Oni też będą obecni na Targach Franczyza

Symboliczna opłata / Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b.
Niedziela
10.10.2021
5.10.15, Mydlarnia u Franciszka, Godan oraz Pijanie Ziół Natura Organica to marki, które również będzie można spotkać na Targach Franczyza 2021.
 

Marka Mydlarnia u Franciszka powstała w 2002 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Katowicach. Dziś sieć liczy około 100 placówek, z czego większość działa we franczyzie. Oferta Mydlarni oparta jest na kosmetykach naturalnych, pochodzących z różnych zakątków świata m.in. z Syrii, Maroka, Francji i Włoch.

– Rynek kosmetyków naturalnych przez ostatnie lata rozwija się bardzo szybko i to właśnie on napędza całą branżę kosmetyczną – podkreśla Beata Kantor, menedżer ds. franczyzy sieci U Franciszka. 

Sklepy funkcjonują zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych. W tych ostatnich miejscach działają jako sklepy stacjonarne lub wyspy handlowe. Standardowo inwestycja w placówkę wynosi 50 tys. zł netto. Teraz jednak sieć wdraża projekt, który pozwoli obniżyć kwotę wejścia w biznes.

– Nowi franczyzobiorcy mogą ubiegać się o kredyt kupiecki na pierwsze zatowarowanie – wyjaśnia Beata Kantor. – To koszt ok. 29 tys. zł, więc inwestycja robi się dzięki temu o połowę niższa. Podpisaliśmy już umowę z pierwszym franczyzobiorcą, który skorzystał z tej opcji.

Franczyzodawca nie ukrywa, że przeprowadza staranną weryfikację nowej inwestycji. – Szczególną uwagę przykładamy do lokalizacji – podkreśla Beata Kantor. – Analizujemy dokładnie spodziewany ruch i obroty sklepu, szacujemy okres zwrotu z inwestycji.

Sieć chce się rozwijać nawet w małych miastach, liczących już 10-15 tys. mieszkańców (a zdarzają się sklepy nawet w mniejszych miejscowościach). – Jeśli dana miejscowość jest ośrodkiem życia handlowego, towarzyskiego i ściąga mieszkańców z całej okolicy, może być dobrym rynkiem dla naszego konceptu – dodaje Beata Kantor.

Franczyzobiorca przechodzi czterodniowe szkolenie, przygotowujące do prowadzenia biznesu. Otrzymuje też szczegółowy plan działania, z wyznaczonymi okresami, kiedy i co należy zrobić – np. kiedy rozpocząć rekrutację pracowników. Ci ostatni także zostają przeszkoleni przez wykwalifikowanych szkoleniowców. Sprzedawczynie w mydlarniach muszą mieć fachową wiedzę i być raczej konsultantkami, które udzielają porad klientkom i potrafią dobrać kosmetyk do ich potrzeb.

Franczyzodawca bierze na siebie koszty reklamy i wypromowania nowego sklepu. – Przygotowujemy na start kampanię marketingową, którą oczywiście konsultujemy z franczyzobiorcą, bo to on najlepiej zna lokalny rynek, rekomenduje, które kanały reklamy będą najskuteczniejsze – podkreśla Beata Kantor.

Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. Według szacunków franczyzodawcy, na zwrot z inwestycji średnio czeka się pół roku.

Sklep z odzieżą dla dzieci

Marka 5.10.15. od ponad 25 lat istnieje na polskim rynku, a jej produkty są dostępne w ponad 250 sklepach na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Ubrania są przeznaczone dla dzieci do 12 roku życia.

Franczyzodawca otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. Koszt wyposażenie sklepu o powierzchni całkowitej do 70 m2 z jedną standardową witryną wynosi 40 tys. zł. Franczyzobiora może liczyć na pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji sklepu, liczne działania marketingowe i promocyjne, pomoc w tworzeniu wizualizacji oraz ekspozycji sprzedażowych. Każdy sklep franczyzowy 5.10.15 pozostaje pod opieką regionalnego przedstawiciela firmy. Franczyzodawca zapewnia nieodpłatnie towar, zarządza nim i ponosi koszty przecen oraz wyprzedaży kolekcji.

Tu kupisz art. na imprezę

GoDan to format franczyzowych sklepów, w których oprócz produktów firmowych oferowane są także usługi pompowania balonów helem, tworzenia dekoracji balonowych (od prostych bukietów balonów, po skomplikowane łuki i ścianki), dekoracji sal (np. ślubnych, balów studniówkowych czy sylwestrowych) oraz personalizacji balonów (balony z imieniem solenizanta). 

Sieć franczyzowa GoDan liczy już ponad 90 sklepów w całej Polsce, a w tym roku franczyzodawca zamierza przekroczyć liczbę 100 placówek.

– To idealny pomysł na biznes niezależnie od wielkości miasta – zapewnia Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Większość lokali posiada powierzchnię od 20 do 90 m2, co znacząco ogranicza nakłady inwestycyjne związane z otwarciem sklepu, a także przyspiesza osiągnięcie zysków i zwrot z zaangażowanego kapitału.

Aby otworzyć sklep Godan, potrzeba minimum 30 tys. zł. Połowę tej kwoty należy przeznaczyć na aranżację lokalu, a drugie 15 tys. zł na zatowarowanie. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych, miesięcznych czy marketingowych.

Biznes samodzielny lub jako dodatek

Pijalnie Ziół Organica to koncept rozwijany przez franczyzodawcę salonów Orient Massage i Thai Organic. Pijalnie pełnią funkcję stref relaksu, oferują kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu. Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.

Koszt inwestycji w  przypadku marki Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć na zarobek od 1 do 4 tys. zł miesięcznie.

– Targi to świetna okazja do nawiązania współpracy z nowymi franczyzobiorcami. Nie stawiamy sobie jednak żadnych celów w zakresie liczby nowych placówek. Ważniejsza jest dla nas jakość nowych franczyzobiorców, czyli ich zaangażowanie i gotowość do skrupulatnego pilnowania biznesu. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać wysoką jakość świadczonych usług. A fakt, że nasze salony świetnie funkcjonują przekłada się z kolei na ogromne zainteresowanie otwarciem nowych placówek Orient Massage i Thai Organic, czy też Pijalni Ziół Natura Organica. Nowe placówki chcielibyśmy otwierać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale wciąż na mapie jest kilka większych miast z ogromnym potencjałem, w których nie mamy dotychczas salonów np. Gdańsk, Kraków, Rzeszów, czy Lublin – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca marek.

Targi Franczyza 2021 odbędą się 14-16 października w PKiN. Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych targów:


Podstawowe wymagania / Franczyzodawca 5.10.15 otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym.

POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023