W salonach Dr Materac klienci kupią nie tylko materace, ale też meble i akcesoria do sypialni. Jako że marka chce rozbudowywać sieć sklepów, stawia mocno na franczyzę. Franczyzobiorców wspiera w znalezieniu lokalu i negocjacji warunków najmu oraz przystosowaniu obiektu do wytycznych centrali. Zapewnia pełne wsparcie marketingowe jak i logistyczne, szkolenia, pomaga w pozyskaniu części środków finansowych na rozpoczęcie działalności.
Średnia wysokość inwestycji wynosi ok. 500 zł netto za 1 m2 powierzchni lokalu przy czym należy pamiętać, że ponad 80 proc. wartości inwestycji to zakup towaru ekspozycyjnego. Według franczyzodawcy, zwrot zwykle następuje w okresie od 6 a 24 miesięcy.
EDU wraca do gry
Akademia Umiejętności EDU czeka na nowych klientów i franczyzobiorców. Koncept od 17 lat specjalizuje się w organizowaniu kursów szybkiego czytania i technik pamięciowych. Dwa lata pandemii skomplikowało pracę ośrodków funkcjonujących pod tą marką, z uwagi na konieczność prowadzenia zajęć online. Teraz na szczęście wszystko wraca do normy.
– Nauka zdalna, szczególnie w przypadku dzieci, nie do końca zdała egzamin. Wielu uczniów nie potrafiło się przystosować do pracy w tym trybie i teraz potrzebują uzupełnić luki edukacyjne. Nasze ośrodki mogą w tym pomóc. Rośnie liczba zapytań od rodziców. Pandemia dostarczyła nam nowych klientów – mówi Albert Pietras, założyciel i dyrektor Akademii Umiejętności EDU.
Akademia prowadzi nabory wśród kursantów i szuka nowych partnerów biznesowych, którzy chcą przystąpić do franczyzy, czyli objąć w zarządzanie własny ośrodek. Sieć pomoże wybrać lokalizacje do prowadzenia biznesu, wesprze w rekrutacji trenerów i wyposaży właścicieli ośrodków w materiały szkoleniowe.
– Wymagana opłata wstępna to 2149 zł. W jej ramach można wyszkolić dwoje trenerów i otrzymać podstronę firmową wraz z adresem e-mail. Każdy, kto przystąpi do naszego biznesu do końca lipca, będzie w ramach promocji zwolniony przez cały okres trwania współpracy z ponoszenia dodatkowych kosztów, tj. wpisowe, kaucja czy miesięczna opłata. Ma też z naszej strony zapewnioną przez rok darmową obsługę szkolnej infolinii – zachęca Albert Pietras.
Stacja po nowemu
Circle K modernizuje swoje stacje paliw. Taką modernizację przeszła ostatnio stacja w Olsztynie, zlokalizowana w centrum miasta, w pobliżu starówki. Została wyposażona zgodnie z konceptem Horizon, który wprowadza nowoczesny wystrój wnętrza, dzięki czemu klienci mogą skorzystać z rozbudowanej stref gastronomicznej lub odpocząć w strefie wypoczynkowej.
Stacja Circle K w Olsztynie została wyposażona z troską o środowisko naturalne, zastosowano oświetlenie LED oraz urządzenia zapobiegające przekroczeniom zużycia energii przyłączeniowej, w toaletach zamontowano ekobaterie, a na terenie stacji prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów. Przygotowywane na miejscu kanapki czy Hot Dogi sprzedawane są w opakowaniach eco friendly, które nie zawierają plastiku i całkowicie nadają się do recyklingu. Na stacji dostępne są także papierowe słomki i jednorazowe sztućce wykonane z pestek awokado.
Podobnie jak na wszystkich stacjach Circle K, także na tej w Olsztynie wprowadzono możliwość płatności z poziomu aplikacji.
Muszkieterowie zadowoleni
Po pierwszym kwartale br. obroty Grupy Muszkieterów, zrzeszającej blisko 500 polskich przedsiębiorców, wyniosły ponad 2 mld zł. To wzrost o ponad 210 mln zł i tym samym o 12 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Obroty sieci Intermarché, nie licząc stacji paliw, kształtowały się na poziomie ponad 1 mld zł, ze wzrostem o ponad 8 proc. na sklepach porównywalnych („like-for-like”), zaś sieć Bricomarché wypracowała 700 mln zł obrotów łącznej sprzedaży – to wzrost o blisko 11,5 proc. rdr.
– Na przestrzeni ostatnich dwóch lat branża handlu detalicznego musiała mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Do trudności związanych ze skutkami pandemii oraz ze stale rosnącą inflacją dołączył niedawno kryzys wywołany rosyjską agresją na Ukrainę – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. – Mimo to Grupa odnotowuje bardzo solidne obroty po pierwszym kwartale roku, co oznacza, że powróciliśmy na ścieżkę stałego i rentownego wzrostu. Zamierzamy na niej pozostać i coraz dynamiczniej rozwijać nasze szyldy na polskim rynku. W najbliższych tygodniach, na podstawie danych rynkowych, będziemy mogli potwierdzić, że dynamika naszego wzrostu jest rzeczywiście szybsza niż rynku i na oczekiwanym poziomie.
CCC się chwali
Grupa CCC zamknęła 2021 rok (luty 21-styczeń 22) przychodami na poziomie 7,6 mld zł, co daje blisko 45-procentowy wzrost rdr. Ponad połowę tej kwoty stanowił e-commerce. Pomimo istotnych ograniczeń w handlu stacjonarnym w pierwszym kwartale, spółka poprawiła wynik operacyjny o blisko 583 mln zł rdr. Wzrost obrotów zanotowały wszystkie szyldy Grupy.
W 2021 r. Spółka postawiła na ekspansję modelu omnichannel. Cyfryzacji sieci stacjonarnej i debiutom kanałów online na nowych rynkach, towarzyszyły inwestycje w logistykę. Miniony okres to również poszerzenie portfolio marek, a także, debiut HalfPrice.
– Rok 2021 był dla nas rekordowy pod kątem przychodów. Rynek wymaga dziś elastyczności, zwinności i szybkości w działaniu. Grupa CCC jest gotowa do tego wyścigu – jasno określiliśmy kierunki rozwoju w strategii „GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform”. Bogata i zróżnicowana oferta, silny e-commerce i zadowoleni klienci, którzy robią zakupy, gdzie chcą, jak chcą i kiedy chcą – to nasze długoterminowe cele, które realizowaliśmy z sukcesem również w minionym okresie. Chcemy dalej, konsekwentnie wzmacniać pozycję lidera branży w regionie CEE – mówi Dariusz Miłek, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy CCC.
Najszybciej rosły przychody MODIVO, które w analizowanym okresie osiągnęły poziom 540 mln zł, co przekłada się na wzrost aż o 125 proc. w ujęciu rdr. Drugi szyld z grupy kapitałowej MODIVO – eobuwie.pl – wypracował przychód na poziomie niemal 2,9 mld zł (+ 41 proc. rdr). Obroty CCC rosły w tempie 37 proc. rdr, a przychody tego szyldu w 2021 roku wyniosły 3,6 mld zł. Koncept HalfPrice, który zadebiutował w maju 2021 r., osiągnął natomiast sprzedaż na poziomie 237 mln zł. Warto również podkreślić, że DeeZee po raz pierwszy w historii przekroczyło granicę 100 mln zł przychodów w skali roku, rosnąc o 55 proc. rdr.
Koku Sushi nie marnuje
KOKU Sushi znalazło własny sposób na wdrożenie w życie idei lesswaste. Od początku kwietnia goście restauracji na Rynku Kościuszki w Białymstoku mogą codziennie upolować boxy sushi w bardzo korzystnej cenie. Co się w nich znajduje? Rolki i przekąski z lunch bufetu. Sieć podaje, że dzięki temu restauracja ma blisko 90 proc. mniej zmarnowanych składników i potraw każdego dnia. – Od poniedziałku do piątku punktualnie o godzinie 16.15 puszczamy w mediach społecznościowych relację o tym, ile boxów jest do zgarnięcia. Następnie zbieramy zamówienia telefonicznie i zapraszamy po odbiór – z własną torbą. Dlaczego? Żeby było jeszcze bardziej ekologicznie – tłumaczy Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci Koku Sushi i dodaje, że dzięki temu działaniu codziennie udaje im się uratować kilka kilogramów dobrego, pełnowartościowego jedzenia.
Oferta lunch bufetu zakłada, że w godzinach od 12 do 16 goście płacą jedną ustaloną kwotę i mogą zjeść tyle, ile chcą ze szwedzkiego stołu. KOKU Sushi dba, aby bufet był do końca pełny, więc siłą rzeczy powstają nadwyżki.
– Szukaliśmy rozwiązania, w jaki sposób je zagospodarować. Stąd pomysł na akcję “KOKU nie marnuje” i bardzo proste zasady uczestnictwa. Ogromnie nas cieszy, że inicjatywa spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem i codziennie boxy rozchodzą się w zaledwie kilka minut – dodaje restauratorka.
Obecnie pod szyldem KOKU Sushi działa 45 restauracji w całym kraju.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...