Zarabiamy na jedzeniu na wagę
Koncept Tavolo należy do grupy AMB, rozwijającej też inne marki gastronomiczne, np. Pyszna Zupka czy Klooski.
– Tavolo to z języka włoskiego „stół smaków” – wyjaśnia Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem marki Tavolo. – W menu naszych lokali są dania polskie oraz kuchni europejskiej, w tym śródziemnomorskiej.
Gdzie otworzyć biznes?
W Tavolo klienci sami nakładają sobie potrawy. Jedzenie jest sprzedawane na wagę. To koncept przeznaczony przede wszystkim dla galerii handlowych, ale nie tylko.
– Sprawdzi się też np. w parkach rozrywki – uważa Anna Karbowa. – Dobrą lokalizacją mogą też być centra miast i gęsto zabudowane osiedla mieszkaniowe. Generalnie muszą to być miejsca z dużym traffikiem.
Czy centra handlowe to dziś dobre lokalizacje dla biznesu? Ostatnie lockdowny mocno dały się we znaki lokalom prowadzonym w galeriach.
– Sądzę, że nie będzie już kolejnych całkowitych zamknięć galerii handlowych – uważa Anna Karbowa. – Możliwe są oczywiście różnego rodzaju obostrzenia, ale z nimi umiemy już żyć. Rozmawiamy przede wszystkim z tymi centrami handlowymi, które dostosowały warunki współpracy oraz parametry finansowe do nowych okoliczności rynkowych.
Powierzchni lokali bywa różna. Są takie 60-70-metrowe, ale też 300-metrowe, jak w warszawskim Wola Parku. Mogą mieć strefę stolikową we wspólnym food courcie lub indywidualną. W każdym lokalu musi być kuchnia, bo posiłki przygotowywane są na miejscu.
Wydatki na inwestycję
Franczyzodawca preferuje miasta powyżej 70 tys. mieszkańców. Przewidywany koszt inwestycji w lokal to min. 5,5 tys. zł za 1 m2, plus wyposażenie. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 19,9 tys. zł. Opłaty miesięczne to 666 zł przeznaczone na marketing oraz 5 proc. od obrotu opłaty franczyzowej.
Menu lokali w 60 proc. jest jednakowe, natomiast 40 proc. jest indywidualnie dostosowywane do preferencji konkretnego rynku.
– Mamy również pozycje dedykowane specjalnie dzieciom, np. naleśniki z dodatkami. W lokalach zadbaliśmy też o kąciki zabaw, aby były to miejsca atrakcyjne dla rodzin – dodaje Anna Karbowa. – Wkrótce planujemy uruchomienie usługi dowozu posiłków, pod brandem Tavolo Gusto. Będą to dania hermetycznie pakowane, możliwe do odgrzania w mikrofalówce lub na patelni.
WIZYTÓWKA MARKI TAVOLO
Sieć lokali z jedzeniem na wagę.
- 11 lokali własnych, 3 franczyzowe
- opłata wstępna 19,9 tys. zł
- minimalna inwestycja 5,5 tys. zł za 1 m2

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali