Talent do handlu
Małgorzata Buszek mówi o sobie, że jest urodzonym handlowcem.
– Od dzieciństwa chciałam sprzedawać – wspomina ze śmiechem. – Mój wujek prowadził sklep wielobranżowy, w którym często przepadałam po szkole. To było dla mnie magiczne miejsce.
Skończyła liceum handlowe i studia z zarządzania firmą i ekonomii menedżerskiej. W 1995 roku założyła własną firmę i otworzyła w Chojnicach perfumerię.
– Sprowadzaliśmy z Niemiec perfumy i kosmetyki znanych światowych marek, które do tej pory Polki widziały tylko w Pewexie czy Baltonie – opowiada Małgorzata Buszek.
Niestety, trzy lata później perfumeria została wypchnięta z rynku przez sieci drogerii, które pojawiły się w Polsce.
– Nie mogłam z nimi konkurować cenowo – nie ukrywa Małgorzata Buszek.
Zmiana branży
Akurat w tym samym czasie Małgorzata Buszek poznała przyszłych właścicieli Moodo, którzy już wówczas działali w branży odzieżowej.
– Zdecydowałam się otworzyć sklep odzieżowy przy chojnickim rynku. Zaopatrywałam się u nich w towar – opowiada Małgorzata Buszek. – Marka Moodo jeszcze wtedy nie istniała, ale mogę powiedzieć, że rodziła się na moich oczach.
Jednak kiedy powstało Moodo, nie od razu zdecydowała się na franczyzę.
– I później tego żałowałam – przyznaje. – Jako niezależny sklep wszystko kupowałam za gotówkę, sama dobierałam towar ryzykując, że wybiorę źle. A dzięki franczyzie po pierwsze mam pełną ofertę, dostarczaną pod drzwi sklepu, a po drugie towar otrzymuję w depozyt, bez konieczności angażowania gotówki, aż do momentu jego sprzedaży.
Ostatecznie szyld Moodo zawiesiła nad wejściem w 2010 roku. Sklep działa do dziś, a właśnie teraz franczyzobiorczyni otwiera kolejny, tym razem w chojnickiej galerii handlowej.
Miara sukcesu
Małgorzata Buszek uważa, że lata 90. były dla biznesu o wiele bardziej przyjazne niż obecne czasy.
– Wszystko się wtedy sprzedawało, bo klientki były spragnione atrakcyjnych produktów – wspomina. – Było więcej kupujących, niż towaru. Z biegiem czasu oczywiście rosła konkurencja, ale ona też jest potrzebna, przyciąga klientów. A dziś mogę powiedzieć, że chciałabym mieć konkurencję. Wiele sklepów niestety się zamknęło.
Przez tyle lat Małgorzata Buszek zbudowała grupę stałych, wiernych klientek. Franczyzobiorczyni podkreśla, że właściwa obsługa to najlepsza droga do sukcesu.
– Dla mnie sukcesem nie jest wystawienie wysokiego paragonu, tylko powrót klientki kolejny raz na zakupy – mówi franczyzobiorczyni Moodo. – Nasze klientki czują się zaopiekowane, mogą liczyć na fachową radę i miłą obsługę, często wychodzą ze sklepu ubrane od stóp do głów.
Małgorzata Buszek przez cały czas aktywnie uczestniczy w działalności sklepu – bywa w nim na bieżąco, czasem wpisuje się w grafik pracowniczy, zastępuje sprzedawczynie w razie urlopów czy chorób.
– Franczyza Moodo daje mi poczucie bezpieczeństwa i gotowy koncept biznesowy, fachowe szkolenia i pomoc w każdym zakresie – podkreśla. – Jeżeli ktoś jednak sądzi, że zakup licencji wystarczy do osiągnięcia sukcesu, to jest w błędzie. Niezbędne jest zaangażowanie i ciężka praca. Rozpoznawalna marka nie zwalnia z odpowiedzialności za własny biznes.
Franczyza z Moodo
Sieć Moodo liczy ponad 160 sklepów. Centrala pomaga w wyborze właściwej lokalizacji i negocjacjach czynszu najmu. Koszt wyposażenia sklepu to 800 zł-1 tys. zł za 1 m2 (można jednak czasem kupić tańsze meble). Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Dodatkowym kosztem jest kaucja, w wysokości 15 tys. zł. Ale obecnie franczyzobiorcy są z niej zwolnieni, w ramach promocji dla nowych placówek. Zabezpieczeniem umowy jest weksel in blanco.
Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Jak podaje franczyzodawca, średnia wartość sprzedaży w sklepach zawiera się w przedziale 600 zł-1 tys. zł na 1 m2.
WIZYTÓWKA MOODO
Sieć sklepów z odzieżą damską.
- ponad 160 sklepów
- koszt wyposażenia sklepu 800-1 tys. zł za 1 m2
- opłata licencyjna 1,2 tys. zł rocznie
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...