Z banku do marketingu
Agencji Ad Awards przybywa klientów i franczyzobiorców. Firma współpracuje z dziesięcioma partnerami. Lada chwila ma dołączyć kilku kolejnych.
– W tym roku chcielibyśmy pozyskać do współpracy piętnastu partnerów – mówi Michał Głowala, dyrektor w Ad Awards.
Michał Głowala sam jest franczyzobiorcą Ad Awards. Biznes szedł mu na tyle dobrze, że awansował w strukturze firmy i dzisiaj szkoli franczyzobiorców.
– Byłem jednym z pierwszych franczyzobiorców Ad Awards i nie miałem przykładu, dzięki któremu widziałbym, jak dobrze można prowadzić ten biznes – wspomina Michał Głowala. Sam stał się jednak przykładem dla Kamila Pilnego, który współpracę z Ad Awards nawiązał półtora roku temu.
– Wcześniej pracowałem w mBanku jako konsultant. W czasie COVID-19 ludzie przestali jednak zaciągać kredyty. Od Michała dowiedziałem się, że branża reklamowa jest bardzo perspektywiczna i odporna na zawirowania gospodarcze. Analizowałem ten biznes, patrzyłem, jak działa konkurencja i postanowiłem zainwestować. Nie miałem żadnego doświadczenia w marketingu – mówi Kamil Pilny
Dostał jednak bardzo dobre wsparcie z Ad Awards. Przekonał się, że digital marketing to produkty, które każdy zna i z których niemal każdy korzysta. Dzisiaj ze swojego biznesu jest bardzo zadowolony i chce się rozwijać w tym kierunku.
– Ostatnie miesiące są dla mnie wyjątkowo dobre finansowo. Sam koszt franczyzy zwraca mi się co miesiąc – mówi Kamil Pilny.
Ponadto podoba mu się nawiązywanie relacji z przedsiębiorcami. Takie kontakty są bardzo cenne.
– Jak ktoś naprawdę chce, to można w tej branży zarobić duże pieniądze. W minionym miesiącu podpisałem kontrakt na ponad 90 tys. zł i to się korzystnie przekłada na moje prowizje – mówi Kamil Pilny.
Konieczne zaangażowanie
Franczyzobiorca Ad Awards podkreśla jednak, że pieniądze nie przychodzą same, a w biznes trzeba się zaangażować.
– Trzeba pracować, bez tego nie ma nic. Oprócz tego warto być otwartym dla ludzi i komunikatywnym. Nie potrzeba jednak wiedzy marketingowej. Marketingu można się nauczyć w krótkim czasie. Ponadto właściciele agencji pomagają we wszystkim. To nie jest korporacja, gdzie nie ma kontaktu z nikim. U nas panuje rodzinna atmosfera – przekonuje Michał Głowala.
Placówki Ad Awards są mobilne. Partnerzy nie potrzebują biura, tylko laptopa i telefonu.
– Praca w praktyce polega na tym, że jeździmy do przedsiębiorców na kawę i przekonujemy ich do współpracy z nami – mówi Michał Głowala.
Usługi marketingowe dla pozyskanych przez franczyzobiorców klientów realizują wewnętrzni specjaliści Ad Awards. Rolą franczyzobiorców jest zdobywanie klientów dzięki rekomendacji oferty franczyzodawcy i utrzymywanie z nimi relacji.
Przy tym w ostatnim czasie Ad Awards wprowadziła kilka zmian do swojej oferty.
– Przede wszystkim zrezygnowaliśmy z opłaty abonamentowej. Chcemy w ten sposób pokazać, że nie zarabiamy na franczyzie oraz ułatwić działalność franczyzobiorcom, którzy dzięki temu nie będą musieli martwić się o opłaty, jeśli trafi im się słabszy miesiąc – mówi Michał Głowala.
Ponadto firma mocno postawiła na szkolenia.
– Kiedyś mieliśmy jednorazowy cykl szkoleń. Teraz jest ich znacznie więcej – mówi Michał Głowala.
Co więcej, Ad Awards chce ruszyć za granicę. Partnerzy mogą szukać klientów poza granicami kraju, a prowizje za ich zdobycie są wyższe niż w przypadku zdobywania klientów w Polsce.
WIZYTÓWKA MARKI AD AWARDS
Ogólnopolska sieć agencji marketingowych.
- jedna placówka własna i 10 franczyzowych
- brak opłaty miesięcznej


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...