Cukiernia Sowa szuka franczyzobiorców
Czy obecna sytuacja gospodarcza ma wpływ na rozwój sieci i obroty placówek?
Nie będziemy pierwszymi ani jedynymi, którzy mówią o trudnościach w branży cukierniczo-piekarniczej. Coraz częściej docierają do nas informacje o kolejnej piekarni, która nie była w stanie utrzymać się przez wzrost kosztów energii, gazu i surowców. Jesteśmy dużą firmą i na pewno łatwiej nam się utrzymać, ale nie znaczy to, że nie odczuwamy skutków inflacji, skokowego wzrostu cen energii czy braku ludzi do pracy.
Czasy są trudne dla wszystkich przedsiębiorców. My staramy się utrzymać naszą jakość, szukamy nowych rozwiązań, aby klient zawsze czuł, że jest dla nas najważniejszy. Staramy się także wspierać naszych franczyzobiorców, kiedy zgłaszają nam swoje problemy. Nie pozostawiamy ich bez pomocy.
Bardzo się cieszymy, że z początkiem 2023 roku udało nam się nawiązać współpracę z nowym franczyzobiorcą, a w zasadzie franczyzobiorczynią. Ma to dla nas szczególne znaczenie, ponieważ do tej pory pani ta była menedżerem sieci jednego z naszych partnerów, a ostatecznie sama zdecydowała się na przejęcie trzech lokali w województwie pomorskim, w tym w Sopocie przy słynnym „Monciaku”. Świadczy to o dużym zaufaniu do firmy i marki Cukiernia Sowa. Znając nas od lat, w tych trudnych gospodarczo czasach, franczyzobiorczyni widzi potencjał w cukierniczym biznesie i współpracy.
Na czym skupiacie się obecnie – czy otwieracie nowe cukiernie czy przeprowadzacie remodelingi już działających?
W zasadzie działamy w obu wariantach. Bardzo ostrożnie podchodzimy do nowych projektów, ale to nie znaczy, że nie otwieramy nowych cukierni. Takie podejście pozwala nam na pozyskanie ciekawych ofert i uważne ich przeanalizowanie. W ubiegłym roku otworzyliśmy pięć nowych lokali. Część naszych franczyzobiorców przeprowadza remodelingi, dostosowując swoje cukiernie do nowych standardów, który sukcesywnie wdrażamy od ponad dwóch lat. Zależy nam na odświeżeniu wizerunku, a przy okazji na wprowadzeniu dodatkowego asortymentu. Czas COVID-u niejako zmusił nas do szukania nowych rozwiązań.
Dla kogo jest przeznaczona franczyza Cukierni Sowa? Jakie są Państwa oczekiwania i wymagania wobec kandydatów?
Najważniejsze dla nas jest osobiste zaangażowanie franczyzobiorcy. Oczywiście, dobrze widziane jest doświadczenie w branży, ale nie jest ono niezbędne. Gwarantujemy szeroki zakres szkoleń, prowadzony przez naszą wykwalifikowaną kadrę, które pozwalają poznać nasze produkty oraz procedury.
Na jakie wydatki inwestycyjne powinien być przygotowany franczyzobiorca?
Branża gastronomiczna niestety nie należy do najtańszych. Za jakością naszych cukierni kryją się też stosunkowo duże kwoty, związane z zakupem wyposażenia gastronomicznego, jak witryny cukiernicze, chłodnie czy wyposażenie kawiarni. Franczyzobiorca musi się liczyć z wydatkiem rzędu 800 tys.zł-1,2 mln zł na dostosowanie lokalu. Dodatkowo partner odpowiada za transport, konieczny jest więc zakup auta – chłodni lub wynajęcie go. Szukamy franczyzobiorców, którzy docelowo będą prowadzić co najmniej kilka lokali pod naszym szyldem.
Na jakim terenie chcecie obecnie rozwijać sieć poprzez franczyzę?
Sieć cukierni chcemy rozwijać na terenie całej Polski, zarówno poprzez franczyzę, jak i lokale własne. Szczególnie szukamy teraz partnerów do prowadzenia lokali w województwach: małopolskim, opolskim i z czasem podkarpackim. Są to rejony, w których nas nie ma, a widzimy w nich potencjał.
Jakie wsparcie otrzymują franczyzobiorcy ze strony centrali?
Jak już wcześniej wspomniałem, franczyzobiorca jest przez cały czas pod naszą opieką. Mamy dział koordynacji, który wspiera franczyzobiorców na każdym etapie współpracy. Przekazujemy całe know-how, ale jednocześnie szkolimy i pomagamy rozwiązywać problemy. Choć jesteśmy już dużą firmą, nadal bliskie są nam wartości rodzinnej firmy z tradycjami i nie chcemy tego zmieniać.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA CUKIERNI SOWA
Sieć cukierni-piekarni.
- ok. 170 placówek
- wydatek na inwestycję 800 tys.zł-1,2 mln zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Własna kawiarnia to marzenie wielu osób. Jak ją otworzyć we franczyzie? Licencję na kawiarnię lub cukiernię udostępnia dużo konceptów.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Od małej piekarni do sieci pokrywającej niemal cały kraj. Taką drogę przeszłą Cukiernia Sowa. Jak zostać jej franczyzobiorcą?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...