Fotowoltaika nie odchodzi do lamusa
4 ECO to firma z branży odnawialnych źródeł energii. W swojej ofercie ma zarówno m.in. instalacje fotowoltaiczne i pompy ciepła dla każdego profilu klienta, klimatyzację, rekuperacje, jak i wszystko, co związane jest z termomodernizacją budynków.
– Jako jedyni w Polsce oferujemy klientom mikrosfery, czyli strukturę izolacyjną do ocieplania w sektorze nieruchomości, przemyśle i innych branżach. Powłoka grubości 1 mm zastępuje 10 cm styropianu – mówi Tomasz Słowik, supervisor ds. sprzedaży i rozwoju salonów 4 ECO. – To szwedzki wynalazek, produkowany w Polsce.
Komunikatywny franczyzobiorca
Obecnie 4 ECO uruchamia sieć salonów franczyzowych. Oferuje dwa modele współpracy: stacjonarny i modułowy. Pierwszy zakłada otwarcie salonu sprzedaży w lokalu stacjonarnym. Natomiast format modułowy to zwykle kontener biurowy, który można ustawić w dowolnym miejscu – np. przy galerii handlowej, czy powstającym dużym osiedlu domów jednorodzinnych – i w razie potrzeby przenieść go w inne, atrakcyjniejsze miejsce.
– Kontener doskonale sprawdzi się w miejscach, gdzie nie ma możliwości otwarcia salonu stacjonarnego – dodaje Tomasz Słowik.
Salony 4 ECO brandowane są według standardów przyjętych przez firmę i tak też wyposażane. Na inwestycję początkową franczyzobiorcy potrzebują od 9 do 45 tys. zł, w zależności od wybranego modelu współpracy.
– Od kandydatów na franczyzobiorców nie oczekujemy doświadczenia w branży OZE. Powinni mieć jednak doświadczenie sprzedażowe oraz handlowe oraz umieć budować relacje z klientem – informuje Tomasz Słowik. – Ważne są również umiejętności komunikacyjne i kierownicze, ponieważ franczyzobiorcy będą tworzyć i poszerzać własny zespół handlowców oraz menedżerów. Każdy franczyzobiorca jest natomiast super menedżerem, który zajmuje się zarówno sprzedażą, jak i zarządzaniem.
Franczyzodawca podkreśla, że tego biznesu nie da się prowadzić w pojedynkę.
– Każdy salon na początek potrzebuje minimum dwóch aktywne działających osób – zauważa Tomasz Słowik. – Ze swojej strony pomagamy franczyzobiorcy zarówno w rekrutacji, jak i w gruntownym przygotowaniu przyszłych pracowników, poprzez szereg szkoleń produktowych. Szkolenie przechodzą też oczywiście sami franczyzobiorcy.
W kontakcie z klientem
Na franczyzobiorcy spoczywać będą takie obowiązki, jak reprezentowanie firmy w kontaktach z klientami, aktywne pozyskiwanie nowych klientów, a także ich obsługa, polegająca na wykonaniu audytu i wizji lokalnej na miejscu przyszłego montażu – co jest niezbędne, aby właściwe dobrać parametry instalacji do potrzeb klienta. Wszystkie zebrane dane przekazywane będą do centrali, a na ich podstawie zostanie przygotowana kompleksowa oferta i projekt.
– Po podpisaniu umowy z klientem, realizacją zamówienia (montażem) zajmuje się już ekipa monterów 4 ECO. Natomiast franczyzobiorca pozostaje w kontakcie z klientem, zajmuje się obsługą posprzedażową, serwisową odpowiadając na wszelkie jego potrzeby – dodaje Tomasz Słowik.
4 ECO obsługuje zarówno klientów indywidualnych jak i biznesowych, zajmuje się również dużymi projektami, jak kompleksowa budowa farm fotowoltaicznych czy komercyjna wentylacja i ogrzewanie.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca przyznaje, że w momencie gdy w życie weszły zmiany w przepisach dotyczących rozliczania energii uzyskanej z fotowoltaiki (od początku kwietnia br.), zainteresowanie nią chwilowo znacząco spadło.
– Ale miesiąca na miesiąc zaczyna się znów odradzać a wręcz rozpędzać – zauważa Tomasz Słowik. – Z pewnością przyczyną są stale rosnące ceny prądu oraz ceny komponentów i paliw. Dlatego w obecnej chwili każdy szuka oszczędności. Klientom 4 ECO oferujemy także specjalny program Prosument 2.0, dzięki któremu nie stracą na wyprodukowanej energii i będą mogli korzystać z warunków podobnych do tych, które obowiązywały przed zmianą z kwietnia tego roku.
WIZYTÓWKA 4 ECO
Firma z branży odnawialnych źródeł energii.
- 2 modele współpracy
- kwota inwestycji od 9 do 45 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
– Bycie lekarzem nauczyło mnie kilku rzeczy. Przede wszystkim życiowej pokory, która powinna nam towarzyszyć również wtedy, gdy realizujemy duże biznesowe projekty – mówi Radosław Wiśniewski, twórca odzieżowej grupy Redan, z wykształcenia lekarz.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...