Nowość dla małych / Żabka dominuje w segmencie convenience, który jest jeszcze nowością w małych miejscowościach.
Czwartek
24.06.2021
Pod logo Żabka działa już 6 tys. przedsiębiorców w 950 polskich miastach. Sieć wchodzi do coraz mniejszych miejscowości. W nich widzi teraz największy potencjał dla swojego rozwoju.
 

Żabka dominuje w segmencie convenience, który jest jeszcze nowością w małych miejscowościach. Firma zaproponowała klientom ofertę, której wcześniej nie było w tradycyjnych sklepach spożywczych. To, co wyróżnia placówki sieci to przede wszystkim mała gastronomia, czyli gorące przekąski i napoje oraz usługi kurierskie, przy zachowaniu tradycyjnego asortymentu. Do wyboru są hot dogi, panini, mini pizza, a także kawa, świeżo parzona na miejscu. Ponadto można zagrać w LOTTO, opłacić rachunki, czy wypłacić gotówkę. Dodatkowo od jakiegoś czasu w sieci funkcjonują nowe usługi, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz”. Klienci mogą zdalnie zamówić produkty, po czym odebrać je o umówionej godzinie.

– Życie mieszkańców małych miejscowości zdecydowanie upodabnia się do stylu funkcjonowania w dużych miastach. Tempo życia determinuje zmiany na rynku, a klienci tym bardziej oczekują w tym pośpiechu wygody i skrócenia czasu podstawowych czynności, jakimi są m.in. zakupy. Dlatego staramy się spełniać te warunki, wychodząc jednocześnie z dodatkowymi propozycjami. Takie rozwiązania są dobre dla klientów i franczyzobiorców, którzy czerpią dochody z różnych źródeł – mówi Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców w Żabka Polska.

Jak podkreśla, firma stawia na otwartość, co przekłada się na zróżnicowanie franczyzobiorców. Są wśród nich osoby w różnym wieku, z różnych części Polski, każdy z innym wykształceniem i bagażem doświadczenia. Żabka czerpie z ich zasobów i to oni są często źródłem różnych pomysłów na rozwój sklepów, wykorzystywanych przez firmę.

– Nasi partnerzy to doświadczeni przedsiębiorcy. Znają rynek, mają kontakt z klientem i są świadomi ich potrzeb. Franczyzobiorcy znajdują się w centrum naszych działań. Wraz z nimi realizujemy szereg inicjatyw, które wspierają rozwój i ułatwiają prowadzenie sklepu – dodaje Damian Rybak.

Ważnym elementem tej współpracy jest Rada Franczyzobiorców, która opiniuje działania firmy i odpowiada za komunikację między franczyzobiorcami, a siecią.

Rozwój w ramach sieci

Firma zapewnia także rozwój swoim partnerom i ich pracownikom, oferując dostęp do platformy szkoleniowej połączonej z wirtualną makietą sklepu. Żabka tworzy cykle tematyczne, które poruszają różne aspekty związane z prowadzeniem biznesu. Franczyzobiorcy mają też stały kontakt ze szkoleniowcami, do których mogą kierować jakiekolwiek pytania. Ponadto, Żabka rozpoczyna prace nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiający dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności w sieci.

– Rozbudowany system szkoleniowy rozwija umiejętności biznesowe oraz osobiste. Dzięki temu jestem świadomym przedsiębiorcą i łatwiej podejmuję decyzje. Takie wsparcie pomogło mi również przetrwać najtrudniejsze momenty pandemii. Ponadto Żabka to niedrogi, ale efektywny biznes, na który nie mogłabym sobie sama pozwolić. To samo dotyczy bieżącej działalności. Korzystam m.in. z ogromnego zaplecza marketingowego, co nie byłoby osiągalne bez współpracy z siecią – podkreśla Wioletta Michta, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.

Firma tworzy także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz partnerów ds. sprzedaży, które pomaga w bieżącej działalności.

Koszt inwestycji umożliwiający otwarcie sklepu Żabka wynosi ok. 5 tys. zł. Kwota przeznaczona jest na zakup kasy fiskalnej, produktów regionalnych i koncesji. Franczyzobiorcy otrzymują gotowy w pełni wyposażony, zatowarowany i umeblowany sklep, którego wartość wynosi ok. 300 tys. zł. Po stronie Żabki są również wszystkie formalności związane z wynajmem i adaptacją lokalu do standardów sieci. Franczyzobiorcy Żabki mają także zagwarantowany miesięczny przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwszy rok działalności, co pozwala w pełni skupić im się na wdrożeniu w nowe obowiązki.

Nowocześność i ekologia

Żabka dużą uwagę skupia na rozwoju narzędzi opartych na nowoczesnych technologiach z obszaru IT. Klienci mogą korzystać z aplikacji żappka. Sieć opracowała także rozwiązania z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która analizuje i dopasowuje ofertę do lokalnych potrzeb. Posiada dodatkowo system zdalnego zarządzania sklepem za pomocą smartfonu, tj. aplikację Cyberstore, który umożliwia franczyzobiorcom monitorowanie poziomu sprzedaży, czy sprawdzanie terminu kolejnej dostawy.

Na rynku działają także sklepy Żabka zasilane odnawialną energią. W pobliżu wielu placówek powstały też stacje naprawy rowerów. We wszystkich punktach sieci zostały całkowicie wyeliminowane torebki foliowe, opakowania marek własnych wytwarzane są z plastiku pochodzącego z recyklingu, a kubki do kawy na wynos są wykonane z surowców w pełni biodegradowalnych.

– Wszystko to sprawia, że placówki sieci prowadzone przez tysiące franczyzobiorców w całej Polsce stają się jeszcze bardziej nowoczesne, przyjazne, dostosowane do oczekiwań współczesnych czasów i klientów – mówi Damian Rybak.

 

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów spożywczych

  • 6 tys. franczyzobiorców
  • ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
  • kwota inwestycji ok. 5 tys. zł

Coraz więcej / Sieć Żabka liczy już ponad 7 tys. sklepów.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022