Własny biznes w nowym kraju
Konstantin Zakrevski przyjechał do Polski pod koniec 2018 roku. Wkrótce później dojechała do niego żona z małym synkiem. Chcieli związać swoje życie z Polską na długo, potrzebowali więc pracy.
– Ja z wykształcenia jestem prawnikiem, mąż był wojskowym – opowiada Lidia Zakrevska. – Aby uzyskać kartę pobytu w Polsce potrzebowaliśmy pracy. Nie chcieliśmy jednak zależeć od pracodawców. Nigdy nie wiadomo, czy w danej pracy warunki będą nam odpowiadać. A w naszym przypadku szukanie nowej wiąże się z załatwianiem od nowa formalności związanych z legalizacją pobytu. Dlatego pomyśleliśmy o otwarciu własnego biznesu.
Biznes w polskich realiach
Koncept Fit Cake spodobał im się ze względu na swoje prozdrowotne nastawienie.
– Lubimy robi coś, co przynosi korzyść ludziom – mówi Konstantin Zakrevski. – A słodycze bez cukru spodobały się nam także ze względu na nasze dziecko, które też chcemy karmić zdrowo. Nasz synek bardzo lubi słodycze z Fit Cake.
W marcu 2020 roku odkupili od poprzedniego franczyzobiorcy lokal Fit Cake na warszawskim Ursynowie. Moment nie okazał się niestety zbyt szczęśliwy, bo wkrótce zaczął się lockdown, spowodowany pandemią.
– Ale cieszyliśmy się, że mamy coś swojego. Chcieliśmy rozwijać biznes i widzieć rezultaty swojej pracy – podkreśla Lidia Zakrevska.
Czy założenie firmy w Polsce było dla nich trudne?
– Samo otwarcie firmy nie jest skomplikowane – zapewnia franczyzobiorczyni Fit Cake. – Natomiast później, kiedy trzeba wnikać we wszystkie przepisy związane z prowadzeniem biznesu, robi się trudniej. Np. księgowość. Oczywiście mamy zewnętrzną księgową do obsługi firmy, ale sami też musimy się orientować w przepisach, aby mieć pewność, że wszystko jest prowadzone, jak trzeba.
Na początku trudności powodowała też sama nieznajomość języka.
– Dostaliśmy od franczyzodawcy przepisy na wszystkie słodycze, ale nie znałam wszystkich słów i nie wszystko po prostu rozumiałam – uśmiecha się Lidia Zakrevska. – Ale franczyzodawca nam pomógł, nauczył nas receptur, ja też poznawałam słownictwo. Nauka była tak skuteczna, że na początku, i później w trakcie kolejnego lockdownu, sama pracowałam przy produkcji.
Zdrowe słodycze
Fit Cake to koncept oparty na produkcji i sprzedaży słodyczy bez cukru, glutenu, laktozy i tzw. złych kalorii. Klienci jego lokali to z jednej strony osoby z nietolerancjami pokarmowymi, a z drugiej ci, którzy chcą zdrowo się odżywiać. Dzięki tzw. modułom biznesowym progi wejścia w ten biznes są bardzo zróżnicowane, a franczyzobiorca może dobrać model najlepiej pasujący do swoich aktualnych możliwości. Najtańszy jest wariant mini, bez sali konsumpcyjnej, który kosztuje 19 tys. zł, plus wydatki na remont. W tym przypadku nie potrzeba dużego lokalu, wystarczy już 26 m2. Sprzedaż prowadzona jest wyłącznie na dowóz i z odbiorem własnym. Kolejne warianty – Standard i Premium – to już klasyczne kawiarnie z salą konsumpcyjną, w związku z czym koszty inwestycji są odpowiednio wyższe. W każdym z modeli produkcja odbywa się na miejscu. Standardową ofertę kawiarni można poszerzyć o markę Keto Cake, czyli produkty oparte na modnej ostatnio diecie wysokotłuszczowej.
Franczyzobiorcy z warszawskiego Ursynowa podkreślają, że klientów im nie brakuje.
– Duża część to stali klienci, którzy robi u nas zakupy regularnie – mówi Lidia Zakrevska. – Cały czas przychodzą też nowe osoby, m.in. dzięki naszej aktywności w mediach społecznościowych.
Franczyzodawca pomoże
Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake zapewnia, że franczyzobiorcy, niezależnie od kraju, z którego pochodzą zawsze mogą liczyć na wsparcie centrali. – Zarówno w kwestii dostosowania biznesu do obowiązujących w naszym kraju przepisów np. Sanepidu, jak również wymagań techniczno – prawnych, związanych z umową najmu lokalu i czy prowadzeniem kawiarni – wyjaśnia franczyzodawca. – Pomagamy w wyborze najlepszej formy działalności, dajemy mocne zaplecze wiedzy biznesowej, wyposażamy w receptury. Posiadamy autorskie podręczniki szkoleniowe, z których mogą korzystać franczyzobiorcy i osoby pracujące na produkcji, sprzedaży czy obsłudze. Jeśli współpraca dobrze się układa, z czasem przekazujemy także wypracowane lokalnie kontakty biznesowe oraz zaczynamy wspólnie budować struktury B2B. Dużym atutem Fit Cake, co często podkreślają zagraniczni franczyzobiorcy, jest to, że można na nas liczyć 24 h na dobę. Skróciliśmy do minimum ciąg komunikacyjny w naszym biznesie. Przedsiębiorca potrzebujący wsparcia czy wyjaśnień nie odbija się od sekretarek i kierowników. Partner zawsze wie do kogo się zgłosić i ma natychmiast odpowiedź.
WIZYTÓWKA FIT CAKE
Sieć lokali ze zdrowymi słodyczami.
- min. kwota inwestycji 19 tys. zł
- miasta powyżej 20 tys. mieszkańców
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...