Relacja z drugiego dnia Targów Franczyza 2021
Przeczytaj relację z pierwszego i trzeciego dnia Targów Franczyza
Odwiedź oficjalną stronę Targów Franczyza - Franczyza.pl
(17:00) W sobotę ostatni dzień Targów Franczyza 2021
Drugi dzień targów dobiegł końca. Tych, którzy marzą o otwarciu własnej firmy na licencji zapraszamy w sobotę do Pałacu Kultury i Nauki. Przyjdźcie z samego rana, bo jutro targi kończą się o 15.00!
(16:30) Zarabiamy na cateringu
Właściciele marki Catering Cztery Pory Roku od 16 lat prowadzą w Szczecinie restaurację. 10 lat temu poszerzyli swoją ofertę o catering eventowy. - To zimne przekąski i finger food – mówi Bartosz Dębowski, franczyzodawca Cateringu Cztery Pory Roku. - Obsługujemy klientów firmowych, ale też np. imprezy rodzinne, osiemnastki.
Marka proponuje partnerom dwa modele współpracy. Pierwszy to franczyza z produkcją własną.
– Nie trzeba inwestować w drogie maszyny ani duże zaplecze, ponieważ bazujemy na zimnej kuchni – wyjaśnia Bartosz Dębowski.
Licencjodawca udostępnia wszystkie przepisy, szkoli z przygotowywania potrwa, dekoracji, uczy jak szukać klientów. Inwestycja w biznes wynosi 35 tys. zł. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł.
Drugi model współpracy to franczyza dystrybucyjna, dostępna tylko dla wybranych lokalizacji.
– Wówczas partner pozyskuje klientów, przekazuje nam treśc zamówienia, a my je przygotowujemy i dostarczamy – dodaje Bartosz Dębowski.
W tym modelu franczyzobiorca zarabia na marży.
Licencjodawca czeka na zainteresowanych ofertą Czterech Pór Roku na stoisku 5.18.
(15:30) Japoński przysmak
Sushi Bistro wystartowało, otwierając lokale w stolicy, a teraz wychodzi coraz dalej w Polskę. Ma już lokal w Giżycku, Legionowie, wkrótce otwarcie w Otwocku. - Wczoraj i dziś rozmawialiśmy na targach z osobami, które są zainteresowane otwarcie Sushi Bistro m.in. w Elblągu, Wrocławiu, Kielcach, Białymstoku – wylicza Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro.
Sushi Bistro opiera system franczyzy na dwóch modelach. Pierwszy to take away, nastawiony na dostawy oraz odbiory osobiste. Drugi model, czyli eat & drink, oprócz dostaw i odbiorów osobistych ma także salę restauracyjną i obsługę kelnerską. Na format take away potrzebny jest lokal o powierzchni min. 50 m2. Koszty inwestycji to 40-50 tys. zł (w tym mieści się wyposażenie oraz opłata wstępna) plus wydatki na remont, które zależą od wyjściowego stanu lokalu. Franczyzobiorca musi też kupić lub wyleasingować samochody i zatrudnić kierowców.
Z kolei wydatki na format restauracyjny, czyli eat & drink to – według szacunków franczyzodawcy – 50-70 tys. zł, plus koszty remontu. Lokal powinien być większy, min. 80 m2.
O więcej szczegółów można pytać na stoisku 5.07.
(15:00) Dołącz do Muszkieterów
Grupa Muszkieterów, jak zawsze przyjechała na Targi Franczyza ze swoimi dwoma markami: Bricomarché i Intermarche.
Sklepy obu marek mieszczą się głównie w mniejszych i średnich miejscowościach, choć można je znaleźć także w dużych aglomeracjach. Lokalizacje dobierane są na bazie stworzonego przez Grupę Muszkieterów planu, określającego obszary, w których marka chce się rozwijać.
Najmniejsze sklepy Bricomarché mają nieco ponad 900 m2 sali sprzedaży, a największy 7 tys. m2. Konieczne jest też miejsce na zewnątrz, na sprzedaż asortymentu ogrodniczego i materiałów budowlanych oraz parking.
Z kolei sklepy pod szyldem Intermarche mają w swojej ofercie od 15 tys. do 25 tys. artykułów spożywczych, kosmetycznych, chemicznych oraz przemysłowych, a do tego posiadają własne piekarnie, wędzarnie oraz oferują rozbiór mięsa, co pozwala klientom na zakup tradycyjnych wyrobów.
Aby dołączyć do Grupy, przedsiębiorca musi posiadać wkład własny w wysokości min. 400 tys. zł, co stanowi ok. 20 proc. kosztów całej inwestycji.
Szczegóły oferty franczyzowej Muszkieterów można poznać na stoisku nr 1.17.
(14:30) Apetyt na pączki
Pączkownia „Smak sprzed lat” od roku rozwija się we franczyzie. Dziś ma trzy punkty własne i siedem franczyzowych, a wkrótce otwiera trzy kolejne. W mobilnych przyczepach pączki są przygotowywane na oczach klientów: od wyrabiania ciasta po smażenie.
– Celujemy w miasta powiatowe, od 20 tys. mieszkańców – mówi Szymon Pelczyk z Pączkowni.
