Jedni zamykają, inni otwierają
Sezonowe sklepy Coccodrillo zostały otwarte w 12 nadmorskich miejscowościach. W tym roku to: Mikołajki, Sabrinowo, Ustronie Morskie, Darłówko, Niechorze, Rewal, Dźwirzyno, Jarosławiec, Łeba, Rowy, Krynica Morska i Karwia.
– Otwieranie letnich salonów Coccodrillo to już tradycja. Taka aktywność ma na celu promocję naszej marki, a także wpływa na zwiększenie sprzedaży letniego asortymentu – komentuje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL, właściciela marki Coccodrillo. – Zauważyliśmy również, że zainteresowanie zakupami wzrasta w sierpniu, kiedy to rodzice, mimo trwających wakacji, myślą już o wyposażeniu swoich pociech na zbliżający się rok szkolny.
Zakupy w letnich butikach robią turyści zarówno z Polski, jak i z zagranicy. To z kolei skutkuje zwiększeniem rozpoznawalności brandu, jak również nowymi kontaktami biznesowymi, które procentują otwarciami sklepów w innych krajach.
Muszkieterowie się chwalą
Przez pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie 4,2 mld zł. Oznacza to wzrost o 430 mln zł (11,5 proc.) w porównaniu do tego samego okresu w 2020 r. Sprzedaż na sklepach porównywalnych (like-for-like) zwiększyła się o ponad 9,5 proc.
– Tak solidne wyniki potwierdzają mocne fundamenty biznesowe obydwu sieci zarządzanych przez Grupę – Intermarché i Bricomarché. Jednak podchodzimy do nich z ostrożnością, mając na uwadze, iż od marca zeszłego roku nasza baza była mocno obciążona przez pandemię COVID-19, której skutki, choć w mniejszym stopniu, nadal są odczuwalne. Mamy nadzieję, że wysoka dynamika wzrostu sprzedaży, obserwowana w sklepach Bricomarché w okresie pierwszego półrocza, będzie nadal się utrzymywać. Solidne, dwucyfrowe wzrosty sieci Intermarché wypracowane w ostatnim kwartale są wynikiem stopniowego powrotu do równowagi rynkowej w zakresie rozwoju poszczególnych segmentów. Ponadto sieć Intermarché bez wątpienia cały czas czerpie wymierne korzyści z procesu transformacji, rozpoczętego 3 lata temu – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
W pierwszej połowie bieżącego roku sieć Intermarché otworzyła trzy nowe sklepy w koncepcie Power – w Poznaniu, Piekarach Śląskich i Miliczu. Przeprowadziła również modernizację trzech już istniejących obiektów i obecnie są one dostępne dla klientów w nowym koncepcie w Śremie, Szczecinku i Oleśnicy. Dla klientów oznacza to m.in. poszerzoną ofertę produktów świeżych, bio, fit i dań gotowych, nowy, intuicyjny układ sklepu oraz dłuższe taśmy kasowe. Dodatkowo sieć uruchomiła dwie nowe stacje paliw w formule light (oba punkty znajdują się w sąsiedztwie sklepów Bricomarché) oraz dwa nowe punkty Intermarché Drive, które umożliwiają zamawianie produktów przez Internet i ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie.
Pierwsze półrocze było także intensywne dla sieci Bricomarché. Otwarto dwa nowe sklepy – w Tomaszowie Mazowieckim i Miliczu oraz 34 nowe Bricomaty, czyli autorskie boksy do bezkontaktowego odbioru zamawianych towarów.
– Druga połowa 2021 roku będzie dla nas równie intensywna pod względem dalszego rozwoju usług z zakresu e-commerce, otwierania nowych lokalizacji w ramach obydwu sieci oraz realizacji ambitnego planu modernizacji istniejących obiektów. O ile jest za wcześnie, by prognozować wyniki w skali całego roku, jesteśmy optymistycznie nastawieni odnośnie dalszego wzrostu obrotów obydwu szyldów – Intermarché i Bricomarché. Bieżący rok będzie okazją do potwierdzenia wiodącej pozycji Grupy, jako jednego z czołowych retailerów w Polsce oraz naszej silnej woli do realizacji kolejnych prorozwojowych inwestycji na rynku – podkreśla Marc Dherment.
