Młodzi biznesmeni
Naturhouse to sieć gabinetów dietetycznych. Pod opieką dietetyka klienci przechodzą kuracje oparte na indywidualnym planie żywieniowym i naturalnej suplementacji.
– Oferujemy kompleksowe kuracje, pomagające zwalczyć nie tylko nadwagę i otyłość, ale również wiele innych problemów związanych z odżywianiem – podkreśla Piotr Podlaszewski, dyrektor generalny Naturhouse.
Sieć liczy obecnie ponad 200 placówek. Gabinety funkcjonują i w kilkunastotysięcznych miasteczkach, i w dużych aglomeracjach. W samej Warszawie jest ich kilkanaście.
Franczyza w duecie
Franczyzobiorcami Naturhouse mogą zostać zarówno dietetycy, którzy chcą prowadzić prywatny gabinet pod szyldem marki i niezależni przedsiębiorcy, którzy są gotowi zatrudnić wykwalifikowany personel.
Natalia Grabińska i Filip Guzdek tworzą duet w życiu prywatnym i w pracy. Razem prowadzą centrum dietetyczne Naturhouse w Wadowicach.
– Już w liceum interesowałam się odżywianiem oraz zdrowym stylem życia. Marzyłam, aby być dietetykiem, dlatego wybrałam taki kierunek studiów – opowiada Natalia Grabińska, franczyzobiorczyni Naturhouse.
W 2018 roku dostała ofertę pracy jako dietetyk w punkcie Naturhouse. Sprawdziła się na tyle dobrze, że centrala zaproponowała jej przejęcie punktu na zasadach franczyzy.
– Zanim podjęłam decyzję, porozmawiałam o tym z Filipem, który od kilku lat prowadzi już własny biznes. Mamy zaledwie po 24 lata. Z tego powodu niektórzy klienci nie zawsze traktują nas poważnie – przyznaje Natalia Grabińska. – Ale biznesowe doświadczenie Filipa ułatwiło nam podjęcie decyzji.
Wspólnicy podzieli się obowiązkami – ona zajmuje się dietetyką, on marketingiem. I choć obawiali się, że młody wiek może być przeszkodą w prowadzeniu biznesu, teraz widzą wiele zalet tej sytuacji.
– Daje takie przewagi, jak zapał do działania, nieskażone rutyną podejście do klienta i wytrzymałość, potrzebną w czasie ciężkiej pracy – wylicza Filip Guzdek, franczyzobiorca Naturhouse. – A zawód dietetyka jest wymagający.
Franczyzobiorcy podkreślają, że praca pod znaną marką bardzo ułatwia wejście na rynek, który jest dość konkurencyjny. Rywalizować trzeba nie tylko ze stacjonarnymi gabinetami dietetycznymi, ale też np. z dostępnymi w sieci ofertami diet, modnym cateringiem dietetycznym.
– Dzięki franczyzie wejście w ten biznes jest dużo łatwiejsze, dostępniejsze finansowo i prostsze niż budowanie własnej marki od podstaw – podkreśla Natalia Grabińska.
Miejsce dla dietetyka
Gabinet Naturhouse można otworzyć w dwóch formatach: Standard przeznaczony dla większych miast oraz Mini dla mniejszych. Idealny lokal pod standardowe Centrum Dietetyczne Naturhouse powinien mieć powierzchnię 40-50 m2. W systemie Mini wystarczy już 25 m2. W zależności od wybranego formatu, w lokalu powinno się znaleźć miejsce na salę sprzedaży lub samą poczekalnię oraz gabinet, toaletę i pomieszczenie socjalne.
– Niezwykle istotne jest dobre położenie placówki – zauważa Piotr Podlaszewski. – Powinno to być miejsce uczęszczane, najlepiej w sąsiedztwie innych punktów handlowych i usługowych. Ważne, aby lokal posiadał witrynę.
Koszty inwestycji mogą być różne, w zależności od stanu lokalu i nakładu pracy, jaki należy włożyć w remont. Według szacunków franczyzodawcy wahają się w granicach 40-60 tys. zł netto (aranżacja i wyposażenie gabinetu wraz z pierwszą dostawą towaru). Nie ma opłaty wstępnej. Roczna opłata franczyzowa wynosi 2,4 tys. zł netto. – Franczyzobiorca może liczyć na stałe wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności – zapewnia dyrektor generalny Naturhouse. – Począwszy od szczegółowych wskazówek dotyczących wyboru lokalizacji, rekrutacji i szkolenia personelu, przekazania know-how firmy, przez doradztwo w zakresie marketingu lokalnego, po szeroko zakrojone ogólnopolskie działania reklamowe.
Jak mówi franczyzodawca, można założyć, że placówka zarabia, gdy ma już około 25 klientów na kuracjach dietetycznych. – Oczywiście, średnia liczba klientów placówek jest większa – dodaje Piotr Podlaszewski.
WIZYTÓWKA NATURHOUSE
Sieć gabinetów dietetycznych.
- ponad 200 placówek
- kwota inwestycji – 40-60 tys. zł
- roczna opłata franczyzowa – 2,4 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kodano Optyk – najszybciej rozwijająca się sieć optyczna w Polsce – rozpoczęła 2025 rok z dużym rozmachem.
Kodano Optyk ma promocję dla nowych franczyzobiorców. Można sporo zaoszczędzić na inwestycji.
VisionOptyk otwiera średnio 8-12 placówek rocznie. Wielu franczyzobiorców decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego salonu.
Kodano Optyk to dynamicznie rozwijająca się polska sieć salonów optycznych, oferująca unikalny system franczyzowy.
Kodano Optyk szybko rośnie na polskim rynku, planuje też zacząć budowę sieci salonów za granicą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...