Fotowoltaika nie odchodzi do lamusa
4 ECO to firma z branży odnawialnych źródeł energii. W swojej ofercie ma zarówno m.in. instalacje fotowoltaiczne i pompy ciepła dla każdego profilu klienta, klimatyzację, rekuperacje, jak i wszystko, co związane jest z termomodernizacją budynków.
– Jako jedyni w Polsce oferujemy klientom mikrosfery, czyli strukturę izolacyjną do ocieplania w sektorze nieruchomości, przemyśle i innych branżach. Powłoka grubości 1 mm zastępuje 10 cm styropianu – mówi Tomasz Słowik, supervisor ds. sprzedaży i rozwoju salonów 4 ECO. – To szwedzki wynalazek, produkowany w Polsce.
Komunikatywny franczyzobiorca
Obecnie 4 ECO uruchamia sieć salonów franczyzowych. Oferuje dwa modele współpracy: stacjonarny i modułowy. Pierwszy zakłada otwarcie salonu sprzedaży w lokalu stacjonarnym. Natomiast format modułowy to zwykle kontener biurowy, który można ustawić w dowolnym miejscu – np. przy galerii handlowej, czy powstającym dużym osiedlu domów jednorodzinnych – i w razie potrzeby przenieść go w inne, atrakcyjniejsze miejsce.
– Kontener doskonale sprawdzi się w miejscach, gdzie nie ma możliwości otwarcia salonu stacjonarnego – dodaje Tomasz Słowik.
Salony 4 ECO brandowane są według standardów przyjętych przez firmę i tak też wyposażane. Na inwestycję początkową franczyzobiorcy potrzebują od 9 do 45 tys. zł, w zależności od wybranego modelu współpracy.
– Od kandydatów na franczyzobiorców nie oczekujemy doświadczenia w branży OZE. Powinni mieć jednak doświadczenie sprzedażowe oraz handlowe oraz umieć budować relacje z klientem – informuje Tomasz Słowik. – Ważne są również umiejętności komunikacyjne i kierownicze, ponieważ franczyzobiorcy będą tworzyć i poszerzać własny zespół handlowców oraz menedżerów. Każdy franczyzobiorca jest natomiast super menedżerem, który zajmuje się zarówno sprzedażą, jak i zarządzaniem.
Franczyzodawca podkreśla, że tego biznesu nie da się prowadzić w pojedynkę.
– Każdy salon na początek potrzebuje minimum dwóch aktywne działających osób – zauważa Tomasz Słowik. – Ze swojej strony pomagamy franczyzobiorcy zarówno w rekrutacji, jak i w gruntownym przygotowaniu przyszłych pracowników, poprzez szereg szkoleń produktowych. Szkolenie przechodzą też oczywiście sami franczyzobiorcy.
W kontakcie z klientem
Na franczyzobiorcy spoczywać będą takie obowiązki, jak reprezentowanie firmy w kontaktach z klientami, aktywne pozyskiwanie nowych klientów, a także ich obsługa, polegająca na wykonaniu audytu i wizji lokalnej na miejscu przyszłego montażu – co jest niezbędne, aby właściwe dobrać parametry instalacji do potrzeb klienta. Wszystkie zebrane dane przekazywane będą do centrali, a na ich podstawie zostanie przygotowana kompleksowa oferta i projekt.
– Po podpisaniu umowy z klientem, realizacją zamówienia (montażem) zajmuje się już ekipa monterów 4 ECO. Natomiast franczyzobiorca pozostaje w kontakcie z klientem, zajmuje się obsługą posprzedażową, serwisową odpowiadając na wszelkie jego potrzeby – dodaje Tomasz Słowik.
4 ECO obsługuje zarówno klientów indywidualnych jak i biznesowych, zajmuje się również dużymi projektami, jak kompleksowa budowa farm fotowoltaicznych czy komercyjna wentylacja i ogrzewanie.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca przyznaje, że w momencie gdy w życie weszły zmiany w przepisach dotyczących rozliczania energii uzyskanej z fotowoltaiki (od początku kwietnia br.), zainteresowanie nią chwilowo znacząco spadło.
– Ale miesiąca na miesiąc zaczyna się znów odradzać a wręcz rozpędzać – zauważa Tomasz Słowik. – Z pewnością przyczyną są stale rosnące ceny prądu oraz ceny komponentów i paliw. Dlatego w obecnej chwili każdy szuka oszczędności. Klientom 4 ECO oferujemy także specjalny program Prosument 2.0, dzięki któremu nie stracą na wyprodukowanej energii i będą mogli korzystać z warunków podobnych do tych, które obowiązywały przed zmianą z kwietnia tego roku.
WIZYTÓWKA 4 ECO
Firma z branży odnawialnych źródeł energii.
- 2 modele współpracy
- kwota inwestycji od 9 do 45 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...