Nadchodzi czas na lody
Marka Mini Melts udowodniła, że choć Polacy są gastronomicznymi tradycjonalistami, to i nowości mają szansę się przyjąć. Mini Melts oferuje lody mrożone metodą kriogeniczną, czyli ciekłym azotem. Wytwarzane są w temperaturze -197°C i mają kształt drobnych kuleczek. Ubiegły rok był dla Mini Melts wyjątkowo dobry.
– Rozbudowaliśmy sieć i zwiększyliśmy sprzedaż, nawet przekraczając założenia, które mieliśmy na początku ubiegłego roku. Wysokie obroty osiągały zwłaszcza lokalizacje sezonowe, w atrakcyjnych turystycznie miejscach. Polacy ubiegłoroczne wakacje spędzali bowiem w większości w kraju – podkreśla Marcin Sroka, koordynator ds. rozwoju sieci Mini Melts.
Sezon się zbliża
W 2021 roku marka Mini Melts miała ok. 500 punktów sezonowych, do tego dochodzi ponad 300 punktów, które działają przez cały rok (w tym automaty vendingowe).
– Zakładamy, że w tym roku naszych stoisk będzie jeszcze więcej. Jednak jeśli chodzi o liczby, to bardziej liczy się dla nas ilość sprzedawanego produktu. Duża sprzedaż to duże dochody. A jeśli punkty będą zarabiać, to partnerzy co rok będą do nas wracali, zadowoleni z zyskowności biznesu – dodaje Marcin Sroka. – Choć oczywiście zdajemy sobie sprawę, że większa sieć oznacza wyższą rozpoznawalność, co też przekłada się na popularność marki i sprzedaż. Nad wzrostem rozpoznawalności pracujemy również w sieci, m.in. w social mediach czy prowadząc sprzedaż online.
Całoroczne lokalizacje to np. galerie handlowe czy wewnętrzne place zabaw. Jeśli chodzi o punkty sezonowe, to niektóre z nich zaczynają sezon już w kwietniu, inne w maju, a np. nadmorskie dopiero w czerwcu. Sezon nad morzem jest najkrótszy (bo obejmuje właściwie tylko wakacje), ale za to najbardziej intensywny, ze względu na dużą liczbę klientów.
– Najdłużej działające nasze lokalizacje sezonowe pracują natomiast od kwietnia do końca października – mówi Marcin Sroka.
Partner lub franczyzobiorca
Mini Melts oferuje partnerski lub franczyzowy model współpracy. W pierwszym przypadku partner inwestuje tylko w towar, stoisko otrzymuje od centrali bezpłatnie.
– Jakieś 80 proc. naszych umów to właśnie umowy partnerskie – nie ukrywa Marcin Sroka. – To bardzo bezpieczna forma współpracy, ze względu na brak kosztów na wejściu.
W przypadku franczyzy stoisko należy kupić lub wydzierżawić. Koszt dzierżawy zależy od rodzaju wybranego stoiska, a jest ich kilka. Mniejsze, typu compact, to wydatek 4 tys. zł netto w skali roku. Przy większym roczny czynsz wynosi 6 tys. zł netto. Franczyzobiorca kupuje towar po niższych cenach niż partner.
– Jesteśmy bardzo elastyczni, jeśli chodzi o zasady współpracy i umożliwiamy np. przejście z formatu partnerskiego na franczyzę, jeśli to dla kogoś bardziej opłacalne i wygodne – podkreśla Marcin Sroka.
Niektórzy partnerzy i franczyzobiorcy mają po kilka, a nawet kilkanaście stoisk i współpracują z Mini Melts od kilku lat z rzędu.
– Raczej traktują nasz koncept jako dodatkowe źródło dochodów, prowadząc także inne biznesy – przyznaje Marcin Sroka. – Nawet ci, którzy nie muszą. Bo przy odpowiedniej liczbie dobrze zlokalizowanych stoisk można w sezonie zarobić na cały rok.
Co istotne, Mini Melts umożliwia dołączenie do sieci w każdym momencie, także w trakcie trwania sezonu.
– Oczywiście, lepiej zgłosić się wcześniej i zacząć zarabiać od początku sezonu – nie ukrywa Marcin Sroka. – Najwięcej umów podpisujemy do maja. Ale jesteśmy zawsze przygotowani i mamy stoiska w zapasie, ponieważ w każdej chwili może się pojawić jakaś ciekawa i atrakcyjna lokalizacja.
WIZYTÓWKA MINI MELTS
Sieć punków z lodami mrożonymi ciekłym azotem.
- ok. 800 punków
- dzierżawa stoiska 4-6 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali