Moda we franczyzie / Sieć Moodo liczy obecnie ponad 160 sklepów.
Piątek
12.05.2023
Małgorzata Buszek od 13 lat prowadzi sklep Moodo w Chojnicach i właśnie otwiera kolejny. Jaka jest jej recepta na sukces?
 

Małgorzata Buszek mówi o sobie, że jest urodzonym handlowcem.

– Od dzieciństwa chciałam sprzedawać – wspomina ze śmiechem. – Mój wujek prowadził sklep wielobranżowy, w którym często przepadałam po szkole. To było dla mnie magiczne miejsce.

Skończyła liceum handlowe i studia z zarządzania firmą i ekonomii menedżerskiej. W 1995 roku założyła własną firmę i otworzyła w Chojnicach perfumerię.

– Sprowadzaliśmy z Niemiec perfumy i kosmetyki znanych światowych marek, które do tej pory Polki widziały tylko w Pewexie czy Baltonie – opowiada Małgorzata Buszek.

Niestety, trzy lata później perfumeria została wypchnięta z rynku przez sieci drogerii, które pojawiły się w Polsce.

– Nie mogłam z nimi konkurować cenowo – nie ukrywa Małgorzata Buszek.

Zmiana branży

Akurat w tym samym czasie Małgorzata Buszek poznała przyszłych właścicieli Moodo, którzy już wówczas działali w branży odzieżowej.

– Zdecydowałam się otworzyć sklep odzieżowy przy chojnickim rynku. Zaopatrywałam się u nich w towar – opowiada Małgorzata Buszek. – Marka Moodo jeszcze wtedy nie istniała, ale mogę powiedzieć, że rodziła się na moich oczach.

Jednak kiedy powstało Moodo, nie od razu zdecydowała się na franczyzę.

– I później tego żałowałam – przyznaje. – Jako niezależny sklep wszystko kupowałam za gotówkę, sama dobierałam towar ryzykując, że wybiorę źle. A dzięki franczyzie po pierwsze mam pełną ofertę, dostarczaną pod drzwi sklepu, a po drugie towar otrzymuję w depozyt, bez konieczności angażowania gotówki, aż do momentu jego sprzedaży.

Ostatecznie szyld Moodo zawiesiła nad wejściem w 2010 roku. Sklep działa do dziś, a właśnie teraz franczyzobiorczyni otwiera kolejny, tym razem w chojnickiej galerii handlowej.

Miara sukcesu

Małgorzata Buszek uważa, że lata 90. były dla biznesu o wiele bardziej przyjazne niż obecne czasy.

– Wszystko się wtedy sprzedawało, bo klientki były spragnione atrakcyjnych produktów – wspomina. – Było więcej kupujących, niż towaru. Z biegiem czasu oczywiście rosła konkurencja, ale ona też jest potrzebna, przyciąga klientów. A dziś mogę powiedzieć, że chciałabym mieć konkurencję. Wiele sklepów niestety się zamknęło.

Przez tyle lat Małgorzata Buszek zbudowała grupę stałych, wiernych klientek. Franczyzobiorczyni podkreśla, że właściwa obsługa to najlepsza droga do sukcesu.

– Dla mnie sukcesem nie jest wystawienie wysokiego paragonu, tylko powrót klientki kolejny raz na zakupy – mówi franczyzobiorczyni Moodo. – Nasze klientki czują się zaopiekowane, mogą liczyć na fachową radę i miłą obsługę, często wychodzą ze sklepu ubrane od stóp do głów.

Małgorzata Buszek przez cały czas aktywnie uczestniczy w działalności sklepu – bywa w nim na bieżąco, czasem wpisuje się w grafik pracowniczy, zastępuje sprzedawczynie w razie urlopów czy chorób.

– Franczyza Moodo daje mi poczucie bezpieczeństwa i gotowy koncept biznesowy, fachowe szkolenia i pomoc w każdym zakresie – podkreśla. – Jeżeli ktoś jednak sądzi, że zakup licencji wystarczy do osiągnięcia sukcesu, to jest w błędzie. Niezbędne jest zaangażowanie i ciężka praca. Rozpoznawalna marka nie zwalnia z odpowiedzialności za własny biznes.

Franczyza z Moodo

Sieć Moodo liczy ponad 160 sklepów. Centrala pomaga w wyborze właściwej lokalizacji i negocjacjach czynszu najmu. Koszt wyposażenia sklepu to 800 zł-1 tys. zł za 1 m2 (można jednak czasem kupić tańsze meble). Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Dodatkowym kosztem jest kaucja, w wysokości 15 tys. zł. Ale obecnie franczyzobiorcy są z niej zwolnieni, w ramach promocji dla nowych placówek. Zabezpieczeniem umowy jest weksel in blanco.

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Jak podaje franczyzodawca, średnia wartość sprzedaży w sklepach zawiera się w przedziale 600 zł-1 tys. zł na 1 m2.

 

WIZYTÓWKA MOODO

Sieć sklepów z odzieżą damską.

  • ponad 160 sklepów
  • koszt wyposażenia sklepu 800-1 tys. zł za 1 m2
  • opłata licencyjna 1,2 tys. rocznie

Małgorzata Buszek, franczyzobiorczyni Moodo / "Dla mnie sukcesem nie jest wystawienie wysokiego paragonu, tylko powrót klientki kolejny raz na zakupy".

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022