Zanim wystartuje biznes / Uruchomienie salonu Orient Massage i Thai Organic trwa ok. trzech miesięcy. Najważniejszy jest remont i dopasowanie wnętrza punktów do standardów salonów spa.
Niedziela
10.04.2022
Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz w ubiegłym miesiącu otworzyli trzeci salon masażu, udowadniając, że nawet w niesprzyjających czasach można z powodzeniem rozwijać biznes.
 

Zaczynaliście biznes w czasach, które większość wolała spokojnie przeczekać. Proszę opowiedzieć, jak to było?

Początki nie były łatwe, bo pierwsza inwestycja w Zielonej Górze ruszyła zaraz przed pierwszym lockdownem w marcu 2020 roku. Mieliśmy kłopot z masażystkami, które przyjechały na kontrakt z wyspy Bali. Musiały czekać, bo nie pracowaliśmy. Na szczęście mogłem liczyć na pomoc centrali i przetrwać trudny okres. Ostatecznie pierwszy rok pandemii był udany. W kolejnym roku, czyli w maju 2021 roku uruchomiliśmy salon Thai Organic we Wrocławiu i teraz w marcu 2022 roku w Poznaniu też Thai Organic.

A więc co rok nowa placówka. Czy to oznacza, że za rok będzie kolejna inwestycja?

Niewykluczone. Niemniej jednak teraz jest czas na rozwój istniejących już punktów. Trzeci salon nie był planowany. Decyzja o inwestycji zapadła spontanicznie. Tym bardziej musimy skupić się na dotychczasowych zasobach naszego biznesu.

Co oznacza, że ostatnia inwestycja była spontaniczna?

Nie planowaliśmy jej. Salon w Poznaniu otworzyliśmy za namową Piotra Buchalskiego, prezesa i właściciela sieci Orient Massage i Thai Organic. Znalazł bardzo dobrą lokalizację w dobrej cenie najmu. Lokal był duży, z dużą witryną, parkingiem i ruchliwą ulicą oraz kinem naprzeciwko. Wkrótce podpisali umowę najmu, remont zaczęliśmy w lutym, natomiast otwarcie nastąpiło w połowie marca.

Jaka jest odległość między wszystkimi salonami? Czy nie stanowi problemu ciągłe pokonywanie odległości?

Odległość między miastami to 120-140 km, którą można pokonać drogą szybkiego ruchu w ok. 1,5 godz. Podróż nie jest więc uciążliwa, natomiast dobrze poukładany biznes nie wymaga codziennej obecności na miejscu. W salonach jestem kilka razy w tygodniu. Korzystamy z systemu, który pozwala zdalnie monitorować rozliczenia i prowadzić ewidencję sprzedaży usług online. Nie jest to trudny biznes, a korzystając z narzędzi IT i internetu cały czas czuwamy nad jakością funkcjonowania placówek. Kluczowym czynnikiem w tym biznesie jest pozyskanie klientów. Trzeba więc wykazać się determinacją i cierpliwością. Generalnie jednak biznes jest przyjemny i nie stresujący. Model jest łatwy w obsłudze i nie powoduje zaskakujących sytuacji. Jednym z głównych narzędzi promocji jest internet, kampanie Google i na Facebooku, ale również networking i marketing szeptany.

Proszę opowiedzieć, jak wygląda otwarcie salonu masażu.

Każdy salon masażu Orient Massage i Thai Organic zaczyna działalność z dwiema terapeutkami, natomiast z czasem, gdy zaczyna przybywać klientów, zespół masażystek powiększa się o kolejne osoby. Tak też było w przypadku naszych salonów. Zaczynaliśmy z dwiema masażystkami w każdej placówce, natomiast teraz w Zielonej Górze pracuje ich cztery, i we Wrocławiu również cztery. Salony otwarte są przez dziesięć godzin od 12:00 do 22:00 przez sześć dni w tygodniu od wtorku do niedzieli. Standardowo w ciągu jednego dnia jedna terapeutka wykonuje ok. siedmiu zabiegów. Na koniec dnia lokale są dokładnie sprzątane, natomiast między masażami łóżka są dezynfekowane, wymieniane są ręczniki i za każdym razem przygotowywana jest dla nowego klienta jednorazowa bielizna. 

Uruchomienie salonu Orient Massage i Thai Organic trwa ok. trzech miesięcy. Najważniejszy jest remont i dopasowanie wnętrza punktów do standardów salonów spa. Otrzymaliśmy od centrali projekt aranżacji, a także wsparcie ekip budowlanych. Wyposażenie salonów w sprzęt i akcesoria też leży w gestii franczyzobiorcy. Otrzymaliśmy kontakt do producenta sprzętu od sieci. Wszystkie łóżka zostały wykonane dla nas na specjalne zamówienie i obrandowane logo obu Orient Massage i Thai Organic. Naszą rolą było tylko skontaktowanie się z producentem i poinformowanie o ilości sprzętu, którą chcemy zamówić. Rozliczenie również odbyło się także bezpośrednio z dostawcą, bez udziału centrali.

A jak wyglądają kwestie związane z zatrudnieniem masażystek?

Rekrutację masażystek, przelot, ZUS-u i podatki załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia. Do franczyzobiorców przyjeżdżają masażystki przeszkolone, z certyfikatem wiedzy z zakresu masażu oraz znające język angielski.

Oprócz masażystek w każdym salonie pracują dwie recepcjonistki, Polki.

Czym się różnią koncepty – Orient Massage i Thai Organic?

Bardziej zaawansowanym inwestycyjnie modelem biznesowym jest Orient Massage z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. W obu salonach są strefy relaksu, gdzie klienci mogą skosztować napary z ziół i inne napoje pochodzenia roślinnego. Większy metraż salonu we Wrocławiu pozwolił wyposażyć go w fontanny i żywe rośliny, które mają kojąco wpływać na klientów. W obu salonach można też na wynos kupić zioła i napary, a także naturalne kosmetyki dedykowane wyłącznie dla Orient Massage i Thai Organic.

Jakie usługi oferują salony?

Oferta zróżnicowana jest pod względem wykonywania rytuałów i techniki masażu. Czas trwania zabiegów waha się od 40 minut do dwóch godzin. Najczęściej klienci korzystają z klasycznych masaży balijskich relaksacyjnych oraz z dwugodzinnych masaży połączonych z rytuałami. Usługa zaczyna się od klasycznego masażu, następnie jest peeling całego ciała z masażem i kąpiel witaminowa. Do wyboru są klasyczne masaże i zabiegi upiększające, regenerujące i relaksujące oraz bardziej zaawansowane zabiegi z elementami pasywnej jogi i rozciąganiem, a także rytualnymi kąpielami. Dużo osób korzysta także z masaży sportowych, masaży pleców i na wiosnę z masaży wyszczuplających antycellulitowych. Balijski masaż skupia się nie tylko na fizyczności, ale również na duchowości i umyśle. Orient Massage i Thai Organic łączy szereg technik i sprawdzonych terapii pochodzących z krajów dalekiej Azji.

Kto najczęściej korzysta z masaży? Jaka grupa klientów?

Najpopularniejszą grupą klientów są kobiety, aczkolwiek coraz chętniej z masażu korzystają mężczyźni i pary, dla których masaż jest formą randki. Polacy polubili masaże i dostrzegają w nich wartość zdrowotną oraz relaksacyjną, która pozytywnie wpływa na samopoczucie i kondycję psychiczną. Przypuszczam, że przyczynił się do tego COVID-19, który spotęgował dbałość Polaków o zdrowie i kondycję. Moda na zdrowy tryb życia nastała jeszcze przed pandemią, ale teraz zyskała jeszcze bardziej na znaczeniu.

WIZYTÓWKA ORIENT MASSAGE I THAI ORGANIC

Sieć salonów masażu.

Koszt inwestycji:

  • Orient Massage od 60 do 300 tys. zł
  • Thai Organic, górna granica inwestycji 250 tys. zł (cena zależy od powierzchni lokali)

Liczba wszystkich salonów:

  • Orient Massage i Thai Organic: 20 salonów
  • Pijalnia Ziół Natura Organica: 21 punktów

Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz / "Salon masażu w Poznaniu otworzyliśmy za namową Piotra Buchalskiego, prezesa i właściciela sieci Orient Massage i Thai Organic. Znalazł bardzo dobrą lokalizację w dobrej cenie najmu".

POPULARNE NA FORUM

Biznes z masażystkami z Bali

Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Opinie o współpracy z Yasumi

Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...

5 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2024
Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020