Zarób w sezonie na cały rok
Ice'n'go to pochodząca z Węgier marka lodów, wytwarzanych w temperaturze -197°C, przy pomocy ciekłego azotu. Powstałe w ten sposób lody mają kształt drobnych kuleczek. Są sprzedawane w kilkunastu smakach, a do najpopularniejszych należą: guma balonowa, wata cukrowa, słodki melon, banana split, truskawka, wanilia, czekolada, cytryna-limonka. Co roku firma w wprowadza kilka nowych, sezonowych smaków.
– Jesteśmy jedynym w Polsce dystrybutorem lodów tej marki – podkreśla Artur Wawrzyniak, członek zarządu firmy Ice'ngo Poland, która jest masterfranczyzobiorcą marki na Polskę.
Na sezon lub cały rok
Koncept Ice'n'go pojawił się na polskim rynku w ubiegłym roku.
– Zaczęliśmy dystrybucję w kwietniu, początkowo skupiając się na miejscowościach turystycznych wybrzeża Bałtyku – wyjaśnia Artur Wawrzyniak. – Nasze oryginalne w wyglądzie i smaku lody od razu zaczęły cieszyć się niebywałym powodzeniem i popularnością, zwłaszcza wśród dzieci. Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć zakres działania o kolejne regiony, zwłaszcza północną i południową Polskę.
Ubiegły rok marka zakończyła z liczbą ponad 70 punktów – własnych, partnerskich i franczyzowych. W tym roku masterfranczyzodawca szacuje, że będzie ich ponad sto.
Franczyzodawca dysponuje dziewięcioma modelami stoisk i – jak podkreśla – może je zaaranżować na potrzeby każdej lokalizacji. Najlepsze lokalizacje to oczywiście miejscowości turystyczne, miejsca z dużym przepływem pieszych, takie, w których bywają rodziny z dziećmi, czyli np. wewnętrzne i zewnętrzne place zabaw. Stoisko z lodami może być też bardzo dochodowym dodatkiem do już działającej restauracji, baru czy cukierni.
– To nie musi być biznes wyłącznie sezonowy – zapewnia Artur Wawrzyniak. – Około 20 proc. stoisk z dużym powodzeniem działa przez cały rok.
Współpracę z Ice'n'go można nawiązać w dwojakiej formie. Pierwsza to model partnerski, odpowiedni zwłaszcza dla osób, które już prowadzą punkt gastronomiczny i chciałyby poszerzyć jego ofertę. Partner nie ponosi żadnych kosztów inwestycji. Musi tylko dysponować lokalizacją i miejscem na wstawienie maszyny z lodami.
– Stoisko dostaje od nas w użytkowanie za darmo – dodaje Artur Wawrzyniak. – Na pierwsze zatowarowanie gwarantujemy odroczony termin płatności.
Drugi model współpracy to franczyza. W tym przypadku roczna opłata za stoisko wynosi od 1 do 7 tys. zł – w zależności od tego, które wybierzemy. Franczyzobiorcy kupują towar po atrakcyjniejszych cenach niż partnerzy.
Już czas
Jeśli ktoś chce rozpocząć współpracę z Ice'n'go w tym roku, to czas już zainteresować się szczegółami.
– Przygotowania do sezonu warto zacząć już na przełomie lutego i marca – uważa Artur Wawrzyniak. – Zwłaszcza jeśli planujemy wolnostojące stoisko. W takim przypadku w pierwszej kolejności należy znaleźć atrakcyjną lokalizację, a następnie zapewnić przyłącze prądu. W skrajnych przypadkach załatwienie wszelkich formalności może potrwać nawet do 2-3 miesięcy.
Marka zwykle rozpoczyna sezon od długiego weekendu majowego, ale tak naprawdę wszystko zależy od pogody. Jeśli kwiecień jest ciepły, sprzedaż można zacząć wcześniej. Franczyzodawca zapewnia, że mając już dwa stoiska można zarobić tyle, aby wystarczyło na cały rok (rekordzista w Ice'n'go ma sześć stoisk).
– W bardzo dobrych lokalizacjach średnia miesięczna wysokość sprzedaży sięga nawet 40-50 tys. zł – mówi Artur Wawrzyniak. – Mamy kilku franczyzobiorców, którzy osiągają takie obroty. Przy odpowiedniej skali biznesu oraz dobrze dobranych lokalizacjach w sezonie można zarobić na cały rok.
WIZYTÓWKA ICE'N'GO
Stoiska z lodami mrożonymi ciekłym azotem.
- ponad 70 punktów
- 2 formaty współpracy
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...