Biznes na małym rynku
Ten sezon był dobry dla lodów?
Z pewnością możemy zaliczyć go do udanych. Przede wszystkim ominęły nas rządowe obostrzenia związane z działalnością lokali gastronomicznych, więc franczyzobiorcy mogli skorzystać z pełnego sezonu. Ponadto ciepły lipiec sprzyjał sprzedaży, szczególnie że podobnie jak rok temu, wielu Polaków zdecydowało się spędzić wakacje w kraju. Gorsza sierpniowa pogoda trochę wyhamowała obroty, jednak nie na tyle, aby mówić o znaczących spadkach. Nasi klienci cieszyli się z powrotu do względnej normalności, więc nie zrezygnowali z urlopów i wypoczynku na świeżym powietrzu, nawet podczas zimniejszych dni. Dodatkowo oferta wzbogacona o gofry, ciepłe wypieki, kawy, mrożone herbaty i lemoniady docierała do szerszego grona odbiorców i przyciągała ich do naszych punktów.
A jak przebiegał rozwój państwa sieci – Lody Bonano i „u Lodziarzy”?
Pod szyldem LodyBonano działa w Polsce ok. 200 lodziarni. "u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich to natomiast ponad 100 punktów w całym kraju. W tym sezonie osiągnęliśmy nasze założone cele – w obu sieciach powstało po kilkanaście kolejnych lokali, które zostały otwarte głównie w ramach nowego modelu współpracy.
Co to za model?
Mobilne lodziarnie z ogródkiem. W przypadku tego modelu czas od załatwiania formalności do otwarcia lokalu wynosił maksymalnie 14 dni. Ta ekspresowa oferta zachęciła wiele osób. Koszt inwestycji to 25 tys. zł, przy finansowaniu przez leasing. W tej cenie franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony lokal, gotowy do rozpoczęcia sprzedaży. Nie musi martwić się o remont, sprzęty czy maszyny. Ma to zagwarantowane w pakiecie – łącznie z transportem, montażem punktu, a nawet rozstawieniem ogródka. Co ważne, nie pobieramy żadnej opłaty z tytułu przyłączenia do sieci ani procentu z zysków. Jedyną należnością jest opłata miesięczna, wynosząca średnio 600 zł netto.
Gdzie obecnie szukacie franczyzobiorców?
Franczyzobiorców poszukujemy w całej Polsce, ale interesują nas głównie mniejsze miejscowości, w których oferta gastronomiczna nie jest tak rozbudowana jak w dużych metropoliach. Co ważne, nasi partnerzy nie muszą sami poszukiwać odpowiedniej lokalizacji – posiadamy bazę około 300 miejsc, które sprawdziliśmy pod kątem szacowanej rentowności. Znajdują się one w pobliżu atrakcji turystycznych, plaż, miejskich skwerów, parków, parków rozrywki, tętniących życiem osiedli oraz centrów handlowych. Są to miejsca ze stałym przepływem ludzi, kojarzące się z aktywnością i rodzinnym spędzaniem czasu. Oczywiście jesteśmy też otwarci na propozycje zgłaszających się do nas partnerów. Wielu z nich doskonale zna swój lokalny rynek i wie, które lokalizacje mają szansę na sukces. Nie stawiamy naszym przyszłym partnerom wielu wymagań – nie muszą znać się na tym biznesie ani na prowadzeniu firmy. Wszystkiego uczymy ich od podstaw i przeprowadzamy przez proces inwestycji krok po kroku. Jedynym warunkiem jest wkład własny lub źródło finansowania, które swoją drogą także pomagamy pozyskać. Głównie liczy się więc zaangażowanie i chęć do pracy.
A ile można zarobić w tym biznesie?
Uśredniając przychody w obu markach, to ok. 35 tys. zł miesięcznie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA LODÓW BONANO
Sieć lodziarni.
- ok. 200 punktów
- inwestycja od 25 tys. zł
- opłata miesięczna 600 zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...