Kawiarnie i nie tylko
Przyjeżdżając do Polski z Ukrainy Inna i Oleg Yarovyj bardzo chcieli spróbować swoich sił w prowadzeniu własnego biznesu.
– Choć kultura picia kawy w naszym kraju jest zupełnie inna niż w Polsce, postanowiliśmy stworzyć miejsce typowe dla konceptu, który doskonale sprawdzał się w dużych miastach w Ukrainie – opowiada Inna Yarovyj.
I tak 29 lutego 2016 roku powstała najmniejsza kawiarnia w Polsce, mieszcząca się na warszawskim Mokotowie.
– Okazało się, że już 6 m2 wystarczy, aby móc umilać dzień kawą często spieszącym się gdzieś ludziom, a mały metraż finalnie przerodził się w początek naszego sukcesu – dodaje Inna Yaroyj.
Aktualnie pod szyldem marki Dobro & Dobro Cafe działa 17 kawiarni, z czego pięć to lokale własne, a 12 funkcjonuje na zasadach franczyzy. Można się w nich napić klasycznych wariantów kawy, ale także autorskich wariacji np. piernikowej latte, cappu orange lub matcha mango latte. Na gości czekają też śniadania, croissanty czy desery.
Inwestycja w kawiarnię
Na razie marka chce skupić się na otwieraniu nowych lokali w większych miastach.
– Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do centralnych dzielnic. Dla przykładu we Wrocławiu i Warszawie powstały osiedlowe kawiarnie Dobro & Dobro Cafe, które cieszą się dużym zainteresowaniem lokalnych mieszkańców i są przez nich chętnie odwiedzane – podkreśla Inna Yarovyj.
Dobro & Dobro Cafe otwiera zarówno mobilne, jak i stacjonarne kawiarnie. Te pierwsze są lokalizowane w galeriach handlowych czy biurowcach. Koszty inwestycji w tym przypadku zaczynają się od 50 tys. zł. Natomiast otwarcie większych stacjonarnych kawiarni wiąże się z wydatkami rzędu ok. 300 tys. zł.
– Od naszych franczyzobiorców oczekujemy głównie biznesowego spojrzenia na rozwój marki oraz zaangażowania w codzienną pracę – podkreśla Inna Yarovyj. – Idealny kandydat to osoba z doświadczeniem menedżerskim w gastronomii, nie rezygnujemy jednak ze współpracy z tymi, którzy takich umiejętności nie posiadają. Najważniejszym warunkiem jest wysoka motywacja do aktywnego uczestnictwa w procesach szkoleniowych, przygotowujących kompleksowo do objęcia takiego stanowiska. Chcemy, aby nasi franczyzobiorcy nie byli dla nas wyłącznie partnerami biznesowymi, ale także bliskimi ludźmi, z podobną wizją rozwoju.
Kolejne pomysły
Cztery lata po otwarciu pierwszej kawiarni Inna i Oleg Yarovyj postanowili spróbować swoich sił w innym segmencie gastronomii i otworzyli Sushi Cafe – specjalizujące się w przygotowywaniu rolek sushi na dowóz. Dziś oprócz jednego lokalu własnego tej marki działają także trzy franczyzowe. Ale na tym nie poprzestali. Najmłodszym biznesowym dzieckiem małżonków jest Prosecco Oyster Bar.
– Naszym marzeniem było otwarcie sieci lokali, w których każdy będzie mógł spróbować najwyżej jakości owoców morza w przystępnej cenie i bez wcześniejszej rezerwacji miejsc – wyjaśnia Inna Yarovyj. – Poza ofertą gastronomiczną, posiadamy także szeroką gamę napojów alkoholowych. Aktualnie prowadzimy jeden lokal własny tej marki w Warszawie na ul. Francuskiej. W najbliższych miesiącach zostanie także otwarty punkt w galerii handlowej Złote Tarasy. Lokale franczyzowe natomiast działają we Wrocławiu oraz Krakowie.
W przypadku Sushi Cafe inwestycja zaczyna się od 40 tys. zł. Natomiast otwarcie Prosecco Oyster Bar to wydatek ok. 450 tys. zł.
– Przy każdym z konceptów naszym franczyzobiorcom zapewniamy kompleksowe wsparcie biznesowe oraz mentoring. Mogą oni liczyć na przejrzysty model finansowy, a także program szkoleń, będący gwarancją rozwoju nie tylko marki, ale ich samych. Oferujemy także gotową, sprawdzoną koncepcję biznesową oraz nowatorską strategię marketingową. Pomagamy w znalezieniu odpowiedniego lokalu oraz nawiązaniu współpracy z dostawcami. I co najważniejsze – nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie realizacji projektów brandowych – zapewnia Inna Yarovyj.
WIZYTÓWKA DOBRO & DOBRO CAFE
Sieć kawiarni.
- kwota inwestycji od 50 tys. zł
- opłata wstępna od 20 do 60 tys. zł
- opłata miesięczna 5,5 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...