Wnętrze ma znaczenie
Homla to polska marka wyposażenia wnętrz. W jej ofercie znajdują się produkty umożliwiające urządzenie domu, mieszkania, ogrodu czy balkonu. Od kilku lat Homla otwiera salony w galeriach handlowych w całej Polsce. Dziś ma ich już 60, z czego siedem jest prowadzonych przez licencjobiorców.
– W minionym roku otworzyliśmy siedem salonów własnych oraz sześć franczyzowych. Natomiast w pierwszym kwartale tego roku otworzymy kolejne dwa sklepy, a jeden powiększymy – zapowiada Małgorzata Larwa, kierownik ds. rozwoju sieci Homla. – Do końca 2023 roku planujemy mieć łącznie około 70 lokalizacji.
Otwarcia dobrze zaplanowane
Poprzedni rok zaczął się dla marki – podobnie jak dla całego rynku – ciężko, ale za to skończył bardzo dobrze.
– Pierwszy kwartał 2022 roku, ze względu sytuację na wschodzie, był dla nas bardzo trudny – nie ukrywa Małgorzata Larwa. – Jednak sprzedaż w kolejnych miesiącach systematycznie wzrastała. Zdecydowanie najlepszy okazał się ostatni kwartał, a zwłaszcza grudzień, w którym osiągnęliśmy rekordowe obroty. Oczekujemy zatem, iż bieżący rok przyniesie nam równie satysfakcjonujące wzrosty sprzedaży.
Homla planuje otarcia sklepów własnych w dużych polskich miastach. Natomiast ofertę franczyzową kieruje do tych mniejszych, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Preferowane lokalizacje to przede wszystkim galerie handlowe lub retail parki.
– Jednak nie wykluczamy także ulic handlowych, gdyż w dalszym ciągu są to miejsca mocno sprzedażowe – dodaje Małgorzata Larwa.
Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię między 300 a 400 m2. Najlepiej, aby był zlokalizowany na parterze galerii, w sąsiedztwie sklepów odzieżowych. Wskazana jest też szeroka witryna.
– Koszt inwestycji jest ściśle uzależniony od lokalu – w jakim jest stanie w chwili przejęcia oraz na jakie wsparcie może liczyć nasz partner od wynajmującego – wyjaśnia Małgorzata Larwa.
Koszt inwestycji może wahać się od 1 do 2 tys. zł za 1 m2. Całość zatowarowania oraz koszty logistyki są po stronie centrali marki.
Pomoc od centrali
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Homla wynosi 35 tys. zł.
– Jednak dzięki wsparciu centrali przy otwarciu salonu np. w postaci dostarczenia całości osprzętu komputerowego, ten koszt w zasadzie zeruje się – podkreśla Małgorzata Larwa.
Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji, negocjacji warunków najmu. Wspiera licencjobircę, poczynając od zrobienia projektu lokalu, przez kontrolę budowy, po zamówienie wyposażenia i otwarcie salonu. Po otwarciu franczyzobiorca cały czas ma też wsparcie ze strony działu handlowego i visual merchandisingu.
Na jakie średnie przychody miesięczne mogą liczyć sklepy franczyzowe?
– To wszystko uzależnione jest od wielkości miasta oraz położenia danej lokalizacji – wyjaśnia Małgorzata Larwa. – Na początku współpracy wspólnie z franczyzobiorcą przygotowujemy rachunek rentowności, prognozujemy obroty i wyliczamy koszty, tak aby mieć pewność, że lokal będzie przynosił zyski.
WIZYTÓWKA HOMLA
Sieć sklepów wyposażenia wnętrz.
- 60 placówek
- opłata wstępna 35 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.