Biznes nabiera rozpędu
Krowarzywa otworzyła 22 maja nową restaurację na Starym Mieście w Gdańsku. Jest to druga restauracja Krowarzywa w tym mieście. Prowadzą ją bracia Bisialscy, którzy współpracują z siecią już cztery lata, czyli od samego początku istnienia systemu franczyzowego Krowarzywa. Prowadzą oni w sumie trzy lokale Krowarzywa w różnych miastach.
W ofercie Krowarzywa można znaleźć wegańskie burgery, wrapy, zdrowe sałatki czy Vegan Kebab. Na spragnionych czeka domowa lemoniada oraz firmowe napoje butelkowe. Menu Krowarzywa wciąż się rozwija, wprowadzane są nowe dania i dodatki. Najnowsze z nich to ziemniaczki hashtagi czy nachosy bio z wegańskim serem.
Krowarzywa poszukuje kolejnych franczyzobiorców i multifranczyzobiorców w Warszawie, Katowicach, Lublinie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Częstochowie i Zakopanem. Obecnie funkcjonuje 18 lokali Krowarzywa, a trzy kolejne są w trakcie przygotowania do otwarcie.
100 stacji franczyzowych Circle K w Polsce
Sieć Circle K to niemal 380 stacji w całym kraju, wśród nich już sto działa w modelu franczyzowym, a w planach na najbliższy rok firma prognozuje otwarcie kilkudziesięciu kolejnych punktów.
– Rok 2020, jak i początek bieżącego były pełne wyzwań, jednak mimo wielu przeciwności, udało nam się kontynuować strategię rozwoju Circle K. Liczne otwarcia stacji w modelu franczyzowym, ale także własnych oraz rozwój naszej oferty pozapaliwowej to tego najlepszy przykład. Polska postrzegana jest przez grupę Alimentation Couche-Tard, do której należy Circle K, jako atrakcyjny rynek i pragniemy się tu dalej rozwijać – mówi Michał Ciszek, prezes Circle K Polska.
W ostatnim roku dołączyło do sieci 15 stacji franczyzowych na terenie całego kraju. Franczyzobiorcą może stać się właściciel istniejącej stacji paliw lub działki, na której planuje stację wybudować. Circle K zapewnia partnerom franczyzowym indywidualną opiekę kierowników regionalnych i dostęp do bazy klientów flotowych, posiadających karty Circle K Routex. Firma wprowadziła także nowe rozwiązanie technologiczne w postaci webshop, które znacznie uproszcza osobom zarządzającym stacją proces zamówień materiałów merchandisingowych i marketingowych.
– Fakt, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na otwarcie stacji pod marką Circle K, to najlepszy dowód na to, że nasza sieć jest wiarygodnym i atrakcyjnym partnerem w prowadzeniu biznesu. Sprawdzone rozwiązania globalnej marki czy kompleksowe doradztwo, które oferujemy, są cenione przez naszych partnerów. Wysokiej jakości paliwo, atrakcyjny koncept sklepów typu convenience oraz szereg wprowadzonych w całej sieci nowości i udogodnień dla klientów, to główne czynniki, które decydują o wyborze Circle K na partnera biznesowego, ale to także czynniki, dla których naszą markę wybierają klienci – mówi Mirosław Caputa, dyrektor ds. sprzedaży i działalności operacyjnej w Circle K Polska, odpowiedzialny m.in. za rozwój sieci franczyzowej.
Grupa Chorten przekroczyła liczbę 2100 sklepów
Na początku było 20 placówek, tylko w województwie podlaskim. Teraz jest ich ponad 100 razy więcej i są w każdym regionie kraju.
– Jesteśmy interesującą alternatywą dla różnych konceptów franczyzowych, gdyż w naszym przypadku właściciele sklepów mają dużą niezależność w prowadzeniu biznesu i nie narzucamy im np. wielkości zamówień. Mamy do zaproponowania wiele korzystnych umów handlowych z producentami i dystrybutorami, a to pomaga w rozwoju poszczególnych placówek. Cieszymy się, że rośnie liczba współpracujących z nami sklepów, że przekroczyliśmy kolejną granicę, bo to oznacza, że polski handel detaliczny jest coraz silniejszy – mówi Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.
Wiele nowych placówek pod logo z drzewkiem dębu pojawiło się w tym roku na południu i zachodzie kraju. Niemal codziennie podpisywane są nowe umowy partnerskie. W ciągu ostatniego miesiąca sfinalizowano ponad 30. Do Grupy Chorten dołączyły sklepy od Białej Podlaskiej, przez Bielsko-Białą, Łódź, Wrocław, po okolice Szczecina. Na współpracę decydują się właściciele, którzy otwierają nowe punkty, jak też detaliści, którzy prowadzą już po kilka punktów handlowych. Formaty tych placówek są różne: markety, osiedlowe delikatesy, sklepy małoformatowe punkty na stacjach benzynowych. Są to sklepy ogólnospożywcze, jak też specjalistyczne, alkoholowe czy mięsne.
– Każdemu detaliście jesteśmy w stanie zaproponować rozwiązania, które poprawią jego sytuację na rynku. Pojedynczy sklep nie jest bowiem w stanie wynegocjować takich umów z producentami, dystrybutorami, jakie my mamy do zaoferowania. Nasz cel jest niezmienny – współpraca z dotychczasowymi i nowymi partnerami, wspieranie placówek z polskim kapitałem w całym kraju – podkreśla Krzysztof Pakuła.
