Sushi w wersji take away
Rafał Janowicz przez pięć lat pracował za granicą jako szef kuchni.
– Tam przekonałem się, że model take away to przyszłość gastronomii – opowiada Rafał Janowicz. – Na nim opierają się takie międzynarodowe koncepty jak McDonald's czy KFC.
Pięć lat temu, po powrocie do Polski, stworzył koncept Sushi World. To sieć lokali z kuchnią sushi fusion, oparta właśnie na sprzedaży take away. Od kilku miesięcy rozwija się także poprzez franczyzę.
– Bardzo długo dopracowywaliśmy model franczyzowy – podkreśla Rafał Janowicz. – Wzorowaliśmy się przy tym na najlepszych na rynku. Mamy sprawdzony model biznesowy, dopracowane receptury i oferujemy franczyzobiorcom wsparcie na każdym etapie. A pandemia tylko potwierdziła opłacalność prowadzenia gastronomii w modelu take away.
Szybkie tempo
W tej chwili Sushi World ma podpisane blisko 20 umów franczyzowych. Wśród licencjobiorców są m.in. osoby z doświadczeniem w handlu, menedżer, właściciel firmy spedycyjnej.
– Jako franczyzobiorcy świetnie sprawdzą się osoby, które mają orientację w tym, jak prowadzić biznes, ale też ludzie ambitni, zaangażowani, nawet jeśli nie mają doświadczenia biznesowego. Na rozmowach kwalifikacyjnych jesteśmy w stanie ocenić, czy ktoś spełnia takie wymagania – mówi franczyzodawca Sushi World. – Chcemy otwierać trzy lokale franczyzowe miesięcznie.
Sieć chce się rozwijać w miastach od 20 tys. mieszkańców. Z racji tego, że Sushi World stawia na zamówienia w dostawie i na wynos, lokalizacja punktu nie jest bardzo istotna. Wprawdzie w lokalach są małe sale konsumpcyjne, ale 90 proc. sprzedaży to zamówienia w dostawie. Optymalna powierzchnia lokalu wynosi 50-80 m2. Franczyzodawca udostępnia projekt aranżacji wnętrza oraz wzór projektu technologicznego. Wysokość inwestycji zależy od stanu pomieszczeń.
– W Poznaniu całość inwestycji udało się zamknąć w kwocie 45 tys. zł, przy powierzchni 114 m2. Z kolei w Szczecinie kosztowała 130 tys. zł przy lokalu 60-metrowym, w stanie deweloperskim – podaje przykłady Rafał Janowicz.
Marketing na dobry start
Szkolenia, które odbywają się w centrali, trwają dwa tygodnie. Bierze w nich udział franczyzobiorca i jego pracownicy, w tym oczywiście sushi masterzy. Trzeba ich zatrudnić trzech. Do tego logistyka, który odbiera i przekazuje zamówienia, odpowiada za koordynację dostaw, sprzedaż.
– Oddzielną osobę szkolimy z przygotowywania naszych autorskich sosów – dodaje Rafał Janowicz.
Jeśli chodzi o dostawy, to albo franczyzobiorcy kupują auta, albo zatrudniają kierowców z własnymi autami, albo podpisują umowę z dostawczą firmą zewnętrzną.
– Lokal jest podpinany pod nasz systemy i aplikacje. Mamy kontrole nad całą mapa dowozów, na bieżąco śledzimy pozycje dostawców – wyjaśnia franczyzodawca.
Ekipa z centrali przyjeżdża na miejsce na trzy dni, aby wspierać licencjobiorcę w trakcie otwarcia.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. zł. Sieć bardzo duży nacisk kładzie na marketing.
– Nawet powtarzam biorcom, że lepiej zaoszczędzić na wydatkach na lokal, a więcej pieniędzy przeznaczyć na marketing – mówi Rafał Janowicz. – Zalecamy, aby założyli kwotę 15 tys. zł na marketing internetowy. Im szybciej klienci się o nas dowiedzą, tym szybciej biznes zacznie zarabiać.
WIZYTÓWKA SUSHI WORLD
Sieć barów sushi w wersji take away.
- 2 lokale własne, 12 franczyzowych
- opłata wstępna 15 tys. zł netto
- opłata franczyzowa 1,5 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali