Krowarzywa z dark kitchen
Krowarzywa obchodzi właśnie 10 urodziny. Jej specjalnością są wegańskie burgery.
– Nasz jubileusz jest tym bardziej godny zauważenia, że działamy w niszy, jaką nadal jest w Polsce kuchnia roślinna – uważa Krzysztof Bożek.
Jubileusz przypada na trudne czasy, bo branża gastronomiczna, jak zresztą wiele innych, została doświadczona przez skutki sytuacji ekonomicznej.
– Wysokie ceny, inflacja, która przekłada się na mniejsze wydatki klientów, to wszystko dotyka naszą branżę – przyznaje Krzysztof Bożek, współzałożyciel Krowarzywa. – My też musieliśmy zamknąć kilka najmniej rentownych lokali.
Nowe pomysły
Jednak franczyzodawca reaguje na zmiany rynkowych uwarunkowań i wprowadza nowe rozwiązania. Od czasu pandemii Krowarzywa dywersyfikuje kanały sprzedaży, rozbudowując realizację zamówień w dostawie i na wynos.
– Mamy własną platformę sprzedażową na naszej stronie, co pozwala na niższe prowizje – mówi Krzysztof Bożek.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy szukają sposobów na minimalizowanie wydatków marka wprowadziła do swoich lokali specjalne menu, tzw. friendly price, o cenach niższych od standardowej oferty.
– To pełnowartościowe posiłki, w cenach do 15 zł – wyjaśnia Krzysztof Bożek. – Menu jest dostępne tylko na miejscu w lokalach. Wprowadziliśmy także ofertę lunchową: w cenie głównego produktu oferujemy też dodatki do niego. Dbamy przy tym wszystkim, aby nie obniżać jakości serwowanych posiłków, nie zmniejszać gramatury. To pułapka, w która niestety wpadają niektórzy restauratorzy.
A może dark kitchen?
Krowarzywa przygotowała też ofertę współpracy dla już działających lokali z kuchnią roślinną.
– Proponujemy im sprzedaż naszych produktów w formule dark kitchen – wyjaśnia Krzysztof Bożek. – Nie wymaga to albo żadnej dodatkowej inwestycji, albo niewielkiej, rzędu kilku tysięcy złotych, w dodatkowy sprzęt.
Oferta jest skierowana do całej Polski, choć marka skupia się raczej na dużych miastach, od 200 tys. mieszkańców. Współpracę w formule dark kitchen można nawiązać nawet w tych miejscowościach, gdzie nie ma lokalu Krowarzywa.
Krowarzywa zapewnia podręcznik operacyjny, księgę produktów, szkolenia.
– Pracujemy na półproduktach, które będziemy dostarczać z naszej centrali. Nie jest to więc skomplikowana kuchnia – dodaje Krzysztof Bożek.
Produkty firmowane logo marki będą dostępne wyłącznie w dostawie. Restauracje korzystające z oferty dark kitchen Krowarzywa będą płacić marce określoną prowizję od obrotu. Na początek marka proponuje nieco okrojone menu, z czasem ofertę będzie można poszerzać.
– Pomagamy w podpisywaniu umów z firmami zewnętrznymi jak Glovo czy Volt. Ale można też sprzedawać poprzez naszą platformę i realizować dowozy za pośrednictwem własnych kierowców – mówi Krzysztof Bożek. Jak dodaje, są już pierwsi zainteresowani propozycją dark kitchen matki.
WIZYTÓWKA KROWARZYWA
Sieć wegańskich burgerowni.
- 12 lokali

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali