Rynek do zagospodarowania / Niedawno Stopiątka rozpoczęła rozwój w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, gdzie placówki często generują przychody podobne do obrotów lokali znajdujących się w dużo większych miastach.
Czwartek
07.10.2021
Stopiątka otworzyła pięć nowych pizzerii. Trzy z nich to kolejne lokale należących do sieci franczyzobiorców. Gdzie franczyzodawca chce otwierać następne placówki?
 

– Coraz więcej naszych partnerów decyduje się na inwestycje w kolejne pizzerie. 40 proc. franczyzobiorców to osoby, które prowadzą dwie i więcej pizzerii. Rekordzista posiada cztery placówki – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, do której należy sieć pizzerii Stopiątka. Sieć stawia na marketing w internecie i pozycjonowanie w wyszukiwarkach. – Kluczowym narzędziem są działania online, których celem jest widoczność w internecie. Dzięki temu większość Stopiątek zarabia już od pierwszego miesiąca po otwarciu. Nie tylko wychodzą na zero, ale już zarabiają – podkreśla Marcin Ciesielski. 

Pizzerie w małych miastach

Niedawno Stopiątka rozpoczęła rozwój w miastach poniżej 20 tys. mieszkańców, gdzie placówki często generują przychody podobne do obrotów lokali znajdujących się w dużo większych miastach. Tego typu miejsca stanowią niszę dla gastronomii i są najlepszym miejscem na spędzanie wolnego czasu. Z danych firmy wynika, że w mniejszych miastach sprzedaż na sali i w dostawie rozkłada się po połowie, trochę inaczej w porównaniu z dużymi miastami.

Ponadto marka przyciąga klientów stale urozmaicając ofertę. Latem firma realizowała projekt z Coca-Colą oferując koktajle opierając się na marce Kinley. Oferta skłania do dłuższego spędzania czasu w pizzerii i do domawiania dań, szczególnie z tzw. głębokiej kuchni, czyli makaronów i past. Aktualnie sieć przygotowuje jesienna ofertę koktajli.  

Pieniądze na pizzerię

Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto plus koszty remontu. Pizzeria uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej. Sieć dopasowuje wielkość lokalu do potencjału rynku lokalnego i ceny powierzchni. O wyborze lokalizacji firma decyduje wspólnie z franczyzobiorcą. Pod uwagę brane jest natężenie ruchu, okoliczna konkurencja, a także ceny oraz jakość jej oferty oraz potencjał zakupowy miasta i dzielnicy.

W tej chwili w całej Polsce działa 76 pizzerii Stopiątka.

Pizza z fabryki

Mastergrupa rozwija również sieć mniejszego formatu pizzerii – Stopiątka Fabryka. To zautomatyzowany model pizzerii, nastawiony na szybką realizację zamówień przy minimalnym udziale pracowników. Większość czynności wykonywana jest w ciągu technologicznym, którego istotnym elementem jest taśma produkcyjna z piecem przelotowym, inspirowana urządzeniami fabrycznymi. Stąd też nazwa Stopiątka Fabryka. Przygotowanie pizzy trwa 6 minut, a z zapakowaniem i wydaniem klientowi 9 min.

Koncept ruszył na początku tego roku i w tej chwili działają trzy pizzerie Stopiątka Fabryka.


Kasa na start / Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto plus koszty remontu.
doradca we franczyzie