Biznes z Cofix
Mniej więcej półtora roku temu Paweł Kamiński zapragnął zmiany w życiu zawodowym.
– Prowadziłem saloniki prasowe, ale chciałem spróbować czegoś nowego – opowiada Paweł Kamiński. – W młodości pracowałem w gastronomii i mam z tego okresu dobre wspomnienia. Dlatego postanowiłem wrócić do tej branży.
Nie chciał jednak otwierać restauracji, bardziej pociągało go prowadzenie kawiarni. Szukając pomysłu, trafił na franczyzę Cofix.
– Przyznaję, że było to z mojej strony trochę ryzykowne posunięcie. Cofix wówczas dopiero zaczynał budowę sieci na polskim rynku. Ale kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana – uśmiecha się Paweł Kamiński.
Od jednej do trzech
Pierwszą kawiarnię pod szyldem Cofix Paweł Kamiński otworzył w styczniu 2022 roku, przy ul. Chałubińskiego w Warszawie.
– Lokalizację pomógł mi znaleźć franczyzodawca – mówi franczyzobiorca. – Cofix zrobił m.in. badania rynku, analizował przepływ ludzi. Spodobała mi się wskazana przez nich lokalizacja.
Przygotowania do otwarcia 70-metrowego lokalu trwały około miesiąca. Wcześniej funkcjonował tam już punkt gastronomiczny, co w pewnej mierze ułatwiło sprawę.
– Kawiarnia nie od razu była na plusie – nie ukrywa Paweł Kamiński. – Ale kiedy już wycofano wszystkie obostrzenia covidowe ludzie znów zaczęli korzystać z gastronomii i poczuliśmy, że będziemy zarabiać
Rzeczywiście, kawiarnia zaczęła przynosić zyski, i to na tyle dobre, że franczyzobiorca zarobił na drugą lokalizację. Tym razem otworzył wyspę handlową, na warszawskim Dworcu Centralnym.
– A teraz myślę o uruchomieniu trzeciej kawiarni, prawdopodobnie też w centrum stolicy – zapowiada Paweł Kamiński.
Nasz rozmówca chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
– Mogę liczyć na pomoc w rozwiązaniu każdego problemu, czy są to sprawy techniczne, czy szkolenia dla pracowników – podkreśla Paweł Kamiński. – Sam też przeszedłem szkolenie w działającej kawiarni. Poznałem każdy aspekt prowadzenia lokalu, od robienia kawy i kanapek, przez składanie zamówień po zamykanie zmiany. Jeśli jest taka potrzeba, mogę teraz w każdej chwili stanąć do pracy.
Koszty inwestycji
Cofix proponuje kilka formatów lokali. Pierwszy to standardowa kawiarnia, wielkości 60-150 m2, przeznaczona zarówno galeriom handlowym, jak i lokalizacjom miejskim. Jest też możliwość uruchomienia wyspy lub formatów Cofix Mini i Cofix Flex. Te dwa ostatnie są mniejsze, łatwo modyfikowalne, budowane z elastycznie łączonych modułów. Najdroższy w inwestycji jest standardowy lokal – od 250 do 450 tys. zł. Koszty uruchomienia pozostałych formatów są niższe, franczyzodawca szacuje je na 200-250 tys. zł. Marka jest także otwarta na rebranding istniejących kawiarni.
WIZYTÓWKA COFIX
Franczyzowa sieć kawiarni.
- 16 lokali
- inwestycja od 200 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali