Franczyza dla inwestora
Pod szyldem Zdrowa Krowa działa obecnie 12 lokali (w tym jeden food truck), ale wkrótce ta liczba znacznie wzrośnie.
– W tej chwili przygotowujemy do otwarcia siedem kolejnych. Mamy też do wyboru trzy różne formaty lokali – dodaje Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.
W różnych formatach
Dwa z modeli lokali Zdrowej Krowy to formaty restauracyjne. Pierwszy – slow food fast – to restauracja nawiązująca do tradycji burgerowni, od jakiej zaczynała marka. Burgery przeważają w menu, choć generalnie jest ono szersze i zawiera też np. steki. Z kolei format smile & wine proponuje zdecydowanie bogatsze menu, zawierające m.in. ofertę śniadaniową, lunche, desery, koktajle. Trzeci model – street slow food – to lokal w food courcie galerii handlowej.
– Na przełomie grudnia i stycznia otworzymy pierwszy taki lokal w galerii Libero w Katowicach – zapowiada Robert Kuc. – Będzie serwował szybko przygotowywane dania, ale nadal wysokiej jakości, przygotowywane na miejscu. Można będzie je zamówić na wynos lub zjeść przy stoliku.
Oprócz tego w tej chwili w trakcie przygotowań są też lokale w Gliwicach, Bielsku Białej, Łodzi, Gdańsku, Pucku i Strzelcach Opolskich.
W Gliwicach marka otwiera lokal własny – to będzie duża restauracja w formacie smile & wine, przy której znajdzie się też główna siedziba firmy. W Strzelcach Opolskich i Pucku restauracje otwierają franczyzobiorcy.
Dzieląc się zyskiem
W Bielsku-Białej to centrala wybrała lokalizację pod restaurację połączoną z kawiarnią i rozpoczęła prace nad adaptacją lokalu.
– Na tym etapie do inwestycji dołączył licencjobiorca – wyjaśnia Robert Kuc. – Właśnie na podobnej zasadzie szukamy franczyzobiorców dla inwestycji w Łodzi i Gdańsku.
Restauracja w Łodzi jest zlokalizowana w Fuzji – rewitalizowanej właśnie dzielnicy miasta, która ma pełnić funkcje zarówno mieszkalne, jaki i być centrum kulturalno-towarzyskim. Z kolei w Gdańsku lokal w formacie smile & wine powstaje w centrum biznesowym Olivia Business Center.
– Zawsze wybierając lokalizację zwracamy szczególną uwagę na jej spójność z naszą marką i konceptem restauracyjnym. Aranżację każdej restauracji dostosowujemy do miejsca, w której będzie się znajdować – mówi Robert Kuc. – Naszym założeniem jest, aby restauracje w Łodzi i Gdańsku były miejscem, które będzie odwiedzane przez cały dzień, zarówno przez ludzi tam pracujących, rodziny z dziećmi, jak też osoby szukające miejsca na wieczorne spotkania z przyjaciółmi.
Aktualnie obie te lokalizacje poszukują franczyzobiorcy, osoby z kapitałem, która zainwestuje w model gastronomiczny marki Zdrowa Krowa.
– Co istotne, franczyzobiorca może być tylko inwestorem, nie musi osobiście prowadzić restauracji – podkreśla Robert Kuc. – W takim przypadku my rekrutujemy menedżera lokalu, szkolimy go i wdrażamy w obowiązki. Menedżer zostaje też udziałowcem restauracji, co jest dla niego dodatkową motywacją do pracy, ponieważ ma swój udział w zyskach. W takim systemie będzie działać też nasz nowy lokal własny w Gliwicach.
Inwestycja w lokal Zdrowej Krowy to wydatek od 300 do 600 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 8 proc. od obrotu (6 proc opłata franczyzowa, 2 proc. opłata rozwojowa), do tego dochodzi 2 tys. zł netto opłaty marketingowej.
WIZYTÓWKA ZDROWEJ KROWY
Sieć restauracji franczyzowych, specjalizujących się w burgerach.
- 12 lokali, 7 w trakcie przygotowań do otwarcia
- kwota inwestycji 300-600 tys. zł
- opłata miesięczna 8 proc. od obrotu, plus 2 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Duży Ben i Żabka otwierają jubileuszowe sklepy i razem z innymi franczyzodawcami podsumowują mijający rok. Przegląd tygodnia 19-25 grudnia.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...