Eurocash zamyka sklepy
Grupa Eurocash podjęła decyzję o zamknięciu 59 własnych, prowadzonych w ramach sieci Delikatesy Centrum. Wdrożony w nich jakiś czas temu program naprawczy niestety nie pomógł.
– Zgodnie z zapowiedziami, w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy program naprawczy w wybranych placówkach sieci Delikatesy Centrum, do którego wytypowaliśmy łącznie 180 sklepów własnych, które najsłabiej radziły sobie na rynku i wyraźnie odstawały pod względem efektywności od Delikatesów Centrum prowadzonych przez naszych franczyzobiorców. W przypadku 59 z tych sklepów podjęte działania nie przyniosły wystarczającej poprawy, dlatego zapadła decyzja o ich zamknięciu do końca tego roku. Będzie ona oznaczać konieczność dokonania odpisu w kwocie ok. 80 mln zł, który obciąży nasze tegoroczne wyniki finansowe. Uznaliśmy wspólnie z radą nadzorczą, że taki ruch jest niezbędny dla trwałego podniesienia efektywności segmentu detalicznego. Chcemy budować największą sieć małych supermarketów w Polsce w oparciu o rentowne i dobrze prosperujące placówki handlowe – wyjaśnia Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.
Grupa Eurocash to polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją oraz operator sieci franczyzowych i partnerskich, które zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. Na koniec pierwszego kwartału 2021 r. Eurocash liczył 1586 sklepów, w tym 1547 placówek funkcjonujących pod marką Delikatesy Centrum – 976 z nich to sklepy franczyzowe, 157 sklepy partnerskie.
Sfinks stawia na franczyzę
W Krośnie, przy ul. Franciszkańskiej 1, otwarta została najnowsza restauracja Sphinx. To już piąta restauracja uruchomioną przez giełdową spółkę Sfinks Polska po odmrożeniu gastronomii w połowie maja – wszystkie nowe lokale działają w modelu franczyzowym.
Ulokowana w starej kamienicy restauracja Sphinx w Krosnie oferuje 54 miejsca siedzące wewnątrz lokalu, a do końca września także 60 w ogródku na płycie Rynku. Zastała ona urządzona według standardu obowiązującego w całej sieci – wnętrze udekorowano charakterystycznymi kolorowymi lampami z tykw, zaś na ścianach umieszczono orientalne ozdoby. Restauracja jest podzielona na strefy zielenią, daje też możliwość organizacji bardziej prywatnego spotkania z rodziną lub przyjaciółmi w piwnicach. Jak wszystkie lokale sieci Sfinks, także ten Krośnie jest przyjazny dla rodzin z dziećmi – oferuje specjalne Kids Menu dla najmłodszych, zapewnia też możliwość skorzystania podwyższonych krzesełek i przewijaka.
W ofercie restauracji Sphinx znajduje się wybór dań inspirowanych bliskowschodnimi smakami, w tym popularna shoarma w różnych odmianach, a także mięsa i ryby z grilla. W karcie dostępne są też dania typu fit i bezmięsne oraz desery i napoje, w tym kompozycje autorskie. Restauracja serwuje również specjalną ofertę śniadaniową i lunchową.
Nasze restauracje Sphinx są doskonałym miejscem na większe lub mniejsze spotkania – bo wyjście do restauracji ma przede wszystkim ważny wymiar społeczny. Hasłem przewodnim naszej marki jest „Jesz jak chcesz”, dlatego zapewniamy zróżnicowane menu, by każdy mógł nie tylko miło spędzić u nas czas, ale także znaleźć coś smacznego dla siebie. Będziemy także zachęcać mieszkańców Krosna do regularnych powrotów do naszej restauracji, oferując nowe dania w ramach specjalnych menu inspirowanych sezonowymi potrawami. Niewątpliwie klimat będzie budować też fakt, że nasza restauracja w Krośnie powstała w miejscu dawnej restauracji Portius, która istniała tutaj już przed I wojną światową – zachęca Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...