Sprzedajemy kawę i rzemieślnicze słodycze
Po ukończeniu studiów Jakub Baumgart szukał pomysłu na biznes. Jego wybór padł na rodzinną palarnię kawy.
– W sumie prowadzę palarnię już od 9 lat. Cztery lata temu przeprowadziliśmy rebranding i działamy pod szyldem Baumgart Kaffee – opowiada Jakub Baumgart, franczyzodawca Baumgart Kaffee.
Dla ścisłości należy jednak dodać, że kawa to nie jedyny produkt w portfolio Baumgart Kaffee. Są też herbaty, a bardzo dużą część oferty stanowią rzemieślniczo produkowane słodycze, m.in. czekolady, praliny, czekoladowe lizaki – wszystko robione z prawdziwej belgijskiej czekolady.
– Sprzedaż słodyczy generuje obecnie największy procent naszych obrotów – podkreśla Jakub Baumgart. – To nie są tanie produkty, ale za to z najwyższej półki jakościowej. Najczęściej służą jako prezenty.
Sieć dystrybucji
Do tej pory Baumgart Kaffee rozwijał się organicznie, sprzedając swoje produkty poprzez przedstawicieli handlowych i dwa sklepy firmowe. Teraz chce zbudować sieć franczyzową. Franczyzobiorcy będą się zajmować regionalną dystrybucja produktów, z gwarancją wyłączności terytorialnej.
– Franczyzobiorcy będą nawiązywać i utrzymywać kontakty z klientami na swoim terenie, przyjmować zamówienia – wyjaśnia Jakub Baumgart. – A możliwości dystrybucyjne naszych produktów są bardzo szerokie. To m.in. lokalne sklepy w typie delikatesów, też sklepy ze zdrową żywnością, kwiaciarnie, kawiarnie, hotele, ale największy procent naszych klientów to firmy. Warto też nawiązać współpracę z agencjami reklamowymi, które przygotowują oferty dla klientów biznesowych. Możemy przygotować personalizowane produkty, sygnowane ich logo, czy też zestawy prezentowe dla pracowników. Przygotowywaliśmy np. jednorazowo 17 tys. takich zestawów dla Grupy LPP.
Do franczyzobiorców w konkretnych regionach będę też spływać zamówienia składane przez sklep internetowy.
Rozwój biznesu
Na inwestycję początkową potrzeba min. 40 tys. zł. Z czego 8 tys. zł to jednorazowa opłata wstępna, zawierająca pakiet szkoleń i materiałów marketingowych. Reszta kwoty przeznaczana jest na zatowarowanie w produkty.
– Wymagamy, aby były to pieniądze własne, nie pochodzące z kredytu – zaznacza Jakub Baumgart. – Ważne jest także, aby franczyzobiorca miał finansowe zabezpieczenie na minimum trzy pierwsze miesiące prowadzenia działalności. Każdy biznes wymaga czasu, aby mógł się rozkręcić.
Wraz z rozwojem biznesu franczyzobiorca będzie mógł zatrudnić własnych handlowców.
– Może też, choć nie musi otworzyć sklep stacjonarny – dodaje Jakub Baumgart. – Sądzimy, że najlepszy czas na taki ruch to najwcześniej po 3-6 miesiącach od nawiązania z nami współpracy.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.
– A nasze produkty są wysokomarżowe – podkreśla Jakub Baumgart. – Średnia marża to 40-50 proc.
Bumgart Kaffee docelowo chce mieć w całej Polsce 40 franczyzobiorców.
WIZYTÓWKA BAUMGART KAFFEE
Producent i dystrybutor kawy oraz rzemieślniczo wyrabianych słodyczy.
- inwestycja początkowa min. 40 tys. zł
- średnia marża 40-50 proc.

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Bezpieczna i rentowna współpraca - franczyza z Carrefour
Bricomarché i Intermarché to znane na międzynarodowych rynkach szyldy, należące do grupy Muszkieterów. O warunkach wejścia w ten biznes będzie można porozmawiać 13 i 14 marca na Targach Franczyza.
Żabka zakończyła 2024 rok otwarciem 11000. sklepu. W tym roku sieć zamierza uruchomić kolejnych tysiąc placówek.
Candy Pop, sklepy ze słodyczami z różnych zakątków świata, ruszają na podbój polskiego rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów