Makarun w niższej cenie
Makarun to polska sieć spaghetterii, założona w 2012 roku. Dzisiaj ma 31 lokali. Także poza Polską – marka pozyskała bowiem masterfranczyzobiorcę w Algierii.
Obecnie Makarun chce mocno postawić na otwarcia formatów z niską kwotą inwestycji.
– Dziś biznesy z niższą kwotą wejścia, które jednocześnie dają możliwości dobrego zysku, są bardzo poszukiwane na rynku – zapewnia Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel Makaruna.
Różne formaty
Pierwszy z niskokosztowych formatów, proponowanych przez markę, to Makarun Ekspres. Zakłada sprzedaż z okienka, co pozwala zaoszczędzić na inwestycji, która – według franczyzodawcy – zamyka się w kwocie do 100 tys. zł. Można także skorzystać z leasingu, co pozwala dodatkowo obniżyć początkowe wydatki inwestycyjne.
Z Makarunem można otworzyć też food trucka lub przyczepę gastronomiczną, także korzystając przy tym z różnych opcji finansowania. Koszt zakupu zaczyna się już od 60 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu. Gwarantowany food cost to - jak podaje licencjodawca – 35 proc., a spodziewany zysk miesięczny 12 tys. zł.
Dla tych, którzy nie chcą na starcie wykładać takiej gotówki, franczyzodawca ma ofertę wynajmu food trucka. Wtedy na starcie trzeba dysponować kwotą 29 tys. zł netto. Miesięczne opłata za najem wynosi 2 tys. zł. W tym przypadku gwarantowany przez franczyzodawcę food cost to 50 proc., a spodziewany zysk miesięczny to nawet 9,5 tys. zł.
Jednocześnie Makarun nie rezygnuje z tych kierunków rozwoju, które dotychczas były dla marki wiodące, czyli z otwarć lokali w galeriach handlowych i trafficowych lokalizacjach miejskich, jak. np. dworce kolejowe, czy stacje metra. Wiążą się one z inwestycją rzędu 180-260 tys. zł netto.
– Warto podkreślić, że od czasu pandemii nie zamknęliśmy żadnego lokalu w galerii handlowej. Wręcz przeciwnie, mieliśmy nowe otwarcia, w tym naszego najlepszego lokalu franczyzowego w galerii Wroclavia – dodaje Przemysław Tymczyszyn.
Wirtualnie na dodatek
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Makarun wynosi 19 tys. zł. Franczyzobiorca, jeszcze przed podpisaniem umowy, dostaje wycenę inwestycji. Franczyzodawca zapewnia też projekt technologiczny i całego lokalu, a także szkolenia dla licencjobiorców. Centrala może też pomóc w wynajmie lokalu. Franczyzobiorcy korzystają ze sprawdzonych dostawców, mają bieżące wsparcie dyrektora operacyjnego franczyzy.
W pandemii franczyzodawca Makaruna wprowadził do swojego portfolio pięć wirtualnych marek, działających w formule dark kitchen: Al Dente, Pinsa Italiana, Prościutko, U Hindusa oraz markę sałatkową. Każdy franczyzobiorca może je dołączyć do swojej oferty.
– Otwierając Makaruna można mieć zatem w sumie 6 marek gastronomicznych, tylko minimalnie zwiększając wydatki na starcie – zapewnia Przemysław Tymczyszyn.
WIZYTÓWKA MARKI MAKARUN
Polk sieć spaghetterii.
- 31 lokali
- opłata wstępna 19 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali