Zyski ze zdrowych słodyczy
Franczyzodawca Fit Cake ma w tym roku powody do zadowolenia. Od połowy czerwca otworzył 16 nowych lokali. Z planowanych na ten rok 50 kawiarni ma już 49.
– Za chwilę mamy kolejne otwarcia, więc sadzę, że w ten rok uda nam się zakończyć liczbą ponad 60 kawiarni Fit Cake – mówi Rafał Kościuk, twórca marki Fit Cake.
Chętni na kawiarnię
Fit Cake to koncept oparty na sprzedaży słodyczy bez cukru, glutenu, laktozy i tzw. złych kalorii. Sieć rozrasta się obecnie dwutorowo.
– Z jednej strony dzięki multifranczyzobiorcom, których systematycznie przybywa – wyjaśnia Rafał Kościuk. – Np. ostatnio nasz franczyzobiorca z Gdańska po roku od uruchomienia pierwszego lokalu otworzył kolejny i już planuje trzeci. Są też licencjobiorcy, którzy od razu podpisują umowę na wyłączność na danym terenie czy w konkretnym mieście. Popularne jest to zwłaszcza w Warszawie, gdzie franczyzobiorcy wybierają sobie dzielnice i zobowiązują się do otwarcia konkretnej liczby kawiarni w określonym czasie.
Druga ścieżka rozwoju sieci to oczywiście nowi partnerzy.
– Zachęca ich przykład multifranczyzobiorców – nie ukrywa właściciel marki Fit Cake. – Rozwiewa to np. ich ewentualne obawy dotyczące rentowności biznesu. Kontaktują się z nami też deweloperzy, którzy budują galerie handlowe i chcą w nich mieć kawiarnię naszej marki. W oparciu o nasze projekty przygotowują od razu lokal na potrzeby Fit Cake.
Model do wyboru
Duże zainteresowanie konceptem właściciel marki tłumaczy m.in. wprowadzeniem modułów biznesowych. Dzięki nim progi wejścia w ten biznes są bardzo zróżnicowane, a franczyzobiorca może dobrać model najlepiej pasujący do swoich aktualnych możliwości. Najtańszym wariant, bez sali konsumpcyjnej ( Mini) kosztuje 19 tys. zł, plus wydatki na remont. W tym przypadku nie potrzeba dużego lokalu, wystarczy już 26 m2. Sprzedaż prowadzona jest wyłącznie na dowóz i z odbiorem własnym. Drugi wariant to Fit Cake Standard – klasyczna kawiarnia, w której poza pomieszczeniami roboczymi znajduje się też sala konsumpcyjna. Minimalna wielkość takiego lokalu to 70 m2. Koszt inwestycji wynosi 30 tys. zł, plus remont. Według szacunków franczyzodawcy, całość powinna zamknąć się w kwocie ok. 100 tys. zł. Najdroższy wariant (Fit Cake Premium) również zmieści się w lokalu o powierzchni 70 m2, posiada jednak dodatkowe atuty, m.in. w postaci oferty lodowej i śniadaniowej. Na inwestycję trzeba mieć mniej więcej 110 tys. zł.
W każdym z modeli produkcja odbywa się na miejscu. Standardową ofertę kawiarni można poszerzyć o markę Keto Cake, czyli produkty oparte na modnej ostatnio diecie wysokotłuszczowej. Koszt dokupienia tej marki to 7 tys. zł.
Krok za granicę
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia m.in. analizę potencjału lokalizacji, projekt aranżacji wnętrza, kompleksowe szkolenia produktowe, operacyjne i techniczne oraz warsztaty z zakresu produkcji menu Fit Cake. Pomaga również przejść przez całą procedurę uzyskania koniecznych zgód Sanepidu.
Oprócz rozwoju na polskim rynku, Fit Cake planuje też ekspansję zagraniczną.
– Negocjujemy właśnie warunki umowy z multifranczyzobiorcą, który chce otworzyć osiem lokali w Berlinie – zdradza Rafał Kościuk. - Generalnie na zagraniczne rynki szukamy masterfranczyzobiorców. Idealnie byłoby, gdyby byli to Polacy, którzy znają tamtejsze realia. Jest już pierwsza umowa w niemieckim mieście Luneburg, angielskim Manchesterze oraz pierwsze działające lokale na Malcie. Na przełomie października i listopada lecimy do Stanów Zjednoczonych, na rozmowy dotyczące możliwości otwarcia Fit Cake w Chicago.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Sieć nie-cukierni ze zdrowymi słodyczami.
- 49 lokalizacji
- min. kwota inwestycji 19 tys. zł
- pow. lokalu min. 26 m2
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...