Konkurencja zza oceanu nadciąga
Wywodząca się z Nowego Orleanu sieć Popeyes wchodzi do Polski i Czech. Pierwsze lokale marki na naszym rynku mają pojawić się już w przyszłym roku. Główna siedziba polskiego oddziału firmy znajduje się we Wrocławiu. Popeyes chce otworzyć w sumie 600 restauracji w Polsce i Czechach w ciągu najbliższych 10 lat.
Popeyes to światowy potentat. Ma ponad 3,8 tys. lokali na całym świecie, nawet w Indiach, Japonii, Portoryko czy Wietnamie. Spółka zależna firmy Restaurant Brands jest obecna w 30 krajach i działa na zasadzie franczyzy. W Europie lokale Popeyes można znaleźć w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii i Szwajcarii. W menu lokali jest tzw. kuchnia nowoorleańska, m.in.: pikantny kurczak, polędwiczki z kurczaka czy smażone krewetki.
Masterfranczyzobiorcą Popeyes na Polskę i Czechy został została prywatna firma inwesycyjna McWin, operator gastronomiczny działający w Europie. Oprócz tego McWin będzie za pośrednictwem swojej nowo utworzonej platformy Rex Concepts CEE rozwijał markę Burger King w Czechach, Polsce i w Rumunii.
Norwegowie w Da Grasso
Da Grasso i Orkla sfinalizowały założenia umowy inwestycyjnej – norweska grupa stała się większościowym udziałowcem największej polskiej sieci pizzerii. Pierwotna umowa warunkowa została podpisana trzy miesiące temu. Przez ten czas strony uzyskały niezbędne zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz dopracowały warunki i zasady przyszłej współpracy.
Zgodnie z przyjętymi we wrześniu br. założeniami, Orkla obejmuje 74 proc. udziałów w Da Grasso. Założycielka sieci Karolina Rozwandowicz pozostanie nadal udziałowcem, a Magdalena Piróg dalej będzie pełniła funkcję prezesa zarządu. Da Grasso będzie kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem.
– Cieszę się z zakończenia tego formalnego etapu połączenia naszych firm. Da Grasso staje się już oficjalnie członkiem wielkiej rodziny Orkla. Nasi franczyzobiorcy pozytywnie odebrali informacje o planowanym wzmocnieniu właścicielskim firmy. Razem, z wielką energią, myślimy o przyszłości i szansach, które przed nami stoją – powiedziała Karolina Rozwandowicz.
Da Grasso to największa polska sieć pizzerii, która powstała ponad 25 lat temu. Obecnie obejmuje ok. 190 lokali franczyzowych.
Założona 368 lat temu Orkla jest wiodącym norweskim dostawcą markowych dóbr konsumpcyjnych dla sektora spożywczego, out-of-home, specjalistycznego handlu detalicznego i piekarni. Od 2018 roku Orkla jest głównym konsolidatorem na rynku sieci pizzerii w Europie. Do tej pory zainwestowała w lokale w Finlandii, w krajach Beneluksu i w Niemczech. Po sfinalizowaniu transakcji Orkla zarządza 860 pizzeriami w Europie.
– Wraz z zarządem Da Grasso oraz ich ambitnymi franczyzobiorcami chcemy kontynuować dynamiczny rozwój firmy. Połączymy nasze narzędzia, wiedzę i doświadczenie, co pozwoli nam na dalsze umocnienie marki w Polsce. To ważny dzień dla Orkli i spółki Pizza Out of Home. Realizacja naszej strategii na europejskim rynku franczyzy pizzy przebiega zgodnie z planem, a dzięki Da Grasso, naszemu nowemu partnerowi w Polsce, nasza pozycja jest teraz silniejsza – komentuje Tommi Tervanen, CEO Orkla Pizza Out of Home.
Wina od Gessler i Palikota
Magda Gessler wkracza na polski rynek alkoholi z własną marką win. Wina pochodzące z winnicy Bodegas Villarrica Manor w Hiszpanii wyselekcjonowane zostały osobiście przez Magdę Gessler i Janusza Palikota. Kolekcja win pod nazwą „R” jest dostępna w sklepie online Browaru Tenczynek oraz w sklepach sieci Żabka.
Współpraca duetu Magdy Gessler oraz znanego na polskim rynku alkoholi, Janusza Palikota, rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku. Wspólnie odwiedzili winnicę Bodegas Villarrica Manor, należącą do hiszpańskiej rodziny winiarzy, a także wieloletnich przyjaciół restauratorki.
– Unikalny charakter naszych win to efekt ciężkiej pracy i doświadczeń wielu pokoleń, a także umiejętne wykorzystanie darów natury, oddającej nam to, co najlepsze. Wyselekcjonowane przez nas wina są doskonałej jakości, wybierane z należytym im pietyzmem. A wszystko po to, by sprawić konsumentom jak największą przyjemność oraz zaprosić we wspólną podróż po hiszpańskich smakach. Wina „R” powstają z winogron pielęgnowanych w tradycyjnych uprawach, przy użyciu tych samych metod, które wykorzystywali przodkowie obecnych właścicieli: powoli i z szacunkiem do natury. I tak również należy się nimi delektować: bez pośpiechu, ciesząc się towarzystwem bliskich, w trakcie rodzinnych obiadów czy spotkań z przyjaciółmi – mówi Magda Gessler, restauratorka, przewodniczka po kulinarnych tajemnicach i smakach.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...