Biedronka i Krown zaprzyjaźniają się z franczyzą

Dwie franczyzowe Biedronki / Biedronka otworzyła swoją drugą franczyzową placówkę. Jest to sklep w Różyńcu w województwie dolnośląskim.
Sobota
10.04.2021
Biedronka otwiera kolejny sklep franczyzowy, Krown rozpoczyna budowę sieci franczyzowej w Polsce, a rząd przedłuża obowiązujące obostrzenia do 18 kwietnia. Przegląd tygodnia 5-9 kwietnia.
 

Biedronka otworzyła swoją drugą franczyzową placówkę. Jest to sklep w Różyńcu w województwie dolnośląskim. Został on zaprojektowany zgodnie z najnowszym standardem sieci. Oznacza to ekologiczne rozwiązania wewnątrz sklepu, wyeksponowane strefy promocji, kwiatów oraz przejrzyste ustawienie wysp na owoce i warzywa. Dla wygody klientów wprowadzony został podział stanowisk na owocowe, warzywne oraz produkty delikatne, czyli wymagające przechowywania w niższej temperaturze. Zastosowane zostało oświetlenie typu LED, zarówno w środku, jak i na zewnątrz, sklep wyposażono też w ekologiczne urządzenia chłodnicze, działające w oparciu o gaz CO2. Nowa placówka posiada też inteligentny system komunikacji dźwiękowej, informujący o aktualnych promocjach, wolnych kasach czy wypieku świeżego pieczywa. Sala sprzedaży tej placówki to ok. 600 m2, znajdują się w niej cztery kasy tradycyjne.

Kolejna franczyzowa placówka sieci Biedronka to dowód na to, że Biedronka chce być blisko lokalnych społeczności. Współpraca na zasadzie franczyzy to ogromne korzyści dla obu stron. Franczyzobiorca, z którym działamy, dostaje od początku pełne wsparcie. Po pierwsze – merytoryczne, ponieważ wyposażamy go w nasze know-how, organizujemy pakiet szkoleń dla wszystkich pracowników, a także bierzemy na siebie kwestie marketingowe oraz logistyczno-zaopatrzeniowe. Dajemy też coś, co trudno wycenić, czyli poczucie stabilizacji, a jednocześnie niezależności – mówi Ewa Micińska, dyrektor rozwoju biznesu w sieci Biedronka.

Stava z nowym kontrahentem

Działająca od 2014 roku Stava ma obecnie 34 oddziały w 29 miastach. Kilka kolejnych jest w trakcie uruchamiania. Firma specjalizuje się w dowozie posiłków z lokali gastronomicznych do klientów. Obsługuje zarówno duże sieci, jak McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Burger King, Sphinx, Bobby Burger, Telepizza czy North Fish, jak i lokale niezrzeszone.

Wykorzystując boom na zakupy internetowe, w zeszłym roku marka poszerzyła zakres swoich usług. Nawiązała m.in. współpracę z siecią sklepów spożywczych Stokrotka  obecnie realizowaną w kilkunastu miastach. Oprócz tego kurierzy Stavy dostarczają zakupy z niezależnych sklepów i drogerii w całej Polsce.

Teraz Stava do portfolio swoich partnerów biznesowych dołączyła markę Decathlon. Na razie dostawy uruchomiono w sześciu miastach: Kaliszu, Legnicy, Lublinie, Olsztynie, Rzeszowie i Słupsku, ale obie firmy planują rozszerzenie współpracy.

– Wchodząc we współpracę z firmą Stava jesteśmy przekonani, że zadowolimy najbardziej wymagających klientów, dzięki dostawie już w dwie godziny – mówi Michał Kozłowski, szef działu dostaw e-commerce w Decathlon Polska.

Do otwarcia oddziału pod szyldem Stava potrzeba około 50 tys. zł kapitału, z czego przynajmniej 20 tys. zł środków własnych. Franczyzodawca pomaga w pozyskaniu finansowania zewnętrznego. Kwota inwestycji może się różnić w zależności m.in. od wielkości miasta, przewidywanej wielkości firmy.

Restauracje sushi wciąż w formie

Ograniczenia w działalności gastronomii nie są przeszkodą dla przedsiębiorców, którzy chcą zainwestować w KOKU Sushi. Pomimo pandemii, w 2020 roku sieć sushi barów zanotowała wzrost obrotów o ponad ⅓ rok do roku i podpisała dziewięć umów franczyzowych. W pierwszym kwartale 2021 roku na mapie kraju pojawiły się trzy nowe restauracje.

KOKU Sushi otworzyło swoje lokale w Lublińcu, Komornikach koło Poznania oraz w Olsztynie. Wszystkie jak na razie realizują zamówienia w formule na wynos i w dostawie. Kiedy obostrzenia zostaną złagodzone, bary w Lublińcu i Olsztynie będą mogły przyjmować gości w salach restauracyjnych. Lokal w Komornikach działa natomiast w koncepcie Point – nowym modelu współpracy z siecią, całkowicie nastawionym na rynek delivery.

KOKU Sushi Point to nasza odpowiedź na obecną sytuację na rynku gastronomicznym. Może to być zarówno samodzielny punkt, jak i „zaplecze” dla restauracji, przyjmujące na siebie ciężar zamówień na wynos i w dostawie. Niskie koszty inwestycji, mniejszy lokal, w mniej eksponowanym miejscu, brak obsługi kelnerskiej oraz działanie na prężnie rozwijającym się rynku delivery – to główne powody, dla których Pointy cieszą się dużym zainteresowaniem wśród obecnych i przyszłych franczyzobiorców – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi.

W sumie pod szyldem KOKU Sushi funkcjonują 34 restauracje w całej Polsce. Zainteresowania inwestorów nie ostudził nawet lockdown gastronomii – do KOKU wciąż zgłaszają się osoby, które chcą rozwijać swój biznes w ramach sieci.

– Okazało się, że kuchnia japońska wyjątkowo dobrze radzi sobie w czasach pandemii. Polacy chętnie zamawiają sushi, co znajduje potwierdzenie w rosnących obrotach. Jednak wyniki naszej sieci nie są kwestią przypadku – mamy świetnie rozwinięte narzędzia do realizacji dowozów, posiadamy własną aplikację mobilną z programem lojalnościowym, prowadzimy intensywne działania w obszarze marketingu internetowego. Te wszystkie działania procentują, czyniąc KOKU inwestycją z dużymi perspektywami rozwoju. Nawet w tak trudnej sytuacji, jaką od dłuższego czasu obserwujemy na rynku – przekonuje Mariusz Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi.

Obecnie trwają prace adaptacyjne oraz szkolenia zespołów w kilku innych miastach, m.in. w  Lubaniu, Bydgoszczy, Wysogotowie, Szczawnie-Zdroju, Łodzi Retkinie oraz Ostrowie Wielkopolskim. Do końca tego półrocza można się więc spodziewać kolejnych nowych otwarć.

Obowiązujące obostrzenia przedłużone

Choć od kilku dni odnotowujemy mniejszą liczbę zakażeń, to sytuacja w szpitalach wciąż jest bardzo trudna. Każdego dnia przybywają pacjenci wymagający hospitalizacji, a także pomocy respiratorów. Dlatego rząd przedłuża obowiązujące obostrzenia do 18 kwietnia.

Handel  ograniczenia

  • Wielkopowierzchniowe sklepy meblowe i budowlane o powierzchni powyżej 2 tys. m2 pozostaną zamknięte.
  • Centra i galerie handlowe – tak jak obecnie – pozostają zamknięte, z wyjątkiem m.in.: sklepów spożywczych, aptek i drogerii, salonów prasowych, księgarni.

