Właściciele sklepów z podłogami liczą zyski
DDD Dobre Dla Domu to sieć specjalistycznych sklepów z podłogami, drzwiami oraz akcesoriami. Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży firmy mówi, że początek tego roku utrzymywał trend wzrostowy w szeroko pojętym sektorze wyposażenia wnętrz. Wyniki spółki DDD Dobre Dla Domu w ubiegłym roku były rekordowe, a pierwszy kwartał 2022 roku pomimo zawirowań na rynku, przyniósł nam oczekiwane obroty. Większość sklepów sieci weszła w ten rok na dużym plusie. Dyrektor dodaje, że firmowi montażyści musieli minimalne wydłużyć terminy realizacji z uwagi na nadmiar pracy. Podkreśla jednak, że nie przeszkadza to klientom, którzy wolą poczekać na profesjonalny, kompleksowy montaż.
– Mając za sobą pierwszy kwartał, patrzymy z optymizmem na naszą branżę, pomimo niepewnej sytuacji geopolitycznej – mówi Paweł Soroka. – Nasi klienci nadal remontują swoje mieszkania oraz wykańczają te zakupione od deweloperów. Pamiętajmy, że 2021 rok był rekordowy pod względem oddanych inwestycji mieszkaniowych. Dlatego nasi franczyzobiorcy wykorzystują ten moment jak najbardziej efektywnie, wykańczając podłogami i drzwiami wszelkie oddawane obecnie inwestycje.
Dyrektor dodaje, że jedynymi problemami, z którymi muszą się mierzyć franczyzobiorcy, to wydłużone terminy realizacji u dostawców oraz rosnące ceny. Podkreśla jednak, że klienci zdają sobie sprawę z sytuacji i najczęściej ze zrozumieniem przyjmują dłuższy czas oczekiwania na produkty.
Własny sklep z podłogami
Przyszły franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu musi być świadomy, że inwestuje w sklep specjalistyczny, w którym dominującym asortymentem są podłogi, drzwi oraz akcesoria – wszystko ze średniej i wyższej półki cenowej. W takim sklepie istotną rolę odgrywają kompetencje obsługi oraz dostępność usługi montażu, gdyż większość towaru sprzedawana jest właśnie z montażem.
Optymalna lokalizacja na sklep DDD Dobre Dla Domu to miasto powyżej 20 tys. mieszkańców. Na otwarcie salonu DDD przyszły franczyzobiorca musi przeznaczyć 65-100 tys. zł. Kwota inwestycji będzie uzależniona od wielkości lokalu (koszty ekspozycji i zatowarowania). Partner może liczyć na projekt aranżacji salonu, plan sklepu oraz wizualizację zewnętrzną. Zatowarowanie sklepu odbywa się w oparciu o analizy danych sprzedażowych z analogicznych lokalizacji w całej Polsce. Centrala firmy rekomenduje franczyzobiorcy konkretne modele podłóg i drzwi, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w gusta klientów w lokalizacji partnera. Pierwsze zatowarowanie i ekspozycja drzwi to wydatek 50-60 tys. zł. Według szacunków centrali już w 3-4 miesiącu od otwarcia sklep powinien zacząć zarabiać – oczywiście przy zaangażowaniu partnera w pozyskiwanie klientów oraz działaniach zgodnych ze standardami. Najlepsze sklepy osiągają zwrot z inwestycji już po pierwszym roku swojej działalności.
WIZYTÓWKA DDD DOBRE DLA DOMU
Sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz.
- Lokalizacje: miasta powyżej 20 tys. mieszkańców
- Minimalna kwota inwestycji: 65-100 tys. zł
- Pierwsze zatowarowanie: 50-60 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.