobiorcom w uzyskaniu leasingu, mamy sprawdzone firmy, z którymi współpracujemy w tym zakresie – podkreśla Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk.
W kosmetyki i preparaty, używane w salonie, franczyzobiorcy zaopatrują się centralnie.
Personel i marketing
Franczyzodawca osobiście uczestniczy w rekrutacji personelu. Pracownicy oraz właściciel salonu przechodzą szkolenia wstępne, obejmujące obsługę sprzętu, ale przede wszystkim zagadnienia sprzedażowe, obsługę klienta. Jak podkreśla licencjodawca – kosmetyczki powinny mieć świadomość, że do ich zadań będzie należeć także sprzedaż usług oraz dbanie o relacje z klientami.
Franczyzobiorca Perfect Look Clinic nie musi codziennie być w salonie, ale musi na bieżąco dbać o pozyskiwanie klientów i kontakt z nimi. Każdy salon otrzymuje własny profil w social mediach, który franczyzobiorcy powinni na bieżąco monitorować i obsługiwać, odpowiadać na opinie i wiadomości od klientów. Wizyty w salonach są umawiane przez internetową platformę Booksy lub Messenger, rzadziej telefonicznie.
– Jako centrala przygotowujemy również dla franczyzobiorców płatne kampanie reklamowe na ich profilach w social mediach, o lokalnym zasięgu. To bardzo skuteczna forma – zapewnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk. – Chcemy, aby co tydzień w puli klientów każdego salonu 20 proc. stanowili nowi klienci.
Kiedy zwrot?
Jak zapewnia licencjodawca, najlepsze salony potrafią w ciągu tygodnia pozyskać 200-250 klientów. Właśnie tylu potrzeba, aby biznes stał się rentowny (oznacza to ok. 300 zabiegów miesięcznie).
– Na palcach jednej ręki mógłbym policzyć salony, które nie osiągnęły rentowności już w pierwszym miesiącu działalności – zapewnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk. – Niektórzy w ciągu trzech, czterech miesięcy uzyskali zwrot z inwestycji.
WIZYTÓWKA PERFECT LOOK CLINIC
Sieć salonów kosmetycznych.
- 34 salony w tym 8 własnych
- kwota inwestycji 80-120 tys. zł
- miesięczne opłaty od 800 do 2 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
– Franczyzobiorca Perfect Look Clinic może liczyć na zyski rzędu 10-15, a nawet 20 tys. zł miesięcznie – mówi Szymon Pankowski, dyrektor operacyjny marki Perfect Look Clinic.
Postaw na sprawdzony biznes, otwierając swój własny salon beauty z Perfect Look Clinic!
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.