Wyślij mi pusha, zapisz do questa
Żabka uruchamia około 1 tys. sklepów rocznie. Wkrótce placówek będzie 9 tys., a na przyszły rok marka zapowiada otwarcie 10-tysięcznego sklepu. Dziennie w sieci realizowane jest 3 mln transakcji, rocznie klienci korzystają 112 mln razy z oferty usług oferowanych, a 93 proc. Polaków zna markę Żabka.
– W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach, Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio, klienci mogą swobodnie korzystać z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują, np. odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
W nowej kampanii marketingowej, która właśnie startuje Żabka wprowadza nowe hasło - „Uwolnij swój czas”, które zastąpi dotychczasowe „Mały wielki sklep”. Podpiera się przy tym badaniami, które mówią, że Polacy to trzeci najbardziej zapracowany naród w Unii Europejskiej. W porównaniu do mieszkańców innych krajów UE Polacy mają prawie najmniej wolnego czasu w ciągu dnia – zaledwie 286 minut. Oferując pakiet usług i produktów – m.in. z oferty quick meals solution, czyli gotowych posiłków – Żabka deklaruje, że chce im tego wolnego czasu zapewnić więcej. I chce być zawsze od ręką.
– Żabka od zawsze upraszcza codzienność milionom konsumentów. Dziś postanowiliśmy opowiedzieć o tym w otwarty i atrakcyjny sposób. „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej, w której pokażemy, że Żabka oferuje dużo więcej, niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – przekonuje Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Kampania obejmuje m.in. spoty w mediach tradycyjnych i cyfrowych, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne.
Blisko i nowocześnie
Poza bliskością sklepów i poszerzaniem oferty produktowej i usługowej Żabka mocno stawia też na technologie, czy wręcz cyfrową rewolucję. Żabki Nano, czyli autonomiczne sklepy, które same wystawiają paragony i ściągają pieniądze z konta to tylko jeden z przykładów.
– Upraszczamy życie dzięki ofercie, innowacyjnym rozwiązaniom digitalowym i temu, że każdy ma Żabkę pod ręką. Nowe formaty pozwalają nam być coraz bliżej naszych klientów, którzy mogą liczyć na nas już nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w placówkach sezonowych nad morzem, na eventach i koncertach czy na stacjach benzynowych. Skupiamy się na wysokiej jakości produktów i usług, a także na szybkości obsługi, by zapewnić jak najwyższy komfort naszym klientom. Obecnie czas zakupów w Żabce to średnio tylko ok. 106 sekund. Chcemy te 106 sekund (od wejścia do wyjścia) zagospodarować dla nich w najwygodniejszy i najprostszy sposób, żeby doświadczenie zakupów w Żabce było wyjątkowe i jednoznacznie odróżniało nas od konkurencji – dodaje Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Żabka zapowiada dalszy rozwój aplikacji Żappka, wdrożenie subskrypcji na poszczególne kategorie produktowe (np. kawy) czy hiperpersonalizację.
– Zależy nam na personalizacji oferty w czasie rzeczywistym, aby klient na bieżąco otrzymał dokładnie taką ofertę, jakiej szuka – podkreśla Adam Manikowski.
Na rozwiązaniach technologicznych korzystają też franczyzobiorcy marki, mający do dyspozycji m.un. Takie rozwiązania, jak aplikacja Cyberstore (umożliwiająca zarządzanie sklepem z poziomu telefonu), Optiplan (narzędzie pozwalające planować kolejność zadań w sklepie).
– Inwestujemy w system rozliczeń franczyzobiorców, dzięki czemu poziom satysfakcji z prowadzonego biznesu wzrósł o 10 punktów – informuje Adam Manikowski. – Wprowadzona przez nas natomiast „Polisa na biznes” znosi praktycznie do zera ryzyko, że franczyzobiorca zostanie z długami.
P.S. Być może mało czytelny dla niektórych tytuł tego artykułu to nic innego, jak nawiązanie do cyfrowej rewolucji w Żabce. Push to powiadomienie, otrzymywane od aplikacji mobilnej – np. o nowej wiadomości, a quest to zadanie w grze komputerowej.
WIZYTOWKA ŻABKI
Sieć sklepów spożywczych
- ponad 8,7 tys. sklepów
- kapitał na start 5 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów