Biznes bez cukru
Jak przebiega rozwój sieci Ciacho bez cukru?
Ubiegły rok zakończyliśmy liczbą 15 placówek. Mamy ambitny plan, że w tym roku w sumie osiągniemy liczbę 25-30 punktów. Część umów jest już zakontraktowanych, kilka lokali jest w fazie przygotowań. Chciałbym, aby w każdym polskim mieście była cukiernia ze zdrowymi słodyczami. Aby klienci mieli alternatywę do tradycyjnych wyrobów cukierniczych i mogli zdrowe słodycze wpisać na stałe w swój jadłospis. Świadomość Polaków dotycząca trendów żywieniowych jest coraz wyższa. To sprzyja rozwojowi naszego konceptu.
Na jakie rynki teraz wchodzicie?
Chcemy być w miastach liczących od 60 tys. mieszkańców. Skupiamy się obecnie na większych lokalizacjach, a te mniejsze traktujemy jako uzupełnienie sieci.
Jakie macie wymagania wobec kandydatów na franczyzobiorców?
Trzeba mieć świadomość, że gastronomia nie jest łatwym biznesem. Zwłaszcza pierwszy rok jest bardzo trudny. Trzeba mocno zaangażować się w pilnowanie i rozwój biznesu, dbałość o standardy obsługi, wysoką jakość wyrobów. Choć dopuszczamy też opcję, w której franczyzobiorca jest tylko inwestorem. Wtedy jednak należy zatrudnić odpowiedniego menedżera, odpowiedzialnego za zarządzanie lokalem. Oczekujemy również, że nasi franczyzobiorcy będą popularyzować ideę zdrowego odżywiania.
Co zawiera wasza oferta franczyzowa?
Można ją streścić hasłem: all in one. W zamian za jednorazową opłatę licencyjną, która wynosi 25 tys. zł netto, franczyzobiorca otrzymuje dosłownie wszystko: dwa formaty biznesowe do wyboru, pełne menu, receptury, szkolenia i duży pakiet wsparcia.
Jakie to formaty biznesowe?
Franczyzobiorca może otworzyć cukiernię lub kawiarnię. W cukierni jest część produkcyjna, do tego zabudowa barowa i niewielka sala konsumpcyjna. Cukiernie bazują na sprzedaży na wynos, która stanowi ok. 85 proc. całości. Z kolei kawiarnie są większe (od 70 m2), mają większą salę konsumpcyjną, jest też większa dywersyfikacja sprzedaży: ok. 35 proc. na miejscu i ok. 65 proc. na wynos. Oczywiście produkcja także odbywa się na miejscu.
Z jakimi wydatkami na inwestycję trzeba się liczyć?
Trudno precyzyjnie podać koszty inwestycji, bo wiele zależy od stanu lokalu, jaki wybierzemy. Oczywiście najlepiej znaleźć lokal już przystosowany do potrzeb gastronomii. W przeciwnym przypadku koszty adaptacji bedą wyższe. Zdarzyło się, że sama adaptacja kosztowała 10 tys. zł, ale bywały lokale, w których należało na to przeznaczyć 60 tys. zł. Dodatkowym wydatkiem jest zakup wyposażenia. To koszt 35-60 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna, jak już wspomniałem, wynosi 25 tys. zł. Do tego należy doliczyć 4 tys. zł z przeznaczeniem na pakiet marketingowy.
W jakim zakresie franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie centrali?
Nasze wsparcie jest bardzo szerokie. Pomagamy w wyborze lokalu i formatu biznesowego. Zapewniamy projekt technologiczny i aranżacji wnętrza. Franczyzobiorca otrzymuje wyłączność terytorialną. Udostępniamy mu wszystkie receptury, aktualizowane przez cały okres trwania umowy. Dostaje od nas podręcznik operacyjny, korzysta z upustów i rabatów na zamówienia sieciowe, ma dostęp do materiałów reklamowych i ofertowych, zapewniamy marketing sieciowy, obsługę strony internetowej. Oczywiście gwarantujemy też pakiet szkoleń, w tym praktycznych z przygotowywania naszych produktów, ze standardów obsługi, zarządzania biznesem. Pomagamy też w rekrutacji cukierników. Bo jednak uważam, że produkcja powinna zajmować się osoba z choćby niewielkim doświadczeniem cukierniczym. Nie jest sztuką bowiem zlepić kilka składników i nazwać to ciastem. Cukiernik wie np. w jakiej temperaturze powinien łączyć produkty, jaka jest odpowiednia konsystencja itd. To tak, jak z dobrym kucharzem. A wbrew pozorom, na polskim rynku nie jest trudno znaleźć dobrego cukiernika.
WIZYTÓWKA CIACHO BEZ CUKRU
Sieć cukierni ze zdrowymi słodyczami.
- 15 lokali
- opłata licencyjna 25 tys. zł
- opłata miesięczna 500 zł plus 1 proc. od obrotu (nie licząc sprzedaży lodów i B2B)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...