Zyski z ubezpieczeń
Jakie jest obecnie zainteresowanie klientów produktami ubezpieczeniowymi? Które z nich są najpopularniejsze?
Jako multiagencja ma w ofercie wszystkie rodzaje produktów ubezpieczeniowych. W okresie ostatniego roku zanotowaliśmy znacznie wyższą niż dotychczas dynamikę sprzedaży ubezpieczeń życiowych i majątkowych. Stale wzrasta też w naszej sieci poziom sprzedaży ubezpieczeń motoryzacyjnych.
A jak przebiega rozwój sieci RCU Ubezpieczenia?
Mamy obecnie 5 placówek własnych i 130 biur agencyjnych. W tym roku planujemy wzrost liczby placówek na poziomie 10-15 proc. Interesuje nas stały rozwój sieci punktów sprzedaży na terenie Śląska i generalnie Polski południowej i południowo-zachodniej, która już teraz staje się drugim dynamicznie zwiększającym sprzedaż regionem. Ale wdrożyliśmy też działania dotyczące rozszerzenia sieci sprzedaży na obszarze Polski północno-wschodniej.
Skupiacie się na dużych czy mniejszych miastach?
Z naszych wieloletnich doświadczeń wynika, że wielkość miasta nie jest parametrem mającym kluczowe przełożenie na efekt sprzedażowy. Ważniejsza jest specyfika miasta i dopasowanie standardów pracy placówki do tej specyfiki. Nasi partnerzy osiągają spektakularne wyniki zarówno w miastach z 5 tysiącami mieszkańców, jak i w największych miastach Polski.
Czy kandydat na agenta musi mieć doświadczenie w ubezpieczeniach?
Chętnie nawiązujemy współpracę z osobami doświadczonymi w branży, ale mile widziani są także kandydaci bez doświadczenia. Jednak każdy licencjobiorca z czasem powinien stać się ekspertem ubezpieczeniowym, nabierającym kompetencji wraz z rozwojem swojej działalności. Muszę podkreślić, że model, w którym franczyzobiorca zatrudnia pracowników, sam nie będąc specjalistą od ubezpieczeń w naszej ocenie nie sprawdza się. Szukamy więc przede wszystkim osób, które mają świadomość, że ubezpieczenia to obszar trudny, wymagający kompetencji, a same efekty finansowe dla nowego agenta nie pojawiają się z dnia na dzień. Docelowe przychody są jednak wielokrotnie wyższe niż średnia krajowa. Idealny kandydat to osoba, która będzie samodzielnie prowadziła swój biznes, a z czasem rozszerzy możliwości sprzedażowe placówki w oparciu o nowych pracowników.
Czy kwota inwestycji, potrzebna na starcie, jest wysoka?
Próg wejścia we franczyzę RCU Ubezpieczenia to 15 tys. zł. W zależności od tego, czy franczyzobiorca ma czy nie ma doświadczenia w branży, może skorzystać z różnych wariantów wsparcia ze strony centrali. Mamy fantastyczne możliwości rozwoju dla agentów z doświadczeniem, czyli osób które są już obecnie agentami ubezpieczeniowymi i szukają możliwości dalszego rozwoju w sieci RCU. Taki agent może zostać zwolniony z opłaty franczyzowej lub skorzystać działania, które nazywamy Premią na Start. Otrzymuje premię za rozpoczęcie współpracy w naszej sieci. Oferujemy także bardzo popularny wariant o nazwie Pas Startowy. To opcja dla osób nowych w branży ubezpieczeniowej. W początkowym okresie funkcjonowania placówki agent otrzymuje od nas bezzwrotne wsparcie, jeśli realizuje założony poziom sprzedaży.
Na jakie wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy RCU Ubezpieczenia?
Za wspomniane 15 tys. zł agent otrzymuje m.in. oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne placówki oraz wyposażenie biura, pakiet informatyczny, reklamowy, wsparcie centrali w uzyskaniu dofinansowania. Dodatkowo biuro dostaje też własną stronę internetową, profile w mediach społecznościowych, wpisy w systemach mapowych w formie wizytówek.
Agenci mają zapewnione szkolenia, konsultacje z indywidualnym opiekunem, dostęp do pomocy online, dostęp do portalu agenta, bazy materiałów graficznych i wizerunkowych. Otrzymują też dostęp do systemu informatycznego, które wspiera go w opracowaniu oferty. Jest to rozwiązanie zintegrowane z systemami towarzystw ubezpieczeniowych , które pozwala na opracowanie oferty i zamknięcie jest w naszym systemie, bez potrzeby przechodzenia na portale TU. To ogromne ułatwienia pracy, szczególnie dla agentów z małym doświadczeniem. System ten już docelowo przejmie w całości obowiązki agentów RCU dotyczące rozliczeń i wymiany dokumentów z centralą.
A ile można w tym biznesie zarobić?
Franczyzobiorcy zarabiają głównie na marży ze sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. To nasz core business. Stale poszerzamy jednak możliwości. Dziś Agenci RCU korzystają z systemu SOL - System Obsługi Leadów, dzięki któremu przy minimalnym poziomie zaangażowania własnego mogą polecać produkty wakacyjne i finansowe. Są to projekty, które w coraz większym stopniu będą wpływały na poziom przychodów naszych agentów. Średni zarobek agenta RCU Ubezpieczenia przekracza 150 tys. zł rocznie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA RCU UBEZPIECZENIA
Multiagencja ubezpieczeniowa.
- 5 placówek własnych
- 130 biur agencyjnych
- kwota inwestycji 15 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Agenci ubezpieczeniowi nie narzekają na brak klientów. A licencji na biznes w tym segmencie rynku też nie brakuje.
Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.