Szybkie tempo / W ubiegłym roku Kodano Optyk otworzył 17 salonów, w tym dwa franczyzowe.
Wtorek
31.01.2023
– Branża optyczna to jedna z niewielu, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.
 

Jaka jest obecnie kondycja branży optycznej? Czy widać jakieś fluktuacje w poziomie sprzedaży, związane z ogólną sytuacją rynkową?

Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym. Jako branża około medyczna i związana z poprawnym i komfortowym funkcjonowaniem człowieka na co dzień, nie może istotnie stracić na zainteresowaniu klientów. Poza tym nadal istnieje duża luka na rynku, dostęp do profesjonalnych usług badania wzroku, jak i modnych oprawek nie jest jeszcze wystarczający. I my zamierzamy to zmienić.

W jakim tempie rozwija się sieć Kodano Optyk?

W ubiegłym roku mieliśmy 17 nowych otwarć. Aktualnie pod naszym szyldem działa 67 salonów optycznych, w tym dwie placówki to salony franczyzowe. Żadna inna optyczna sieć zagraniczna nie odnotowała takiego wzrostu rok do roku. Zamierzamy utrzymać to tempo otwarć.

A na ten rok zakładacie otwarcia salonów własnych, czy głównie franczyzowych?

Nasza oferta franczyzowa powstała w celu zwiększenia dynamiki otwarć kosztem oddania naszym partnerom części terytorium i generowanych zysków. W tym roku zamierzamy otworzyć podobną liczbę salonów własnych, jak i franczyzowych. Zainteresowanie ofertą jest bardzo duże – nowy rok rozpoczęliśmy podpisaniem trzeciej umowy franczyzowej, siedem umów mamy w finalnych ustaleniach, dziesiątki zainteresowanych czeka na telefon z naszej strony. Może okazać się jednak, że sieć franczyzowa urośnie dynamiczniej, jeżeli poziom zainteresowania naszą ofertą się utrzyma. A moment na decyzję, aby dołączyć do grona franczyzobiorców jest idealny, ponieważ w dobie kryzysu jesteśmy w stanie pozyskać bardzo dobre lokalizacje, w świetnych cenach.

Do kogo jest skierowana wasza oferta franczyzowa? Jakie są wymagania wobec kandydatów?

Do każdego, kto posiada środki wystarczające na otwarcie salonu, motywację i chęć wejścia w nową branżę. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze. Całej reszty nauczymy.

Jakiego wsparcia udzielacie franczyzobiorcom?

Partner uzyskuje pełne wsparcie: od pozyskania lokalizacji, wynegocjowania warunków najmu, optymalizacji inwestycji, pozyskania finansowania zewnętrznego do szkoleń optycznych, sprzedażowych i organizacyjnych. Korzyści z dołączenia do sieci Kodano Optyk są ogromne. Franczyzobiorcy bezpłatnie korzystają ze skali marki i ogólnopolskiego marketingu ogólnopolskiego, na który wydajemy miliony złotych rocznie. Mają dwóch opiekunów: marketingowego, wspierającego w lokalnych działaniach marketingowych oraz operacyjnego, który wspiera w działaniu salonu. Otrzymują gwarancję marży na poziomie minimum 60 proc., wpisaną do umowy franczyzowej oraz – gwarancję najtańszego towaru na rynku, najnowszych kolekcji oprawek i świetnej jakości szkieł okularowych. Mają dostęp do jednej z najnowocześniejszych szlifierni, zlokalizowanej centralnie,

Z jaką inwestycją trzeba się liczyć otwierając salon optyczny?

Wszystko zależy od lokalizacji salonu i rodzaju sprzętu, jaki wybierzemy. Partner powinien być dysponować gotówką w kwocie 100-150 tys. zł netto, reszta wydatków może zostać sfinansowana leasingiem. Łączny koszt inwestycji szacujemy na 200-250 tys. zł netto w wersji standard.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • 67 salonów
  • koszt inwestycji 200-250 tys. zł netto
  • opłata miesięczna 500 zł

Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk / "Branża optyczna to jedna z niewielu branż, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym".

POPULARNE NA FORUM

Apteka we franczyzie?

Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...

7 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2021
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"

Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.07.2020
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2020
Sklep z ziołami

W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...

13 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2019
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.12.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018