Franczyzodawca zapewnia, że biznes można prowadzić przez cały rok. Kwota wejścia 15,9 tys. zł. Nie jest to pełna cena przyczepy, ale można skorzystać z leasingu.
– Na otwarciu punktu dzienna sprzedaż pączków sięga 2,5 tys. sztuka – podkreśla Szymon Pawelczyk. – Taki poziom sprzedaży utrzymuje się do trzech miesięcy. Później wprawdzie spada, bo przestaje działać efekt nowości, ale nadal utrzymuje się na poziomie pozwalającym na osiągnięcie bardzo dobrych zysków.
Pączków z Pączkowni można spróbować na stoisku 5.24.
(14:00) Franczyza w usługach
Placówki Mail Boxes etc. (MBE) to nowoczesne minicentra logistyczno-wysyłkowe świadczące usługi dla biznesu z obszaru logistyki i przesyłek, poligrafii i marketingu oraz administracji i obsługi pocztowej. Firma dostarcza rozwiązania dużej korporacji do lokalnego małego i średniego klienta biznesowego.
MBE szuka franczyzobiorców w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców w całej Polce, ale szczególnie na południu, gdzie obecnie widzi spory potencjał biznesowy, a zagęszczenie jej placówek nie jest duże. Do sieci może dołączyć każdy, kto jest gotowy wziąć odpowiedzialność za prowadzenie swojego biznesu i oczekuje od franczyzodawcy otwartości, swobody i możliwości rozwoju.
Franczyzodawca zapewnia franczyzobiorcom wszystkie instrukcje, czyli szkolenia, wskazówki otwarcia, narzędzia, technologie, kontrakty z dostawcami, marketing oraz wsparcie opiekuna. Po stronie franczyzobiorcy z kolei jest wzięcie tych narzędzi i instrukcji i zbudowanie swojego biznesu
począwszy od przygotowania placówki po zarządzanie nią, obsługę i pozyskiwanie partnerów biznesowych.
Inwestycja początkowa w dużej mierze zależy od budżetu franczyzobiorcy i opcji finansowania, na które się zdecyduje.
– Z każdym kandydatem przeprowadzamy indywidualnie symulację finansową i szukamy najlepszych
możliwych rozwiązań – mówi Sylwia Wiski, menedżer do spraw rozwoju sieci detalicznej w MBE.
Koszty uruchomienia to 20-33 tys. zł. Opłaty franczyzowe naliczane są procentowo od przychodu. Firma ma ok. 44 placówki franczyzowe w Polsce.
Z przedstawicielami marki można porozmawiać na stoisku 2.01.
(13:30) Inwestujemy w salon łazienek
Marka Blu rozwija sieć salonów z wyposażaniem łazienek. – W ofercie posiadamy produkty polskich, jak i zagranicznych producentów: płytki ceramiczne, armatura, ceramika sanitarna. Ekspozycje w salonach to szereg gotowych rozwiązań powiązany z fachowym doradztwem w zakresie sprzedaży i projektowania – mówi Dariusz Wieczerzak, dyrektor sprzedaży BLU Salony Łazienek.
Osoba, która chciałaby zainwestować w ten biznes, najlepiej jeśli miałaby na inwestycję przeznaczone 150-200 tys. zł.
– Chcemy otwierać nowe salony w miejscowościach, gdzie jeszcze nas nie ma, w szczególności na zachodzie Polski – mówi Dorota Placzyńska, regionalny dyrektor ds. rozwoju sieci Franczyzowej BLU Salony Łazienek.
Z przedstawicielami marki można porozmawiać na stoisku 2.29.
(13:00) Zyski ze słońca
Evo Energy, która ma 10 lat doświadczenia na rynku odnawialnych źródeł energii. Specjalizuje się w sprzedaży i montażu instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła. Ostatnio wprowadziło też do oferty magazyny energii.
– M.in. boom w branży budowlanej spowodował, że zainteresowanie naszą branżą jest coraz większe – mówi Mateusz Skóra, kierownik sprzedaży Evo Energy. – Podczas targów przychodzą do nas zarówno osoby zainteresowane współpracą z naszą marka, jak i takie, które chciałyby zamontować u siebie panele czy pompy ciepła.
Evo Energy nawiązuje współpracę z franczyzobiorcami, którzy chcą otworzyć biuro stacjonarne w mieście liczącym przynajmniej 40-50 tys. mieszkańców. Inwestycja w lokal powinna się zmieścić w kwocie 30 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł.
Doświadczenie w branży OZE nie jest wymagane, za to przydatne będzie doświadczenie handlowe. Nowi licencjobiorcy korzystają z pakietu szkoleń - są to zarówno szkolenia techniczne, produktowe, jak i sprzedażowe.
Do obowiązków franczyzobiorców należy znalezienie klientów, ich obsługa, audyt miejsca gdzie mają być instalowane panele, zebranie danych, które pozwolą później centrali stworzyć projekt instalacyjny oraz podpisanie umowy. Montażem, tak jak wspomnianym wcześniej dokładnym projektem, zajmuje się już centrala firmy, podobnie jak składaniem wniosków o pozyskanie dofinansowania czy dokumentacji do zakładu energetycznego.
