Zarabiamy na jedzeniu na wagę
Koncept Tavolo należy do grupy AMB, rozwijającej też inne marki gastronomiczne, np. Pyszna Zupka czy Klooski.
– Tavolo to z języka włoskiego „stół smaków” – wyjaśnia Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem marki Tavolo. – W menu naszych lokali są dania polskie oraz kuchni europejskiej, w tym śródziemnomorskiej.
Gdzie otworzyć biznes?
W Tavolo klienci sami nakładają sobie potrawy. Jedzenie jest sprzedawane na wagę. To koncept przeznaczony przede wszystkim dla galerii handlowych, ale nie tylko.
– Sprawdzi się też np. w parkach rozrywki – uważa Anna Karbowa. – Dobrą lokalizacją mogą też być centra miast i gęsto zabudowane osiedla mieszkaniowe. Generalnie muszą to być miejsca z dużym traffikiem.
Czy centra handlowe to dziś dobre lokalizacje dla biznesu? Ostatnie lockdowny mocno dały się we znaki lokalom prowadzonym w galeriach.
– Sądzę, że nie będzie już kolejnych całkowitych zamknięć galerii handlowych – uważa Anna Karbowa. – Możliwe są oczywiście różnego rodzaju obostrzenia, ale z nimi umiemy już żyć. Rozmawiamy przede wszystkim z tymi centrami handlowymi, które dostosowały warunki współpracy oraz parametry finansowe do nowych okoliczności rynkowych.
Powierzchni lokali bywa różna. Są takie 60-70-metrowe, ale też 300-metrowe, jak w warszawskim Wola Parku. Mogą mieć strefę stolikową we wspólnym food courcie lub indywidualną. W każdym lokalu musi być kuchnia, bo posiłki przygotowywane są na miejscu.
Wydatki na inwestycję
Franczyzodawca preferuje miasta powyżej 70 tys. mieszkańców. Przewidywany koszt inwestycji w lokal to min. 5,5 tys. zł za 1 m2, plus wyposażenie. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 19,9 tys. zł. Opłaty miesięczne to 666 zł przeznaczone na marketing oraz 5 proc. od obrotu opłaty franczyzowej.
Menu lokali w 60 proc. jest jednakowe, natomiast 40 proc. jest indywidualnie dostosowywane do preferencji konkretnego rynku.
– Mamy również pozycje dedykowane specjalnie dzieciom, np. naleśniki z dodatkami. W lokalach zadbaliśmy też o kąciki zabaw, aby były to miejsca atrakcyjne dla rodzin – dodaje Anna Karbowa. – Wkrótce planujemy uruchomienie usługi dowozu posiłków, pod brandem Tavolo Gusto. Będą to dania hermetycznie pakowane, możliwe do odgrzania w mikrofalówce lub na patelni.
WIZYTÓWKA MARKI TAVOLO
Sieć lokali z jedzeniem na wagę.
- 11 lokali własnych, 3 franczyzowe
- opłata wstępna 19,9 tys. zł
- minimalna inwestycja 5,5 tys. zł za 1 m2
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...