W placówkach handlowych na targu lub poczcie obowiązują limity osób: 

  • 1 osoba na 15 m2 – w sklepach do 100 m2,
  • 1 osoba na 20 m2  – w sklepach powyżej 100 m2.

Salony fryzjerskie i kosmetyczne pozostają zamknięte

Żłobki i przedszkola – nadal są nieczynne. Wyjątkiem jest sprawowanie opieki nad dziećmi pracowników medycznych i służb porządkowych (m.in. żołnierzy, funkcjonariuszy policji i straży pożarnej).

Sport – działalność obiektów sportowych jest ograniczona wyłącznie do sportu zawodowego. Wszelkie wydarzenia mogą się odbywać bez udziału publiczności. Zamknięte pozostają m.in. siłownie, kluby fitness, stoki narciarskie, baseny, sauny i solaria.

Edukacja – uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, słuchacze placówek kształcenia ustawicznego oraz centrów kształcenia zawodowego uczą się zdalnie.

Hotele – obiekty noclegowe pozostają zamknięte (z wyjątkiem m.in. hoteli robotniczych, a także np. dla medyków, kierowców wykonujących transport drogowy czy żołnierzy).

Kultura – wciąż zamknięte są teatry, kina, muzea i galerie sztuki.

Krown startuje z franczyzą

Franczyzodawca kanadyjskiej marki Krown, która od ponad 35 lat specjalizuje się w zabezpieczeniach antykorozyjnych pojazdów, szuka franczyzobiorców. Firma posiada już pięć oddziałów własnych w Polsce: w Warszawie, Poznaniu, Nowym Sączy i Radomiu oraz mniej więcej 250 franczyzowych na całym świecie. W naszym kraju dopiero rozpoczyna budowę sieci franczyzowej.

Franczyzodawca chce współpracować przede wszystkim z osobami, które prowadzą już biznes w branży motoryzacyjnej i chciałyby mieć w swojej ofercie również usługę zabezpieczeń antykorozyjnych. Koszt pakietu franczyzowego to wydatek co najmniej 30 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzymuje mobilną stację do zabezpieczeń antykorozyjnych oraz chemię i inne materiały niezbędne do wykonywania usług w technologii Krown. Poza tym ma zapewnione szkolenie techniczne, marketingowe i sprzedażowe oraz obrandowanie serwisu.

Pracownik tu i teraz

Żabka uruchomiła program „Tu i teraz”, ułatwiający franczyzobiorcom pozyskanie tymczasowych pracowników. W ramach programu Żabka, przy współpracy z Agencjami Pracy, deleguje dodatkowe osoby do wsparcia osobowego placówek, które zgłaszają okresową potrzebę. Jednocześnie franczyzobiorcy nie wiążą się umową z tymczasowym personelem, a rozliczają się bezpośrednio z Agencją wyłącznie za przepracowane godziny.

– W naszych działaniach staramy się maksymalnie ułatwić franczyzobiorcom Żabki prowadzenie sklepów pod naszym szyldem. Jednym z wyzwań, szczególnie w czasie pandemii, jest zapewnienie pełnej obsady sklepów. Pragnąc wesprzeć naszych franczyzobiorców, w momentach kiedy borykają się z chwilowym niedoborem pracowników, oferujemy im nową usługę, w ramach której zdejmujemy z nich ciężar poszukiwania tymczasowych pracowników. Współpracujące z nami Agencje Pracy zobowiązują się zapewnić dodatkowe ręce do pracy, a franczyzobiorca rozlicza się z Agencją na podstawie faktury za przepracowane przez nich godziny. To wygodne rozwiązanie, które od samego początku zostało entuzjastycznie przyjęte przez naszych franczyzobiorców – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor operacyjny w firmie Żabka Polska.

Po stronie Agencji są wszelkie kwestie formalne dotyczące zatrudnienia pracownika, a franczyzobiorca po zakończeniu z nim współpracy rozlicza przepracowane godziny i otrzymuje fakturę VAT.