Przedstawiciele firmy czekają na stoisku nr 2.07.
(12:30) Stava na Forum Własnego Biznesu
Właśnie rozpoczyna się spotkanie z Radosławem Sujką, franczyzobiorcą firmy Stava. Skorzystajcie z okazji, żeby sprawdzić, jak prowadzi się taki biznes na co dzień.
Wystarczy mieć 10 tys. zł kapitału, aby otworzyć własny oddział Stavy.
– Obniżyliśmy dziesięciokrotnie wymogi kapitałowe – podkreśla Jarosław Chłopecki, kierownik ds. rozwoju sieci Stava.
Jak to możliwe? Otóż resztę inwestycji można finansować leasingiem, część kosztów może pokryć też franczyzodawca (np. zakup telefonów, toreb do przewozu posiłków, terminali płatniczych).
– Co istotne, franczyzobiorca nie musi mieć kapitału własnego, aby móc skorzystać z leasingu. Wspieramy go poprzez poręczenia umów lub finansowanie przez Stava opłaty wstępnej za samochody, dzięki czemu nie musi angażować z góry swojego kapitału. – dodaje Jarosław Chłopecki. – Zrezygnowaliśmy też z opłaty wstępnej, co również obniża próg wejścia w biznes.
Poza tym nie ma już także wymogu otwarcia biura od razu na początku prowadzenia działalności. Oczywiście franczyzobiorca może to zrobić – wówczas akurat 10 tys. zł wystarczy np. na kamery i sejf.
(11:40) Nowoczesny i bezpieczny biznes z Żabką
Na Forum Własnego Biznesu od 11.45 do 12.30 o współpracy z firmą Żabka będą opowiadali Szymon Woszczyński i Grzegorz Księżopolski.
Żabka jest partnerem strategicznym Targów Franczyza 2021.
(11:30) Moda na second handy
Vive Profit to sieć second handów. Sieć ma w tej chwili 43 placówki własne, a od niedawna zaczęła rozwój poprzez franczyzę.
– Zakupy w second handach to obecnie bardzo silny trend – podkreśla Dariusz Ludwinek, specjalista ds. marketingu Vive Textile Recycling, właściciela marki Vive Profit.
Inwestycja w sklep zależy głównie od jego wielkości. Przy lokalu o powierzchni 200-300 m2 będzie to kwota ok. 55 tys. zł. Jest przeznaczana na adaptację lokalu, meble, wyposażenie, infrastrukturę IT. Wysokość opłaty licencyjnej i miesięcznej opłaty franczyzowej także zależy od powierzchni sklepu.
Franczyzodawca dostarcza towar do sklepów. Całkowita wymiana asortymentu w każdej placówce odbywa się co tydzień.
– Mamy też unikalną aplikację, w której dostępne są wszystkie ubrania, jakie mamy we wszystkich naszych sklepach. Można je kupić on-line – dodaje Dariusz Ludwinek.
O szczegóływspółpracy franczyzowej można zapytać na stoisku nr 1.16.
(10.50) Franczyza bezpieczna dla franczyzobiorców
O godzinie 11.00 rozpoczyna się dyskusja z udziałem dr Marty Ziółkowskiej, kierownika Studiów Podyplomowych Zarządzanie Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej oraz Pawła Tracza, przewodniczącego Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsębiorców i Franczyzobiorców. Zapraszamy na Forum Własnego Biznesu do sali Trojka w PKiN. Wejście na Forum Własnego Biznesu z ważnym biletem wstępu na Targi Franczyza 2021.
(10:30) Robot na licencji
Thunder Shake to robot do produkcji drinków proteinowych. Oprócz shake'ów w kilku smakach, robi też pełnowartościowe posiłki w formie koktajli.
– To nie jest automat vendingowy – podkreśla Sebastian Mazur z firmy Thunder Shake. - Robot nie sprzedaje gotowych shake'ów, ale produkuje je, po dokonaniu wyboru przez klienta.
Cena maszyny to 40 tys. zł, ale dla firma oferuje go partnerom za 30 tys. zł. Od każdego sprzedanego shake'a partner oddaje centrali 60 gr.
– Maszynę można postawić np. w klubach fitness, galeriach handlowych, biurowcach, na uczelniach – wylicza Sebastian Mazur. - Pomożemy w znalezieniu lokalizacji.
Franczyzodawca podpowiada, że najbardziej opłaca się zainwestować w kilka maszyn, przynajmniej we dwie. Zwrot z inwestycji może nastąpić w czasie od pół roku do roku.
Maszynę można obejrzeć na stoisku 1.19.
(10:00) Gotowi do rozmów
Od godziny 10.00 franczyzodawcy prowadzą na stoiskach rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. Przypominamy, że Targi Franczyza trwają do soboty 16 października do godziny 15.00 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Bilet na Targi Franczyza można kupić na stronie bilet.franczyza.pl.
Przeczytaj relację z pierwszego dnia Targów Franczyza: https://franchising.pl/artykul/12131/relacja-targow-franczyza-2021/.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...