Taka franczyza to „żabkość na rynku”
Żabka, największa sieć sklepów convenience w Polsce, rozpoczęła nową odsłonę kampanii skierowanej do potencjalnych franczyzobiorców. Tym razem przekonuje, że jej oferta „To Żabkość” – wyróżnia ją rzadkość i wyjątkowość na polskim rynku. Przekaz skupia się wokół twardych danych liczbowych: 5 tys. zł wkładu własnego, 16 tys. zł podstawowego przychodu miesięcznie, wyposażony i zatowarowny sklep na start. W kampanii biorą udział przedsiębiorcy współpracujący z siecią prowadzący sklepy w różnych częściach Polski.
– Naszej sieci zaufało tysiące przedsiębiorców z różnych części Polski – bardzo nas cieszy, że widzą w Żabce stabilną firmę, solidnego partnera w biznesie, który od samego początku proponuje atrakcyjne warunki współpracy. Z pewnością wyróżniamy się pod tym względem na rynku, co chcieliśmy podkreślić w kampanii „To Żabkość”. Pragniemy jeszcze silniej motywować rozwój lokalnej przedsiębiorczości w każdym zakątku naszego kraju, mamy nadzieję, że dzięki kampanii dowiedzą się o możliwości prowadzenia z nami biznesu wszyscy, którzy marzą o takiej ścieżce rozwoju – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Żabka Polska.
Redan znacząco poprawił wyniki
Redan opublikował sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła obroty na poziomie 21 mln zł, co oznacza wzrost o 37% w ujęciu r./r. Z kolei marża handlowa zwiększyła się aż o 75% do 3,5 mln zł. Pozytywny wpływ na osiągnięte wyniki miała przede wszystkim wprowadzona od września ub.r. zmiana zasad współpracy z Top Secret oraz zwiększenie sprzedaży zagranicznej produktów tej marki.
– W pierwszym kwartale br. nadal utrzymywała się trudna sytuacja w branży odzieżowej. Zakaz handlu w galeriach handlowych obowiązywał dłużej niż w tym samym okresie rok wcześniej. W porównaniu do poprzedniego roku wyraźnie zmieniło się jednak nastawienie klientów do ryzyka zachorowania na COVID-19, a tym samym wzrosła gotowość do dokonywania zakupów zarówno online oraz w sklepach tradycyjnych nie objętych zakazem handlu. Wypracowana przez nas znaczna poprawa wyników to także efekt, wprowadzonych od września 2020 r., zmian zasad współpracy z Top Secret, które zapewniły Redan zwiększenie poziomu marży handlowej z 7,3% do 11,1%. Operacje związane z biznesem marki Top Secret pozostają podstawowym zakresem naszej działalności – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan.
Redan konsekwentnie rozwijał sprzedaż zagraniczną marki Top Secret. W pierwszym kwartale 2021 r. wzrosła ona o blisko 2 mln zł, czyli aż o 680%. Z tego 1,2 mln zł pochodziło z przejęcia operacji realizowanych w 2020 r. przez Top Secret, a 0,7 mln zł ze zwiększenia skali operacji z dotychczasowymi partnerami oraz pozyskania nowych odbiorców. – Na tej działalności uzyskujemy wyższą marżę handlową, przy niskim ryzyku należności i relatywnie niskich kosztach jej prowadzenia. Dlatego w kolejnych okresach będziemy kłaść intensywny nacisk na rozwój skali sprzedaży zagranicznej – dodał Bogusz Kruszyński.
Sfinks rozwija franczyzę po lockdownie
Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, uruchomił nową restaurację tej marki w centrum Białegostoku. Kolejne lokale – w Częstochowie, Krośnie, Szczytnie, Bielsku-Białej i Krakowie – są przygotowywane do otwarcia. Wszystkie restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców. Gastronomiczna spółka, zarządzająca, poza marką Sphinx, także m.in. lokalami Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i Meta, szykuje sieć do wznowienia pełnej działalności, co ma nastąpić 29 maja.
– Wraz z odmrożeniem branży gastronomicznej odmrażamy z naszymi franczyzobiorcami inwestycje, które zatrzymała pandemia. Część z nich była gotowa już wcześniej, ale uruchomienie nowego biznesu w czasie pandemii tylko do obsługi zamówień z dostawą nie było opłacalne. Teraz, gdy wreszcie gastronomia może na nowo obsługiwać gości na miejscu i zaczyna się wysoki sezon dla naszej branży, wracamy do rozwijania sieci. Planujemy kolejne restauracje, czemu sprzyja duże zainteresowanie współpracą franczyzową po lockdown ze strony przedsiębiorców posiadających wolne lokale. Cieszy nas również rosnące zaufanie do systemów sieciowych, które dzięki silnemu know-how są bardziej odporne na sytuacje kryzysowe, jaką niewątpliwie jest pandemia – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
Spółka ma już umowy z franczyzobiorcami na uruchomienie kolejnych pięciu restauracji w ramach sieci Sphinx. Lokale są na różnym etapie przygotowań, ale intencją operatora i franczyzobiorców jest, by ruszyły najszybciej jak to możliwe, jeszcze latem. Restauracje w Krośnie, Szczytnie i Bielsku-Białej będą pierwszymi lokalami Sphinx w tych miastach. W Częstochowie będzie to drugi lokal sieci Sphinx. Nowa krakowska restauracja powstanie przy ul. Karmelickiej. Otworzy ją franczyzobiorca, który pod tym adresem prowadzi już Piwiarnię Warki. Oba lokale będą ze sobą sąsiadować i będzie to kolejny przykład tzw. combo, gdy ten sam partner franczyzowy uruchamia w ramach jednej lokalizacji kilka marek z portfela Sfinks Polska, co daje istotną możliwość optymalizacji kosztów inwestycji i personelu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...