Zmiany w sieciach franczyzowych
Żabka kontunuuje rozwijanie swojej oferty franczyzowej. Od 1 lipca br. wszyscy nowi franczyzobiorcy zyskali 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwsze dwanaście miesięcy oraz możliwość uzyskania do 12 tys. zł dodatkowego wsparcia finansowego na rozwój biznesu. Z oferty mogą skorzystać wszyscy zainteresowani prowadzeniem własnej placówki pod zielonym szyldem, którzy pomyślnie przejdą etap rekrutacji i szkoleń. Dodatkowo sieć Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, a także możliwość dalszego rozwoju kompetencji i pełne wsparcie.
– Żabkę cechuje duża elastyczność, która przejawia się w niemal wszystkich obszarach naszego funkcjonowania i pozwala nam sprawnie dostosowywać się do zmian rynkowych. Dostrzegając taką potrzebę, zdecydowaliśmy się na waloryzację kwoty gwarantowanego przychodu, a także dodaliśmy do naszej oferty dodatkowe wsparcie finansowe. Ta kwota pozwala franczyzobiorcy na spokojny rozwój biznesu, co jest ważne szczególnie w początkowym okresie współpracy, kiedy ryzyko popełnienia błędu jest naturalnie znacznie większe niż w późniejszym etapie prowadzenia biznesu. Większość placówek szybciej osiąga zakładany wynik sprzedaży, jednak zabezpieczenie finansowe niweluje stres towarzyszący przedsiębiorcom na starcie własnej działalności i pozwala skupić się na jej innych aspektach – zaznacza Adam Manikowski, dyrektor zarządzający w Żabka Polska.
Fit Cake na półmetku
Fit Cake nie zwalnia tempa. Popularna sieć franczyzowa „niecukierni” uruchomiła w pierwszym kwartale 2021 pięć nowych punktów. Do czerwca powstało kolejnych pięć. Lada moment powinno ruszyć jeszcze 7 lokali. Oznacza to, że aktualnie na mapie Polski jest już 38 kawiarni Fit Cake.
– Jesteśmy na półmetku roku. Na jego początku zrobiliśmy sobie bardzo konkretne założenia. Chcemy zwiększyć liczbę punktów franczyzowych Fit Cake o 100 proc., co oznacza, że w grudniu powinno ich być minimum 50. Jesteśmy na dobrej drodze, by ten cel osiągnąć, ponieważ podpisaliśmy kolejnych 6 umów, które wkrótce wejdą w fazę realizacji – podsumowuje ostatnie działania sieci Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake.
Jak w przypadku każdej franczyzy najtrudniejsza są przygotowania, początki i wdrożenie się w biznesowe procedury. W Fit Cake szkolenia kulinarne dla franczyzobiorców są bardzo specjalistyczne i szczegółowe. Dotyczą bowiem produkcji deserów i ciast bez cukru, bez glutenu, bez laktozy, wegańskich czy sprofilowanych na dietę keto. Mimo to, tylko w czerwcu udało się marce otworzyć pięć nowych kawiarni.
Nowe Fit Cake działają już na warszawskiej Woli, w Ciechanowie, podpoznańskim Kórniku, Wadowicach i Krakowie przy ul. Karmelickiej. Ostatnie prace przed otwarciem trwają jeszcze w lokalach na starówce w Kołobrzegu i w Stalowej Woli. Wkrótce ruszą także kawiarnie w Częstochowie, Radomsku, Mielcu, Kaliszu oraz Pruszkowie.
Sphinx otwiera restauracje w Bielsku-Białej i Częstochowie
Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, uruchomiła swój pierwszy lokal w Bielsku-Białej. Restauracja działa w centrum miasta, przy ul. Cechowej 18. Najnowszy Sphinx jest drugim lokalem otworzonym przez tę sieć w województwie śląskim po lockdown. W ostatnim czasie ruszyła też nowa restauracja Sphinx w Częstochowie – przy al. Najświętszej Maryi Panny 49. Oba lokale są prowadzone przez franczyzobiorców.
Nowo otwarta restauracja w Bielsku Białej ma powierzchnię ponad 200 m2. Składa się z sali wewnątrz lokalu na 26 stolików oraz ogródka sezonowego. Goście będą mogli z niego korzystać do końca września. Bielski Sphinx jest urządzony zgodnie ze standardami sieci – z charakterystycznymi kolorowymi lampami z tykw, orientalnymi dekoracjami ściennymi i zielenią dzielącą wnętrze na strefy. Restauracja Sphinx w Bielsku-Białej, podobnie jak inne lokale pod tym szyldem, jest przyjazna dla rodzin z dziećmi – najmłodsi goście mogą wybrać danie z Kids Menu i dostępne są podwyższane krzesełka dla maluchów.
– Sieć Sphinx po przerwie spowodowanej lockdown uruchamia swoją pierwszą restaurację w Bielsku-Białej. W samym centrum miasta, dzięki czemu lokal jest łatwo dostępny zarówno dla mieszkańców, jak i osób odwiedzających miasto. Mamy nadzieję, że bielski Sphinx szybko zyska swoich stałych gości. Zapraszamy do odwiedzin i wypróbowania nowego sezonowego menu – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Sphinx.
We wszystkich lokalach spółki Sfinks Polska, do której należy marka Sphinx, przestrzegane są wytyczne GIS oraz własne procedury higieny, czyli tzw. Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa, m.in. goście mogą zamawiać dania z cyfrowego menu. Oferta restauracji Sphinx to bogaty wybór dań inspirowanych bliskowschodnimi smakami, w tym popularna shoarma czy mięsa i ryby z grilla. Wielbiciele lżejszych dań znajdą w karcie dania typu fit i dania bezmięsne. Oferty dopełniają desery i napoje, w tym kompozycje autorskie.
CDRL wciąż rośnie
Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w II kwartale br. wygenerowała 100 mln zł przychodów w obu markach, czyli o 23 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spółka optymalizuje sieć sklepów stacjonarnych i umacnia internetowe kanały sprzedaży.
– II kwartał pod względem osiągniętych przychodów oceniamy pozytywnie. Dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii wracamy do wyników, które wypracowaliśmy przed wybuchem pandemii. Sprzedaż w sklepach internetowych utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie, a na znaczeniu ponownie zyskuje sieć stacjonarna, którą rozwijamy przede wszystkim w kanale franczyzowym – komentuje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.
Jednostkowe przychody ze sprzedaży towarów CDRL S.A. wzrosły o 36% rdr. Wyniosły łącznie 63,99 mln zł. Sieć sklepów detalicznych w Polsce wygenerowała 31,1 mln zł, czyli o 28 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku.
Dobre wyniki to efekt zmian przeprowadzonych w kanałach sprzedaży offline i online. Trwa restrukturyzacja stacjonarnej sieci sprzedaży, której celem jest jej maksymalna optymalizacja. Spółka planuje dalsze zmniejszanie liczby sklepów własnych w galeriach handlowych na rzecz sklepów franczyzowych zlokalizowanych przy ulicach. Równolegle rozwija internetowe kanały sprzedaży.
– Dostosowujemy naszą sieć sklepów stacjonarnych do potrzeb i nawyków klientów, a jednocześnie dbamy o to, by była możliwie jak najbardziej rentowna. Nie zamierzamy jednak znacząco zmniejszać liczby butików na polskim rynku – ich optymalna liczba to około 250 i taki stan zamierzamy utrzymać – dodaje Przybyła.
Narastająco, od stycznia do końca czerwca, Grupa CDRL wygenerowała 192,68 mln zł przychodów. Jest to wzrost o 11 proc. r/r.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...