Restauracja z polską kuchnią
Koncept Pierogarnie Stary Młyn ma 15 lat. Pierwsza Pierogarnia została otwarta w 2007 r., w Toruniu jako Stary Toruń. Co ciekawe to najprawdopodobniej jedyna restauracja w Polsce, przez którą płynie rzeka - Struga Toruńska. Można ją oglądać przez szybę w podłodze restauracji.
– Pierogarnia Stary Młyn to sieć restauracji, którą założyliśmy z miłości do smaków dzieciństwa – mówi Maciej Podlaszewski, franczyzodawca Pierogarni Stary Młyn. – Gdy zaczynaliśmy, byliśmy restauracją z niewielkim zespołem, który rozpoczynał przygodę z gastronomią. Przez pewien czas wspierała nas nawet moja babcia, wypiekając ciasta w swoim domowym piekarniku. Dziś jesteśmy prężnie rozwijającą się siecią.
Specjalnością Pierogarni Stary Młyn jest kuchnia polska, w szczególności oczywiście pierogi.
– Łączymy ją jednak z nowoczesnymi, kreatywnymi pomysłami. Pamiętamy o tradycji, ale idziemy z duchem czasu, to bardzo ważne by cały czas się rozwijać. Szczególnie w branży gastronomicznej, która w ostatnich latach przechodzi gwałtowne przemiany – zauważa Maciej Podlaszewski. – Dziś restauratorzy coraz chętniej sięgają po regionalne produkty, bezpośrednio od producentów i łączą je z globalnymi trendami.
Pierogi na starówce
Pierogarnie Stary Młyn mają dziś 10 restauracji, sześć własnych i cztery franczyzowe. Lokale znajdują się w Toruniu, Bydgoszczy, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi i Kaliszu.
– Otwarcie każdej restauracji to długie miesiące budowy, przystosowania lokalu do warunków gastronomicznych oraz uzyskiwania pozwoleń – nie ukrywa franczyzodawca. – Z otwarciem wiąże się zawsze niespodzianka dla danego miasta, więc nigdy nie zdradzamy gdzie w następnej kolejności się pojawimy. Plany oczywiście są i mogę zdradzić, że nie obejmują tylko granic Polski.
Koncept kieruje swoją ofertę głównie do dużych miast. Stawia na lokalizacje w centralnych punktach: otoczenie starówek, rynków głównych.
– Tego typu lokalizacje zapewniają dopływ dwojakiego rodzaju klientów – lokalnych mieszkańców, ale też turystów, odwiedzających najatrakcyjniejsze części miasta – wyjaśnia Maciej Podlaszewski.
Franczyzobiorcą może zostać każdy, kto posiada wystarczające środki finansowe i chce je zainwestować w otwarcie restauracji. Szacunkowy koszt związany z inwestycją to – według obliczeń licencjodawcy – od 6 tys. zł za 1 m2. Oczywiście zależy od rozmiarów lokalu oraz nakładu prac, potrzebnych na przystosowanie go do wymaganych standardów. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 7 proc. od obrotu.
Pańskie oko lokal tuczy
Kandydaci na franczyzobiorców Pierogarni Stary Młyn nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii.
– Jako franczyzodawcy zapewniany szkolenia, które odpowiednio przygotują przyszłego kandydata do pracy w restauracji – podkreśla Maciej Podlaszewski. – Wymagamy, aby franczyzobiorcy osobiście angażowali się w prowadzenie restauracji, zwłaszcza na początku. Pozwoli im to na lepsze zrozumienie naszego systemu i zasad w nim obowiązujących. W ten sposób zdobędą też niezbędną wiedzę i doświadczenie, potrzebne do sprawnego zarządzania swoją pierogarnią. W późniejszym czasie mogą oddać część obowiązków menedżerom, ale pamiętajmy, że nawet najlepszy menadżer również musi być skutecznie rozliczany z efektów swojej pracy i właśnie wtedy osobiste zaangażowanie franczyzobiorcy bardzo się przyda.
WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN
Sieć restauracji z kuchnią polską.
- 10 restauracji
- kwota inwestycji od 6 tys. za 1 m2
- opłata wstępna 20 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...