Biznes z Cofix
Mniej więcej półtora roku temu Paweł Kamiński zapragnął zmiany w życiu zawodowym.
– Prowadziłem saloniki prasowe, ale chciałem spróbować czegoś nowego – opowiada Paweł Kamiński. – W młodości pracowałem w gastronomii i mam z tego okresu dobre wspomnienia. Dlatego postanowiłem wrócić do tej branży.
Nie chciał jednak otwierać restauracji, bardziej pociągało go prowadzenie kawiarni. Szukając pomysłu, trafił na franczyzę Cofix.
– Przyznaję, że było to z mojej strony trochę ryzykowne posunięcie. Cofix wówczas dopiero zaczynał budowę sieci na polskim rynku. Ale kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana – uśmiecha się Paweł Kamiński.
Od jednej do trzech
Pierwszą kawiarnię pod szyldem Cofix Paweł Kamiński otworzył w styczniu 2022 roku, przy ul. Chałubińskiego w Warszawie.
– Lokalizację pomógł mi znaleźć franczyzodawca – mówi franczyzobiorca. – Cofix zrobił m.in. badania rynku, analizował przepływ ludzi. Spodobała mi się wskazana przez nich lokalizacja.
Przygotowania do otwarcia 70-metrowego lokalu trwały około miesiąca. Wcześniej funkcjonował tam już punkt gastronomiczny, co w pewnej mierze ułatwiło sprawę.
– Kawiarnia nie od razu była na plusie – nie ukrywa Paweł Kamiński. – Ale kiedy już wycofano wszystkie obostrzenia covidowe ludzie znów zaczęli korzystać z gastronomii i poczuliśmy, że będziemy zarabiać
Rzeczywiście, kawiarnia zaczęła przynosić zyski, i to na tyle dobre, że franczyzobiorca zarobił na drugą lokalizację. Tym razem otworzył wyspę handlową, na warszawskim Dworcu Centralnym.
– A teraz myślę o uruchomieniu trzeciej kawiarni, prawdopodobnie też w centrum stolicy – zapowiada Paweł Kamiński.
Nasz rozmówca chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
– Mogę liczyć na pomoc w rozwiązaniu każdego problemu, czy są to sprawy techniczne, czy szkolenia dla pracowników – podkreśla Paweł Kamiński. – Sam też przeszedłem szkolenie w działającej kawiarni. Poznałem każdy aspekt prowadzenia lokalu, od robienia kawy i kanapek, przez składanie zamówień po zamykanie zmiany. Jeśli jest taka potrzeba, mogę teraz w każdej chwili stanąć do pracy.
Koszty inwestycji
Cofix proponuje kilka formatów lokali. Pierwszy to standardowa kawiarnia, wielkości 60-150 m2, przeznaczona zarówno galeriom handlowym, jak i lokalizacjom miejskim. Jest też możliwość uruchomienia wyspy lub formatów Cofix Mini i Cofix Flex. Te dwa ostatnie są mniejsze, łatwo modyfikowalne, budowane z elastycznie łączonych modułów. Najdroższy w inwestycji jest standardowy lokal – od 250 do 450 tys. zł. Koszty uruchomienia pozostałych formatów są niższe, franczyzodawca szacuje je na 200-250 tys. zł. Marka jest także otwarta na rebranding istniejących kawiarni.
WIZYTÓWKA COFIX
Franczyzowa sieć kawiarni.
- 16 lokali
- inwestycja od 200 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali