Rośnie popyt na orientalny masaż
Ewa Ludyga na otwarcie pierwszego salonu Jasmine Spa zdecydowała się w trudnym i niepewnym czasie. Był 2020 rok, szalała pandemia i panowała ogólna niepewność co do przyszłości. Były też duże ograniczenia w podróżowaniu, a wiele usług nie mogło funkcjonować. Pomimo tego założycielka Jasmine Spa postanowiła uruchomić salon w Katowicach.
Najważniejszy jest efekt
Przygotowywała się już od dłuższego czasu i bardzo wierzyła w leczniczą moc orientalnego masażu.
Od wielu lat jest pasjonatką Azji i dużo podróżuje w te rejony. Jest też osobą, która intensywnie uprawia sport. W pewnym momencie zauważyła, że naturalnym czynnikiem związanym ze sportem jest odnowa biologiczna w postaci masażu. A masaż orientalny ma szczególnie wiele właściwości i potrafi zdziałać cuda.
– Co prawda w Polsce już od jakiegoś czasu funkcjonują salony masażu orientalnego, ale żaden z nich nie spełniał takich standardów, na jakich mi zależało. Chciałam stworzyć miejsce, które zapewni kompleksową odnowę biologiczną – wspomina Ewa Ludyga.
Na początek sprowadziła do Polski dwie terapeutki z Azji. Pierwszy salon Jasmine Spa był bardzo niewielki. Szybko jednak zyskał wielu zwolenników.
– Choć czasy były trudne, to ludzie zaczęli bardziej zwracać uwagę na sprawy związane ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem. A to właśnie daje dobry, wykonany przez najlepsze terapeutki, masaż. Szybko okazało się, że na rynku jest spora luka – mówi Ewa Ludyga.
Zainteresowanie klientów było tak duże, że salon Jasmine szybko rozrósł się i zaczęło w nim pracować osiem terapeutek. Ponieważ nie starczało terminów w kalendarzu, żeby zapisać wszystkich chętnych na masaż, właścicielka Jasmine SPA otworzyła kolejny salon, a potem jeszcze jeden. Teraz zarządza w sumie czterema salonami Jasmine SPA a lada chwila ruszy piąty. Docelowo właścicielka chce otworzyć dziesięć własnych salonów, a dodatkowo postanowiła rozwijać swój koncept we franczyzie.
Zdaniem Ewy Ludygi potencjał do rozwoju Jasmine SPA jest duży.
– Pomimo, że salonów, które oferują orientalny masaż jest w Polsce całkiem sporo, szczególnie w dużych miastach, to klientów przybywa, bo świadomość zdrowotna Polaków rośnie. Ponadto usługi oferowane przez takie placówki są na różnym poziomie i nie zawsze gwarantują odpowiednie efekty. W naszym przypadku klienci przychodzą i wracają, bo widzą, że nasze masaże działają. Wielu z nich pozbywa się dzięki nim bólu, który towarzyszył im od dawna – twierdzy Ewa Ludyga.
Dodaje, że dobrze zrobiony masaż potrafi zastąpić rehabilitację. Przy tym, żeby oferować taką usługę na dobrym poziomie, kluczowy jest dobór odpowiednich pracowników. Jasmine bardzo starannie ich wybiera. Właścicielka jeździ do Tajlandii, Bali i Indonezji i osobiście składa oferty odpowiednim osobom.
Plan na rozwój
Obecnie pod szyldem Jasmine SPA działają salony własne w Katowicach, Sosnowcu, Częstochowie i Bielsku-Białej. W planach są kolejne trzy jednostki własne.
– Toczą się również zaawansowane rozmowy z franczyzobiorcami i dość szybko powstaną co najmniej trzy Jasmine – zapewnia Ewa Ludyga.
Aby dołączyć do sieci Jasmine, nie trzeba mieć doświadczenia. Partnerzy muszą być jednak rzetelni i ambitni.
Kwota inwestycji uzależniona jest od tego, czy franczyzobiorca ma już lokal (własny lub wynajęty), a także od zakresu remontu i dostosowania lokalu do potrzeb Jasmine. Średnio na start potrzeba ok.150 tys. zł. W zależności od lokalizacji na zwrot można liczyć już po 6-12 miesiącach. Lokal powinien mieć powierzchnię średnio 120 m2. Najlepiej, aby pracowało w nim około 4-5 terapeutek. Franczyzodawca pomaga w ich znalezieniu i sprowadzeniu, ale koszty tego przedsięwzięcia leżą po stronie franczyzobiorcy. Partnerzy mogą też liczyć na ich odpowiednie przeszkolenie do pracy. Ponadto franczyzodawca udostępnia bazę sprawdzonych i godnych zaufania dostawców. Pomoże też odpowiednio przygotować wnętrze salonu Jasmine i elewację budynku.
Salon Jasmine można otworzyć praktycznie w każdym mieście, w którym nie ma jeszcze zbyt dużej konkurencji. Salon będzie właściwie prosperować, jeśli w przeliczeniu na 12 tys. mieszkańców będzie przypadało jedno stanowisko.
Póki co zainteresowanie otwieraniem placówek jest duże.
– Mamy sporo zapytań i ta liczba rośnie, ponieważ oferujemy oryginalne rozwiązanie. Mimo że oferujemy franczyzę, nie jesteśmy typową sieciówką. Jasmine Spa to od początku szczególny i dopracowany projekt. Opracowałam ten koncept po to, by oferować masaże ludziom związanym ściśle ze sportem i regularnie dającym o swoje zdrowie. Jesteśmy nastawieni nie tylko na piękny wygląd salonów, ale także skuteczność i najwyższy poziom wykonywanych masaży. Klienci widzą efekty naszych masaży i chętnie do nas wracają – zapewnia Ewa Ludyga.
WIZYTÓWKA JASMINE ORIENTAL MASSAGE & SPA
- Inwestycja: ok. 150 tys. zł
- Opłata wstępna: 50 tys. zł
- Czas zwrotu: 6-12 miesięcy
- Miesięczne opłaty: 3 tys. zł, pierwsze trzy miesiące bez opłat
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój w Polsce. Obecna na całym świecie co dwie sekundy sprzedaje dwa flakony perfum o pojemności 30 ml.
Polska branża fitness rozwija się w szybkim tempie. Które franczyzy sprzedają licencję na biznes w tej branży? O tym przekonasz się 24-26 października w PKiN w Warszawie na Targach Franczyzy.
– Próg rentowności w studiu EMS jest znacznie łatwiejszy do osiągnięcia w porównaniu z tradycyjnymi siłowniami i klubami fitness – mówi Kacper Orłowski, dyrektor ds. franczyzy in.Time.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.