Zyski z sypialni
Sleeping Expert to sieć salonów wyposażenia sypialni. Klienci mogą w nich dobrać i zamówić łóżka i materace pochodzące od różnych producentów. Sieć ma 26 placówek, z czego osiem to salony własne, a pozostałe są punktami franczyzowymi.
– W 2021 roku uruchomiliśmy pięć nowych placówek, plany na ten rok to od 6 do 7 nowych punktów. Docelowo chcielibyśmy mieć około 100 sklepów w Polsce – zapowiada Łukasz Świątek, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Sleeping Expert.
Znajomość branży procentuje
Minimalna wielkość miasta, w którym można otworzyć salon Sleepieng Expert to 20 tys. mieszkańców.
– Decyzję o lokalizacji podejmujemy po analizie rynku. Na ten moment chętnie pozyskamy partnerów z województwa lubuskiego, dolnośląskiego, pomorskiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Jednakże w całej Polsce znajdą się lokalizacje, w których widzimy potencjał dla nowych placówek – mówi Łukasz Świątek.
Koncept najchętniej nawiązuje współpracę z osobami, które np. pracowały w branży łóżek i materacy lub ogólnie meblowej.
– Znajomość charakterystyki pracy w branży daje nam duży plus na starcie – podkreśla Łukasz Świątek.
Jeśli chodzi o wymagania lokalowe, to zależą od wielkości miasta. W przypadku tych do 150 tys. mieszkańców lokal powinien mieć min. 120 m2 z przeznaczeniem na ekspozycję towaru. Dla miast do 250 tys. – 160 m2, a dla większych min. 200 m2. Sklepy powinny się znajdować w głównych ciągach komunikacyjnych miasta, z parkingiem bezpośrednio przy obiekcie lub w parkach i galeriach handlowych.
– Każdy obiekt oceniamy indywidualnie, a projekt aranżacji przygotowujemy w oparciu o możliwości lokalu – podkreśla franczyzodawca.
Inwestycja i wsparcie
Szacowana kwota inwestycji w sklep to 50-100 tys. zł. Do końca tego roku opłata licencyjna to symboliczna złotówka. Stała opłata marketingowa wynosi 499 zł netto miesięcznie.
– Naszym partnerom przekazujemy know-how prowadzenia biznesu, dostęp do platformy sprzedażowej i logistycznej. Przygotowujemy projekt lokalu, a także pomagamy w pozyskaniu pracowników. W trakcie pracy placówki zajmujemy się pełną logistyką towarów oraz marketingiem obiektu. Właścicielowi pozostaje jedynie zajmowanie się sprzedażą, pracownikami i sklepem – wylicza Łukasz Świątek. – Zwykle już od pierwszego miesiąca pracy placówki wychodzą na plus, ale pełną rentowność uzyskują zazwyczaj po upływie 4 do 6 miesięcy.
WIZYTÓWKA SLEEPING EXPERT
Sieć salonów z łóżkami i materacami.
- 26 sklepów
- wysokość inwestycji 50-100 tys. zł
- miasta od 20 tys. mieszkańców

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.