Jednym z pierwszych franczyzobiorców, którzy przetestowali usługę „Tu i teraz” jest Rafał Szczygieł z Poznania.

– Zgłoszenie z prośbą o dodatkowego pracownika wystosowałem w związku z planowaną dużą dostawą do mojego sklepu. Wszystko przebiegło bardzo sprawnie, a samo zatowarowanie udało się przeprowadzić nawet szybciej niż zakładałem. W formularzu podałem datę, kiedy potrzebny był dodatkowy personel oraz godziny, w jakich miał pracować. Dzięki pomocy dodatkowego pracownika sprawnie zapełniliśmy nasz sklepowy magazyn, więc kolejne dostawy będą mniejsze i będą mogli zająć się nimi moi stali pracownicy – mówi franczyzobiorca.

Sklepy w hotelach

Quiosque próbuje uciec przed lockdownem. Przenosi sprzedaż z zamkniętych sklepów do... hoteli.

– Rok temu, podczas pierwszego lockdownu byliśmy pierwszą firmą odzieżową, która rozpoczęła sprzedaż kolekcji za pośrednictwem mediów społecznościach. Sukces tego pomysłu sprawił, że sprzedaż live wpisała się na stałe do kalendarza naszych działań, a grono fanek takiej formy zakupów on-line wciąż rośnie. W marcu, tego roku, stanęliśmy przed koniecznością zamknięcia sklepów po raz czwarty. W myśl obowiązujących obecnie przepisów nasze salony, znajdujące się przy ulicach, mogą działać, a pozostałe sklepy – zlokalizowane w galeriach handlowych – muszą pozostać zamknięte. Czujemy ogromną niesprawiedliwość i brak logiki przy podejmowaniu takich decyzji przez rząd. Cała sieć naszych sklepów funkcjonuje według tych samych standardów i reżimów bezpieczeństwa. Dlaczego więc tylko wybrane sklepy Quiosque mogą działać? – mówi Agnieszka Krzywańska, dyrektor zarządu PBH S.A., firmy będącej producentem i dystrybutorem ubrań Quiosque.

Marka zdecydowała się otworzyć showroomy w wybranych hotelach sieci Focus. Ta sieć hotelowa należy do Grupy Kapitałowej Immobile, która z kolei właśnie finalizuje przejęcie 90 proc. udziałów w spółce Dlako będącej właścicielem marki Quiosque.

Showroomy mieszczą się w hotelach Focus w: Gdańsku, Bydgoszczy, Lublinie, Szczecinie, Łodzi, Chorzowie i Poznaniu. W przyszłym tygodniu do tej listy dołączy Sopot. Klientki mogą liczyć tam na specjalne rabaty.

Zmiany w IWG

Michał Dorszewski został dyrektorem rozwoju franczyzy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w firmie IWG, która jest operatorem przestrzeni do pracy. Do tej pory pracował na stanowisku menedżerskim w Subwayu.

Cieszymy się, że możemy powitać Michała Dorszewskiego w zespole IWG, w momencie gdy IWG kontynuuje ekspansję, szczególnie w miastach regionalnych i przedmieściach, aby zaspokoić dynamicznie rosnący tam popyt na biura serwisowane i przestrzenie cooworkingowe – mówi Stephen Holloway, globalny dyrektor rozwoju franczyzy w IWG.

IWG obecnie prowadzi 56 lokalizacji w Europie Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Węgry). W tym miesiącu firma ogłosiła rekordowy początek bieżącego roku, dodając pół miliona użytkowników swojej sieci na świecie, między innymi dzięki zawarciu największego kontraktu w swej dotychczasowej historii z korporacją NTT, Nippon Telegraph and Telephone Corporation. Umowa ta pozwoli 300 tys. pracowników NTT na dostęp do wszystkich 3300 biur IWG na świecie.


Wciąż rosną / Działająca od 2014 roku Stava ma obecnie 34 oddziały w 29 miastach. Kilka kolejnych jest w trakcie uruchamiania.

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023