Nowy franczyzodawca, nowe oferty
Franczyzodawca Kodano Optyk swoją ofertę kieruje zarówno do osób, które już prowadzą salon optyczny oraz takich, które nie mają doświadczenia w tym kierunki.
Właściciele firmy zapewniają, że poprowadzą swoich franczyzobiorców przez wszystkie etapy otwierania salonu optycznego – od podpisania umowy najmu, dostosowania lokalu aż do otwarcia biznesu. Licencjobiorca marki będzie miał możliwość zamawiania towaru w preferencyjnych cenach. Franczyzodawca jest również zainteresowany współpracą z właścicielami innych salonów optycznych, którzy chcieliby dołączyć do jego grupy zakupowej.
Pod marką Kodano Optyk działa 39 salonów optycznych, m.in. w Krakowie, Katowicach, Warszawie, w Gdańsku, Szczecinie, Wrocławiu, Rzeszowie, Łodzi i Białymstoku.
Koszt inwestycji franczyzodawca szacuje na 80-250 tys. zł. Lokal na salon musi mieć minimum 50 m2.
Franczyza dla pracowników
Dla pracowników centrali sieci Intermarché oraz Bricomarché z co najmniej trzyletnim stażem pracy Grupa Muszkieterów przygotowała model ścieżki rozwoju zawodowego. Umożliwia ona uruchomienie własnego biznesu w ramach modelu franczyzowego w branży spożywczej oraz kategorii „dom i ogród” w Polsce.
W związku z planami dalszej ekspansji, Grupa Muszkieterów udostępnia swoim pracownikom specjalny program wspierający ich w otwarciu własnego supermarketu Intermarché lub Bricomarché. Możliwość ubiegania się o własny punkt sprzedaży skierowana jest do osób zatrudnionych w centrali, posiadających minimum trzyletni staż pracy. By przystąpić do Grupy Muszkieterów zrzeszającej setki polskich, niezależnych przedsiębiorców, pracownik musi przejść standardowy proces rekrutacji. Jednym z jego etapów jest spotkanie z innymi właścicielami placówek, jak również trzydniowy staż w sklepie pod opieką właściciela, dające kandydatom szansę na poznanie specyfiki franczyzy na co dzień. Pracownik musi również odbyć szkolenie zakończone egzaminem.
Pracownicy decydujący się na zostanie franczyzobiorcami sieci mogą liczyć na dodatkowe benefity pozafinansowe i finansowe. Są one przeznaczone na pokrycie części wkładu własnego, niezbędnego do otwarcia swojego przedsiębiorstwa.
– Zapewniamy naszym pracownikom atrakcyjne możliwości rozwoju w strukturach Grupy Muszkieterów. Dlatego oferujemy im program, który w efekcie może skutkować otwarciem własnego sklepu pod znakiem Intermarché lub Bricomarché. Podstawą programu jest chęć wsparcia rozwoju zawodowego naszych doświadczonych pracowników poprzez umożliwienie im realizacji marzenia o własnej firmie. To unikatowa ścieżka rozwoju od specjalisty do przedsiębiorcy. Od momentu ogłoszenia wielu pracowników wyraziło zainteresowanie przystąpieniem do programu. Wierzymy, że taka wizja rozwoju przyciągnie uwagę również tych, którzy są na etapie szukania pracy – mówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
Stały rozwój sieci potwierdzają coraz lepsze wyniki finansowe. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie 4,2 miliarda złotych, czyli aż o 11,5 proc. wyższe w porównaniu do tego samego okresu 2020 roku. Jednocześnie firma stawia na rozbudowę kanału sprzedaży online, odpowiadając tym samym na rosnące zapotrzebowanie wynikające ze zmian na rynku e-commerce. Sukcesywnie rozwija też usługę Drive, czyli rozwiązanie, dzięki któremu klienci mogą zamawiać produkty z bogatego asortymentu spożywczego i przemysłowego poprzez stronę internetową, a następnie odbierać je w sklepie o dogodnej porze.
Loteria dla franczyzobiorców Żabki
Żabka od wielu lat promuje płatności bezgotówkowe. We wszystkich ponad 7500 sklepach sieci można zapłacić za zakupy i usługi na wiele sposobów m.in. kartą, smartwatchem etc. We współpracy z Visa zaprosiła ponad 6000 franczyzobiorców do udziału w loterii TransAKCJA Visa. W puli znalazło się ponad 6100 nagród o łącznej wartości ponad 500 000 zł. Samochód Toyota Aygo, czyli jedna z nagród kwartalnych, właśnie trafił do rąk franczyzobiorczyni Żabki z Wielkopolski.
– Potrzeby franczyzobiorców są dla nas priorytetem. Stale szukamy i wdrażamy rozwiązania mające ułatwić pracę współpracujących z nami franczyzobiorców, organizujemy szkolenia poszerzające ich wiedzę i kompetencje. Teraz zapraszamy naszych franczyzobiorców do wspólnej zabawy. O tym, że udział w loterii bardzo się opłaca, przekonała się właśnie nasza franczyzobiorczyni, do której trafiła Toyota Aygo, czyli pierwsza – z trzech – nagród kwartalnych rozlosowywanych w ramach TransAKCJI Visa – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. pperacyjnych, Żabka Polska.
– Visa to zaufana platforma, która umożliwia rozwój handlu, a przy tym działa dla wszystkich i wszędzie. Lokalne biznesy, takie jak sklepy sieci Żabka, świetnie adaptują się do zmian. Teraz płatności zbliżeniowe Visa umożliwiające wygodne i szybkie zakupy mogą także pomóc franczyzobiorcom w wygraniu atrakcyjnych nagród – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Franczyzobiorcy Żabki, by wziąć udział w zabawie, muszą wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Visa. Od tego czasu każda transakcja dokonywana kartą Visa w sklepie danego franczyzobiorcy daje mu jeden los w loterii. Każdy los bierze udział w aż trzech losowaniach – w losowaniu nagród: kwartalnej, miesięcznej oraz tygodniowej.
W sumie w ramach loterii TransAKCJA Visa do wygrania są trzy nagrody kwartalne w postaci samochodu Toyota Aygo. Raz w miesiącu losowana jest także nagroda pieniężna w wysokości 10 tys. zł. Do wygrania są również bony na zakupy w sklepach sieci Żabka oraz w serwisie Allegro, plecaki turystyczne oraz kubki termiczne. Okres promocyjny trwać będzie do 31 grudnia 2021 r.
Swój biznes z Żabką prowadzi już ponad 6 tys. osób w 950 miejscowościach w całej Polsce. Sieć zapewnia im zatowarowany, umeblowany i gotowy do przyjęcia klientów, nowoczesny sklep w atrakcyjnej lokalizacji wynajętej przez Żabkę. Gwarantuje ona także swoim franczyzobiorcom pełne wsparcie serwisowe, informatyczne, logistyczne czy marketingowe. Ponadto wyposaża przedsiębiorców w nowoczesne narzędzia, jak aplikacja mobilna Cyberstore, która pozwala monitorować z poziomu smartfonu procesy zachodzące w sklepie. Franczyzobiorcy mogą korzystać również z szerokiego pakietu szkoleń, a na każdym etapie działalności liczyć na wsparcie merytoryczne zarówno ze strony Partnerów ds. sprzedaży, jak i dedykowanej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.
Zdrowa Krowa w Fuzji
Na gastronomicznej mapie Łodzi zagości nowy koncept kulinarny. Mowa o restauracji Zdrowa Krowa, która swój pierwszy lokal w tym mieście otworzy w Fuzji – wielofunkcyjnym kompleksie realizowanym przez Echo Investment.
Nowy najemca zajmie jeden z historycznych budynków zlokalizowanych w Ogrodach Anny z widokiem na secesyjną zabytkową elektrownię Scheiblerów. Lokal o powierzchni 128 m2 będzie pierwszym konceptem tej sieci w Łodzi. Zdrowa Krowa serwuje wołowinę, steki, a także własnoręcznie przygotowywane na miejscu sosy i dressingi. Do tego wypiekane zgodnie z autorską recepturą bułki oraz warzywa i owoce od lokalnych dostawców. Nie brakuje propozycji w wersji wegetariańskiej i wegańskiej, a także keto & paleo. Koncept działa na zasadach franczyzy i posiada już swoje lokale m. in. w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie. Przekazanie budynku najemcy zaplanowane jest na październik tego roku.
– Wybierając lokalizację, w której powstanie Zdrowa Krowa, zwracamy uwagę na jej spójność z naszą marką i konceptem restauracyjnym. Fuzja w Łodzi, gdzie spotykają się różnorodne przestrzenie, idealnie wpisuje się w te założenia. Aranżację każdej naszej restauracji dostosujemy do lokalizacji, dlatego bardzo zależy nam na tym, aby nowoczesne wnętrza w pełni wkomponowały się w historię tego miejsca. Żeby jeszcze mocniej podkreślić związek naszej marki z miastem, w restauracji znajdzie się miejsce na specjalną grafikę, do wykonania której zaprosimy miejscowego artystę. Oprócz zadbania o wystrój wnętrza, dużą wagę przykładamy także do aranżacji dużego ogródka gastronomicznego. Nie zabraknie specjalnej i niebanalnej strefy dla dzieci. Chcemy, aby Zdrowa Krowa w Fuzji, stała się miejscem, które będzie odwiedzane przez cały dzień, zarówno pracujących w tym miejscu, rodziny z dziećmi, a także szukających miejsca na wieczorne spotkania z przyjaciółmi – mówi Robert Kuc, CEO sieci franczyzowej Zdrowa Krowa.
W ramach franczyzy funkcjonują trzy koncepty: „smile & wine”, „slow food fast” oraz „street slow food”. Zdrowa Krowy w Fuzji będzie działała w koncepcie „smile & wine”.
– W ofercie restauracji, która będzie otwarta od rana do późnego wieczora, znajdzie się bogata oferta śniadań, najprzeróżniejszych dań sezonowych, burgerów oraz steków, a także przystawek, deserów i koktajli – opowiada Robert Kuc.
Otwarcie Zdrowej Krowy w Fuzji planowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku. W tym momencie rozpoczynają się poszukiwania franczyzobiorcy, który poprowadzi to miejsce.
– Fuzja przyciąga biznes, co nie dziwi ze względu na znakomitą lokalizację kompleksu w samym sercu miasta, ale też niezwykły charakter samej inwestycji, która powstaje na pofabrycznym terenie dawnego imperium Karola Scheiblera. Zdrowa Krowa to koncept, który stawia przede wszystkim na jakość i dostosowanie oferty do potrzeb lokalnej społeczności. Te wartości są zbieżne z naszym postrzeganiem biznesu i tym, jak widzimy tworzenie przyjaznych miejsc spotkań. Ze Zdrową Krową mamy okazję współpracować także przy innych naszych inwestycjach, dlatego podpisanie kolejnej umowy najmu jest dla nas nobilitacją i potwierdzeniem obopólnego zaufania. Restauracja idealnie wpisze się w klimat Fuzji. Jesteśmy pewni, że kulinarna oferta Zdrowej Krowy zachwyci łodzian i wszystkich gości naszego kompleksu – mówi Marcin Szlufik, senior leasing manager w Echo Investment.
Fuzja to wieloetapowa inwestycja, która łączyć będzie funkcję biurową, handlowo-usługową, gastronomiczną, a także budynki mieszkalne, plac miejski (Ogrody Anny) i otwarte, zielone tereny wspólne liczące blisko 4 ha. Wszystko w otoczeniu historycznej zabudowy dawnych zakładów włókienniczych Karola Scheiblera, które stanowią dziedzictwo Łodzi Fabrycznej. Łącznie na 8 ha zlokalizowanych będzie 20 budynków, z czego 14 to obiekty historyczne.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Rynek okularów i soczewek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów gospodarki.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...