Ubezpieczenie ma znaczenie
Jak wygląda rynek ubezpieczeniowy po roku pandemii?
Branża ubezpieczeniowa jest dość odporna na kryzys i stale rośnie. Trudno mi wypowiadać się o całości rynku, gdyż jako sieć multiagencyjna funkcjonujemy w nieco innych warunkach. Z różnych źródeł wiem jednak, że rośnie liczba ubezpieczeń majątkowych oraz polis na życie. W okresie pandemii najbardziej ucierpiały biznesy oparte na ubezpieczeniach turystycznych. W sieciach dealerskich również sprzedało się mniej polis. Jednak te spadki w żaden sposób nie wpłynęły na funkcjonowanie sieci Viviamo. Od kilku lat nasza sprzedaż systematycznie – co najmniej o kilkanaście procent rocznie. Ostatni rok był jednak rekordowo dobry, a wzrost sprzedaży osiągnął dynamikę ponad 120% w stosunku do 2019 r. Te wyniki zawdzięczamy zarówno wzrostom w poszczególnych biurach, jak i nowym placówkom w sieci.
Czy to znaczy, że lepiej być multiagentem?
Z naszej perspektywy, jak najbardziej. Na 30 tys. agentów ubezpieczeniowych w Polsce, ponad połowę stanowią multiagenci. Z roku na rok ich liczba rośnie. Za taką formułą biznesową przede wszystkim przemawia dostęp do ofert wielu towarzystw ubezpieczeniowych – w naszym wypadku ponad trzydziestu. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy zawsze znajdą polisę, która idealnie trafi w potrzeby klienta oraz zmieści się w jego budżecie. W systemie Viviamo bardzo ważnym elementem jest również bieżące wsparcie franczyzobiorcy – zarówno na poziomie marketingowym, jak i operacyjnym, merytorycznym, prawnym. Dla franczyzobiorcy nie do przecenienia jest również opieka menedżera regionalnego oraz dostępność biura wsparcia agenta, profesjonalnej infolinii dedykowanej franczyzobiorcom.
Dla kogo jest franczyza Viviamo?
Naszym franczyzobiorcą może zostać każda przedsiębiorcza osoba, posiadająca co najmniej średnie wykształcenie. Doświadczenie w branży ubezpieczeniowej nie jest niezbędne. Stanowi jednak poważny atut i znacznie ułatwia start w tym biznesie. Multiagent ubezpieczeniowy zarabia bowiem na obsłudze klientów, których sam pozyskał. Pierwszym zadaniem nowego agenta jest więc zbudowanie bazy klientów i trwa to około roku i jest powiązanie z intensywnymi działaniami reklamowymi i sprzedażowymi. Drugi rok jest już znacznie łatwiejszy i dużo lepszy przychodowo dla franczyzobiorcy.
Czy multiagencja to biznes dla solisty czy zespołu?
Zależy na jakim etapie rozwoju. Na początku współpracy multiagent niemal zawsze pracuje sam. Z czasem, gdy portfel klientów się rozrasta, zaczyna potrzebować pomocy i zatrudnia jednego lub dwóch pracowników. Ich zakres obowiązków w zasadzie nie różni się od zajęć szefa, chociaż na głowie franczyzobiorcy pozostają jeszcze kwestie rozliczeniowe z centralą oraz ogólny nadzór nad biznesem. Ten ostatni element jest istotny, zwłaszcza, gdy franczyzobiorca otwiera kolejną placówkę pod naszym szyldem.
Ile multifranczyzobiorców działa dziś w sieci Viviamo?
Obecnie trzydzieści procent biur jest w rękach multifranczyzobiorców. Ośmiu franczyzobiorców prowadzi więcej niż jedno biura, zaś rekordzista ma ich aż pięć. To bardzo dobry prognostyk dla wszystkich, którzy myślą o rozwijaniu biznesu.
Rozmawiał Marcin Kaleta

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Patryk Lemański zwyciężył w konkursie Top Franczyzobiorca w kategorii „Młody zdolny”. Jego kariera w Alior Banku rzeczywiście rozwija się błyskawicznie.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
– Budujemy biznes oparty o kilka grup produktowych, z których każda generuje przychód dla franczyzobiorcy – mówi Daniel Gehrke z Alior Banku.
Na początku czerwca zaczął działać kolejny franczyzowy kantor kryptowalut pod szyldem Quark.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Estetic Point umożliwia otwarcie gabinetu medycyny estetycznej już od 150 tys. zł. Franczyzobiorca może osiągnąć rentowność nawet po dwóch miesiącach.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.